מה ההבדל בין פייסליפט מלא למיני פייס ליפט? ד"ר מיכאל איצקסון עונה על הכל

גבירותי ורבותיי, מהפך: כל מה שאתם צריכים לדעת על ניתוחי פנים

ההתבגרות והזקנה נותנות אותות ברורים בפנים שלנו. ניתוח מתיחת פנים (פייס-ליפט), אומר המנתח הפלסטי הבכיר, מביה"ח בילינסון, ד"ר מיכאל איצקסון, יכול להצעיר את מראה הפנים באופן משמעותי. מה ההבדל בין פייסליפט מלא למיני- פייסליפט? האם אפשר לנתח רק חלק מסוים מהפנים? מתי אפשר להסתפק בהזרקות? ומהו הטרנד החדש שמדברים עליו, של השתלת שומן בפנים? ד"ר איצקסון עונה

מוגש מטעם ד"ר מיכאל איצקסון
פורסם:
ד"ר מיכאל איצקסון מתארח באולפן של "מנטה מנטור" ומסביר על מתיחת פנים. לחצו על הסרטון לצפייה
1. מה זה אומר פייסליפט, ומה ההבדל בין פייסליפט מלא למיני פייס ליפט?
בחלוף השנים הפנים שלנו עוברות הרבה שינויים שמשפיעים מאוד על המראה החיצוני, על הדימוי העצמי שלנו – ובניגוד לאיברים אחרים – משפיע מאוד, על פי מחקרים לא מועטים גם על עצם התקשורת החברתית שלנו ועל הרושם שאנחנו משאירים על הזולת. זה אפילו לא קשור באופן ישיר למושגים כמו "יופי" – צניחת העפעפיים למשל יכולה לתת רושם מוטעה כאילו אנחנו עייפים או בלתי מעוניינים, וצניחת זוויות הפה והשפתיים יכולה לגרום לנו להיראות זעופים וחמורים גם כשאנחנו רגועים ונינוחים.
בעזרת ניתוח מתיחת פנים אפשר להעלים או להפחית את אותות הזקנה בתווי הפנים. ההזדקנות של הפנים שלנו באה לידי ביטוי באובדן נפח, היחלשות של השרירים וצניחה של השרירים, העור והשומן בכל חלקי הפנים. סימני הגיל מתבטאים לרוב בעודפי עור בעפעפיים, הידקקות וצניחת השפתיים, היטשטשות קו הלסת והיווצרות של עודפי עור בצוואר.
ניתוח פייסליפט נועד להצעיר את מראה הפנים באופן משמעותי, אבל חשוב לעשות את זה תוך שמירה על תווי הפנים הטבעיים. בניתוח למעשה מותחים את השרירים בפנים ומקצרים את העור - מהלחי ועד הצוואר.
הניתוח שמכונה "מיני-פייסליפט" מתאים בעיקר למי שסובל מקמטים ודלדול באזור הצוואר ומנפילת קו הלסת. הוא כולל בעיקר מתיחה של החלק התחתון של הפנים, בעיקר באזור הצוואר ואזור קו הלסת, והוא ניתוח קצר יותר וקל יותר מפייס-ליפט מלא. בנוסף הוא גם זול יותר, לא מחייב אשפוז לילה ויש בו הרבה פחות כאבים – אבל אפשר להגיע בעזרתו לתוצאות נפלאות.

6 צפייה בגלריה
מתיחת פנים לפני ואחרי
מתיחת פנים לפני ואחרי
בעזרת מתיחת פנים אפשר להפחית את אותות הזקנה בתווי הפנים
(צילום: יח"צ ד"ר איצקסון)

