כניסה חופשית לאתר החרמון

אטרקציות חינם (כולל החרמון) ועוד דברים שיעשו לכם טוב בחודש הקרוב

טיולים, ספרים, חוויות וגם פינוקים אביביים לבית - המלצות ל-16 דברים טובים שכדאי לעשות החודש - בחג, באביב ובלב

שירי ברוק־שגיא
פורסם:
1. לטייל בכנרת
17 צפייה בגלריה
 כנרת
 כנרת
כנרת
(צילום: איה בן נזרי)
אם אתם מחפשים מה לעשות עם הילדים בחג, תכניסו לווייז את אחת מהנקודות היפות בארץ - המפגש שבין הירדן לכנרת. "תיירות ארץ כנרת" מציעה מגוון אטרקציות תיירותיות בסביבות הכנרת, החל בסיור עששיות עם תעלומות ומעשיות מההיסטוריה המקומית, דרך טיולילה בשמורת הירדן בין בריכות המים, הצמחייה והחי ועד סיור מתוק במטע הבננות. מלבד מלונות האזור, אפשר ללון במתחם הקמפינג של חניון ירדן כנרת שמציע גם אוהלים ממוזגים.
eretz-kinneret.co.il
2. לצייץ ברכות
17 צפייה בגלריה
 ציפורים מברכות
 ציפורים מברכות
ציפורים מברכות
עוד דרך לחגוג את האביב היא לגלות את עולם הציפורים, אבל מזווית קצת פחות מוכרת. "ציפורים מברכות" הם כרטיסי ברכה מאוירים בהשראת הפילוסופיה האינדיאנית שיצרו דורון אורסיאנו ויטנר (מחבר הספר "טוטם הציפורים של ארץ ישראל כנפיים מרפאות") והמאיירת מיה הילה בלו. הדוכיפת, הירגזי, הדרור, אדום החזה והנחליאלי הן רק חלק מהציפורים אותן תפגשו בין הברכות שאוירו בחן ומעבירות מסרים של אופטימיות. דרך מקורית לברך את מי שאתם אוהבים בחג, וזה כולל את עצמכם.
50 שקל למארז של 10 גלויות ומעטפות, orsiano.il
3. ליהנות מאטרקציות חינם
17 צפייה בגלריה
לונדע
לונדע
לונדע
( צילום: גיל נמט)
פסח הוא גם חג האטרקציות, וכמדי שנה, פרויקט פסח בחסות בנק הפועלים מציע לקהל הרחב מעל 120 סיורים חינמיים מודרכים בשלל מוזיאונים, אתרים ואטרקציות ברחבי הארץ. לפרויקט התווספו השנה גם אתר החרמון (כניסה+עליה לרכבל), הלונדע – מוזיאון הילדים ונוספים. בנוסף, מוצעת כניסה ללא עלות ל-11 אתרים ופעילויות של עסקי תיירות קטנים בדרום, כמו חוות הקקטוסים בתלמי יוסף, חוות אל היען, סיור בצמחי תבלינים בחמדת שדות.
www.poalimatarim.com
4. לחגוג פרא בגולן
17 צפייה בגלריה
רמת הגולן
רמת הגולן
רמת הגולן
(צילום: דב גרינבלט)
הטבע האביבי מזמן לנו עוד פסטיבל החודש, ולכבודו, תקיים החברה להגנת הטבע, ברמת הגולן, את אירועי "פרא בגולן". המטרה: לחשוף בפני הציבור הרחב, את הטבע הפראי, המגוון והמיוחד בגולן ולהעלות את המודעות לאיומים האקולוגיים שמסכנים אותו. בתפריט היותר משמח: הרבה טבע וטיולים מודרכים (חלקם חינמיים), סדנאות ואירועי תרבות- מסיור צפרות בזריחה ועד חוויה אסטרונומית לילית לכל המשפחה.
פרא בגולן, 9-10 באפריל, teva.org.il
5. לעשות ספארי תבלינים
17 צפייה בגלריה
חוות התבלינים
חוות התבלינים
חוות התבלינים
(צילום: גולן בר דרור)
אם מתחשק לכם לשלב תרבות, קולינריה, היסטוריה וטבע, אל תפספסו את האטרקציה החדשה של "חוות התבלינים". החווה היפה בבית לחם הגלילית, מציעה החל מהחודש חוויית שטח שכוללת סיור אתגרי ברכב ספארי משדות חוות התבלינים אל נופיה הירוקים של עמק יזרעאל. רמת הקושי ואורך המסלול תלויים ברצון ובתקציב שלכם, ונעה בין טיולי נוף קצרים (כשעה) לטיולים ארוכים (כ-3 שעות) עם סדנת צמחים, עצירות בנחלים ותצפיות, אירוח בדואי וארוחות שטח. מתאים למשפחות וגם לקבוצות.