2. האם ניתן לנתח רק חלקים מסוימים? למשל רק מתיחת צוואר, או רק הרמת גבות למי שאין לו בעיית עודף עור משמעותית במקומות אחרים?
הביטוי לזקנה לצערנו ניכר בדרך כלל במידה שווה אצל רובנו, בעיקר דרך קמטים, עודף עור בצוואר, צניחת הגבות והעפעפיים וכו', אבל אצל אנשים מסוימים חלק מהתופעות האלה נוטות להיות משמעותיות בהרבה מאחרות. לצד ניתוחי פייס-ליפט ומיני פייס-ליפט, אני מנתח גם אזורים ספציפיים לחוד, לטיפול באופן נקודתי. הניתוחים האלה הם גם פשוטים יותר וקלים יותר עבור המטופל, התוצאות הן כמעט מיידיות וזמן ההחלמה הוא קצר בהרבה בהתאם. כאן חשוב גם לציין, שכל ניתוח פייסליפט כולל בתוכו גם מתיחת צוואר, אבל לא כל מתיחת צוואר כוללת גם פייסליפט מלא.
בשנים האחרונות אני מנתח הרבה נשים וגברים צעירים יותר מהגיל שהיה מקובל בעבר לניתוחי פנים בכלל ופייסליפט בפרט - סביבי גילאי ה40-50. בהרבה מקרים ההזדקנות בגילאים האלה היא משמעותית במיוחד בנפילת הגבות וצניחת העפעפיים ובמצבים האלה אני מותח את השרירים כלפי מעלה ומקצר את השריר.

6 צפייה בגלריה
מתיחת פנים לפני ואחרי
מתיחת פנים לפני ואחרי
מיני-פייסליפט. למי שסובלת מקמטים ודלדול באזור הצוואר וקו הלסת
(צילום: יח"צ ד"ר איצקסון)

3. איזה פתרון יש למצבים של עודף שומן בצוואר – מה שמכונה לפעמים "מראה שקנאי"?
הפתרון המתאים למצבים האלה הוא שאיבת שומן בצוואר. מדובר בניתוח פשוט, של שעה בלבד, שרק משאיר תפרים קטנים מתחת לסנטר וזמן ההחלמה ממנו קצר יחסית. מה שכן, אחרי הניתוח צריכים ללבוש מחטב-צוואר, שקצת מזכיר את התחבושת שהיו שמים פעם אחרי תאונות דרכים. כדי לשמור על התוצאות של הניתוח בצורה הטובה ביותר, כדאי ללבוש אותו 24/7 במשך שבועיים מיום הניתוח.

6 צפייה בגלריה
מתיחת פנים לפני ואחרי
מתיחת פנים לפני ואחרי
יש פתרונות לעודף שומן בצוואר
(צילום:יח"צ ד"ר איצקסון)
בעבר ניתוחים כאלה היו יכולים להיעשות רק בבית החולים, אבל היום, בזכות מכשור רפואי מתקדם וחדיש שלא היה קיים עד לאחרונה, אני מטפל באמצעות שאיבת שומן בצוואר גם בהליך ניתוחי פשוט יחסית, בהרדמה מקומית בלבד, שמתקיים אצלי בקליניקה הפרטית ללא צורך בחדר ניתוח.
הניתוח הזה מתאים גם לאנשים שיש להם מעט שומן באזור שמתחת לסנטר או מה שמכונה לפעמים "סנטר כפול" מה שנקרא בעברית קלאסית "פימה".

6 צפייה בגלריה
מתיחת פנים לפני ואחרי
מתיחת פנים לפני ואחרי
מזריקים שומן לאזורים בהם יש שומן עודף בפנים