250-55 שקל למשתתף, derech-hatavlinim.co.il, טל' 054-2552164
6. לתבל בצבע
17 צפייה בגלריה
תערוכת הצילומים COLORFOOD by NIRLAT
תערוכת הצילומים COLORFOOD by NIRLAT
תערוכת הצילומים COLORFOOD by NIRLAT
(תמונה של קובי בכר, השף של EATALIA)
חוץ מלצבוע את הבית בפסח, הנה עוד צבע שכדאי להכניס ללו"ז האביבי: תערוכת הצילומים COLORFOOD by NIRLAT, שיתוף פעולה יצירתי של נירלט עם הצלם דן לב ונבחרת של שפים. בפרויקט, כל שף קיבל שלושה גוונים ממניפת הצבעים של נירלט ויצר בהשראתם תמונה שמבטאת את הצבעוניות והערכים שלה מסביבתו הקרובה. התערוכה הוצגה עד כה בדנמרק, צרפת, אקוודור ובתערוכת האקספו במילאנו, וכעת היא פתוחה לקהל הרחב בארץ ללא תשלום.
COLORFOOD by NIRLAT, מרכז נירלט בדן דיזיין סנטר, רחוב לח"י 2 בני ברק, עד סוף פסח
7. לשוט בירדן
17 צפייה בגלריה
 אבוקייק
 אבוקייק
אבו קיאק בירדן
(צילום: נמרוד גביש )
עונת השיט נפתחת בדיוק החודש וזוהי הזדמנות מצוינת לבקר גם בלב שמורת פארק הירדן, חלקת טבע פחות מוכרת לצדו של נהר הירדן, בסמוך לשמורות הטבע הידועות כמו נחל המג'רסה וברכת המשושים. המסלול המשפחתי (כ-4 ק"מ) מתחיל בנהר הירדן ומסתיים במבואות הכנרת ומציע שיט בקיאקים או בסירות, בצמחיית נחלים עבותה ומפגש עם בעלי כנף, צבים ודגים. את החוויה הרטובה אפשר להשלים בצעידה לאורך ערוצי המים, המעיינות וטחנת הקמח העתיקה.
אבו קיאק, abukayak.co.il
8. לצאת למסע שורשים
17 צפייה בגלריה
 מסע שורשים
 מסע שורשים
מסע שורשים
"אוכל הוא לא רק מזון – הוא ביטוי מוחשי לטבע הארץ ולתרבותה. הוא געגועים – לאימא, לבית ולמולדת". אין לנו אלא להסכים עם דברי המחברת של הספר "מסע שורשים", חוקרת האוכל ד"ר טובה דיקשטיין. מלבד הטעמים והריחות, זוהי הזדמנות לצאת למסע בעקבות הסיפורים והאגדות של האוכל הארץ ישראלי הקדום, זה שלפני עידן הצילחות והכוכבות – שנשכח עם השנים.
מסע שורשים מאת ד"ר טובה דיקשטיין, אופיר ביכורים, בצומת הספרים, 74 שקל
9. לנצח את הרחבה
17 צפייה בגלריה
אליפות הברייקדאנס
אליפות הברייקדאנס
אליפות הברייקדאנס
(צילום: אור דוגה)
לא בכל יום יוצא לנו להמליץ על אירוע ברייקדאנס אז יו יו שימו לב: אירוע "השורדת האחרונה" שיתקיים החודש הוא קרב ראווה בין שתי אלופות ישראליות שיילחמו ראש בראש במספר סיבובי ריקוד. הקהל, כלומר אתם, מוזמנים להכריע את התוצאות בזמן אמת. לפני ואחרי, יתקיים במקום ג'אם-סשן פתוח לרקדנים ורקדניות. בואו להרים!
השורדת האחרונה, 20.4 שעה 18:00, דיזנגוף סנטר, הכניסה חופשית
10. להפוך זבל לזהב
17 צפייה בגלריה
מתוך התערוכה "אטומה"
מתוך התערוכה "אטומה"
מתוך התערוכה "אטומה"
(צילום: גבי זלצמן)
תשכחו משקית הזבל השחורה שאתם מכירים ומתקשרת לאשפה ובואו לפתוח את הראש ולרענן את המבט. בגלריית החווה בחולון מוצגת בימים אלה "אטומה", תערוכה שמציגה צילומים, עבודות ודימויים של 34 אמנים ומעצבים ישראליים (בהם: זיו קורן, ורדי כהנא, קרן שפילשר ונוספים) שמתייחסת בין השאר להיבטים של קיימות, מחזור והסתרה, ומעניקה לפריט הפלסטיק הדי כעור הזה חיים חדשים, לעתים גם אופטימיים יותר.
אטומה, גלריית החווה, רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, חולון, עד 27.5, הכניסה חופשית
11. להכניס טוויסט למטבח
17 צפייה בגלריה
 סולתם
 סולתם
סולתם
(צילום: גיל אבירם)
בין אם אתם מביאים מתנות למארחים או מרעננים את המטבח שלכם, שימו עין על הסדרה החדשה של סירים ומחבתות של סולתם, שנקראת – איך לא – טוויסט. השם אכן קולע, כיוון שהוא אורז את הטוויסט העיצובי החדש של המותג המוכר – מינימליסטי, שחור וסופר-אופנתי. מהצד הבריא נספר גם שהוא חסכוני בשמן (נון סטיק) וידידותי לאדם ולסביבה (ללא PFOA, קדמיום או עופרת).