4. לאחרונה אנחנו שומעים על תחום חדש, של טיפולי השתלת שומן בפנים - תוכל לספר לנו במה מדובר?
בעזרת מכשיר רפואי חדיש בשם "אקו ג'ט" אני שואב כמות קטנה של שומן מאזור שבו יש שומן עודף, כמו למשל הבטן התחתונה או הירכיים, ואחרי סינון וזיקוק מיוחדים, מזריק אותו לאזורים בפנים שבהם קיימת צניחה של העור, למשל כמו העפעפיים התחתונים, הלחיים וקו הלסת.
בשומן יש גם כמות גדולה של תאי גזע. התאים האלה הם רבי חשיבות, כי יש להם סגולות מיוחדות כמו שיפור מראה העור והצערה שלו, ככה שהטיפול הזה מראה כמעט מייד את התוצאות ותמיד ניכר אחריו מראה צעיר ורענן יותר.
בעקבות טיפולי השתלת שומן בפנים אני עד, לעתים קרובות, ממש להיעלמות מוחלטת של פגמים שונים בעור, כמו כתמים, צלקות ועיוותים.
טיפולי השתלת שומן בפנים יכולים לבוא כטיפול נפרד להצערה וריענון של עור הפנים אבל גם משומשים לעתים קרובות כטיפול משלים אחרי ניתוחי פייסליפט וניתוחי פנים לסוגיהם. בעזרת השתלת שומן בפנים אפשר גם לשפר ולתקן מאפיינים שונים של תווי הפנים, למשל להדגיש סנטר, להגדיל שפתיים, להדגיש עצמות לחיים ועוד – והכול בהתערבות כירורגית מינימלית וללא צורך בחדר ניתוח.
5. קיימים גם מכשירים רפואיים להצערת הפנים בהליך שהוא לא פולשני?
במרפאה שלי אני עושה שימוש במכשירים שמטפלים במרקם העור עצמו, שזה חשוב לא פחות ממתיחה של העור, מילוי נפחים והעלמת הקמטים.
מכשיר ה"טיקסל" לדוגמא, מטפל במגוון של הפרעות עוריות כמו קמטוטים, רפיון של העור, פיגמנטציה וצלקות שונות. המכשיר למעשה מגביר באופן משמעותי את ייצור הקולגן ומעודד אותו. הקולגן הוא החומר שנחשב ל"אבן היסוד" של העור ואחראי בעצם על מידת החיוניות שיש לו.
המכשיר בעצם מעביר פולסים של חום אל תוך השכבה העמוקה של העור באזור הפנים, הוא יוצר נקבים קטנים בעור והחום חודר בצורה אחידה אל שכבת ה"דרמיס" העמוקה. מעצם הפגיעה המבוקרת הזאת, מתרחש בעור ייצור מוגבר של קולגן ואסטרין וגם מקל על קליטה של וויטמינים ומגביר את רמת החדירות של העור לחומרים פעילים, מה שמשפיע ישירות על רמת ה"מיצוק" של העור, ועל הברק והחיוניות שלו.
גם את הטיפול הזה אפשר לעשות כטיפול משלים לניתוחי פנים שונים וכטיפול נפרד. הטיפול מתקיים אצלי בקליניקה והוא גם קצר מאוד, בסך הכול 10-20 דקות. בשביל מי שעדיין לא נמצא במצב שמצריך ניתוח, טיפול במכשיר טיקסל יכול לשפר ולהצעיר את מראה העור בצורה משמעותית.
6 צפייה בגלריה
מתיחת פנים לפני ואחרי
מתיחת פנים לפני ואחרי
מטפלים במרקם העור עצמו
(צילום: יח"צ ד"ר איצקסון)

6. מהו טיפול בזריקות חומצה היאלורונית?
חומצה היאלורונית היא החומר הבטוח ביותר והצפוי ביותר לשימוש בטיפולי הזרקות בפנים, כי חומצה היאלורונית מצויה בגוף שלנו באופן טבעי. התוצאות בטיפול הזה הן מידיות, ואחוז הסיבוכים נמוך מאוד. הטיפול בחומצה היאלורונית הוא טיפול של "מילוי", כלומר מילוי נפחים בפנים, בצורה שמעלימה ומטשטשת קמטים. בשימוש נכון על ידי רופא מנוסה אפשר לא רק למלא קמטים אלא גם לטפל בעפעפיים תחתונים שהתרוקנו, גבות שצנחו, להדגיש תווי פנים וקו לסת וגם יכול לשמש לעיצוב והגדלה של השפתיים.
אני באופן אישי מקפיד לבצע הזרקות שנותנות למטופלים מראה טבעי, שתואם לתווי הפנים הטבעיים שלהם. אמנם יש רופאים שלא מקפידים על זה ולצערי קיימת גם תופעה שולית של מטופלים ומטופלות שהמראה ה"מוגזם" הוא בדיוק מה שהם מחפשים, אבל אני פחות אוהב להתעסק עם זה, ואני נרתע ממראה פנים שהוא לא טבעי.
לנשים וגברים שסובלים ממראה עור מזדקן אבל לא באופן ממש ניכר, בעיקר קמטוטים וצניחה קלה של העור וללא "שקיות" של ממש וקמטים עמוקים, או במקרים שניתוח הוא לא אופציה מטעמים כלכליים או בריאותיים, טיפול בזריקות חומצה היאלורונית הוא הפיתרון הטוב ביותר. התוצאות של הטיפול הזה מחזיקות בין שנה לשנה וחצי, ואפשר לחזור עליו ללא שום הגבלה.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button