115-350 שקלים לפריט, בסניפי רשת סולתם ובאתר Soltam.co.il
12. לפנק את הבית
17 צפייה בגלריה
ליננז
ליננז
ליננז
(צילום: טל ברושל)
עוד דרך לרענן את העונה, היא לחדש קצת את הטקסטיל והאבזור המשלים בבית. בין הקולקציות הרבות שראינו, צדו את עינינו אלו של ליננז, שמציעים פריטי וולנס איכותיים ומפנקים במיוחד – ממצעי כותנה מצרית, דרך מפות פשתן בעיצוב מודרני ועד נרות ריחניים שממש חבל לתת למישהו אחר ולא לשמור לעצמכם. אגב, המארזים המושקעים יחסכו לכם גם התלבטות מה להתאים למה וגם לכיס (הם מוצעים עכשיו ב-30% הנחה).
אתר ליננז, linenzzz.com
13. לצוד צבעים
17 צפייה בגלריה
 בית הצבעים של סם חלבי
 בית הצבעים של סם חלבי
בית הצבעים של סם חלבי
(צילום: דימיטרי ספקטור)
חג הצבע אמרנו? ממש לא רק בבית. הנה חוויה מאוד מיוחדת שכולה צבע ותקרוץ גם לילדים. שימו בווייז 'דאליית אל כרמל' ולכו לשטוף את העיניים ב"בית הצבעים" המיצג הטרי של סם חלבי. היצירה הצבעונית, היא מעין פסל אדריכלי סביבתי ונמצא בבית המשפחה המקורי של האמן, שבו נהג להתבודד ולצייר כשהחברה הדרוזית פחות קיבלה אמן דרוזי כמקצוע מכובד. במקום יתקיימו גם סדנאות יצירה וביציאה אל הגינה אפשר לטעום גם מאכלים דרוזיים מסורתיים (בהזמנה מראש).
45 שקל לאדם, החל מה-7.4, samhalaby.co.il
14. להעניק באהבה
17 צפייה בגלריה
ואכלת טוב היום ההוא
ואכלת טוב היום ההוא
ואכלת טוב ביום ההוא
מלבד האביב הפורח, נהנה בקרוב משפע של הכנות, בישולים ומטעמים, שהם דברים מובנים מאליהם כמעט עבור כל ילד שגדל במשפחה בישראל. אבל לא תמיד עבור ילדי הפנימיות, שהוצאו מביתם בגיל צעיר בשל נסיבות חיים לא קל, ואין להם שולחן חג עם חיבוק תומך ואוהב. השנה, נרתמו מיטב השפים של ישראל (מאיר אדוני, רותי ברודו, תמר-כהן צדק ועוד רבים וטובים), כשכל אחד העניק מתכון מנצח לליל הסדר וביחד נוצרה הגדה. ההכנסות קודש ל"עמותת ילדים בסיכוי" ואתם מוזמנים לטעום ולהעניק.
35 שקל להגדה, להזמנות ולתרומות טל' 052-2233070 או במייל tal@yeladim.org.il
15. לקחת נשימה
אם יש ספר בריאות שאתם חייבים לקרוא פעם אחת בחיים, זה "נשימה" שבו מציג המחבר והעיתונאי המדעי ג'יימס נסטור את חשיבות הנשימה האפית לבריאות הכוללת שלנו. על הספר פורץ הדרך (רב מכר של הניו יורק טיימס), שיוצא למסע בעקבות הנשימה האבודה ומנסה להבין מה השתבש בדרך שבה אנו נושמים וכיצד אפשר לתקן זאת, כתבנו לפני שלוש שנים כשיצא לאור בארצות הברית. כעת, כשהוא יוצא בעברית, יש לכם הזדמנות להעניק לעצמכם את המתנה החשובה מכולן – היכולת לנשום נכון.
נשימה מאת ג'יימס נסטור, מטר הוצאה לאור, 108 שקל, בחנויות הספרים
16. למחדש את הסביבה
17 צפייה בגלריה
 מחדוש רהיטים
 מחדוש רהיטים
מחדוש רהיטים
(צילום: הדס דנון)
מרעננים את הבית לקראת החג? אל תקנו, תמחדשו! בטמבור Academy, מרכז ההעשרה וההכשרה המקצועי של טמבור, לקחו את נושא המיחדוש צעד אחד קדימה ומציעים סדנה מקצועית ומהנה המלמדת כיצד למחדש רהיטים צעד אחר צעד. בסדנה תלמדו איך ניתן להשתמש לשוות לרהיט מראה עץ טבעי, אילו צבעים ידידותיים לסביבה להעניק לרהיטים הישנים שלכם חיים חדשים ומלאי צבע.
120 שקל (לסדנה של 4 שעות), הרשמה באתר טמבור
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button