"אני זה שאומר לאנשים מדוע הם הגיעו אלי". דב גרגור

תורת המספרים: החקלאי ואיש הקבע בדימוס שהפך לנומרולוג

מה הוביל את דב גרגור מגבעת עדה לעסוק בנומרולוגיה למחייתו באמצע החיים, ולמה אחרי 20 שנה הוא חושב שכדאי שגם אתם תגלו את שביל הגורל שלכם בעזרת המספרים

פורסם:
בקליניקת VIV היוקרתית בהרצליה פיתוח יושבות נשים שרוצות שינוי. החלקת קמטים, מילוי נפחים, חיטוב הישבן והמסת שומן. אך אלה הם רק שינויי צורה פלסטיים של הגוף. בחדר מספר 1 בקליניקה יושב מי שמציע שינוי עמוק ורחב יותר - הנומרולוג דב גרגור, העוסק כבר שנים רבות בייעוץ בכל תחומי החיים בעזרת ניתוח תאריך הלידה ושמותיהם המלאים של הפונים אליו.
גרגור, כריזמטי ומלא ביטחון עצמי, מדבר בשטף בעודו משרבט מספרים ואותיות על דף נייר, מקיף אותם בעיגולים ומותח ביניהם קווים. על שולחנו ערימה קטנה של ניירות, ניתוחי "שביל הגורל" של הלקוחות שיגיעו במהלך היום למשרדו, ואותם הכין מראש על פי נתוני תאריך הלידה ושמותיהם שנשלחו מראש. "במשך 20 שנה מעולם לא היה אדם שהגיע ואמר לי מדוע הגיע אלי", הוא מסביר לי. "אני זה שאומר לאנשים מדוע הם הגיעו. האדם נותן לי את השם הפרטי והמשפחה, ואני אומר לו: 'באת כי היא עזבה אותך, או כי היא עומדת לעזוב אותך, או כי העסק עומד להתמוטט'. כך נוצר מיד אמון גדול. אין בינינו מתח, שרלטן או לא שרלטן, יודע או לא יודע. אני אומר זאת בּוּם - בַּפָּנִים".
עוד במנטה:
הגישה היא בהחלט בּוּם בפנים. המגיעים לייעוץ מקבלים אבחונים חדים וברורים על אופיים, על נטיותיהם, וגם המלצות חד משמעיות על ההחלטות החשובות ביותר בחייהם, כמו מתי לחתום על חוזים, מתי לקנות בית, מתי להתחתן ומתי לא, מתי להיכנס להיריון ומתי זה לא אפשרי, האם מתאים לכם להיות בזוגיות עם גבר או עם אישה והאם אתם מוכנים לקבל את זה או לא, האם כזוג יש ביניכם חיבור רק להולדת ילדים ואז יגיעו גירושים, או שיש חיבור קארמתי לשנים רבות ועוד. "לפני כמה שנים הגיעו אלי זוג דתיים לייעוץ", מספר גרגור. "אחרי שראיתי את השמות ואת תאריכי הלידה שלהם, אמרתי להם: 'אתם מתאימים, אבל רצוי שלא תתחתנו'. בניתוח הנומרולוגי ראיתי שלא יהיו להם ילדים יחד אבל לא אמרתי להם את זה. הם לא שאלו שאלות נוספות ויצאו מכאן. הרגשתי מאוד לא נוח עם עצמי, אבל זה מה שראיתי. לאחר ארבע שנים הם חזרו אלי, וראיתי שיש להם כעת את אותו שם משפחה. 'אני רואה שבכל זאת התחתנתם', אמרתי. אך הבעל ענה: 'אחרי שנה הבנו למה אמרת לנו לא להתחתן, לא יכולנו להוליד ילדים. התגרשנו והתחתנו מחדש'. אז נפתחה הדלת ונכנסו לחדר עוד גבר ואישה. התברר שהיא התחתנה עם אחיו והוא התחתן עם אחותה, ונולדו לשני הזוגות ילדים. הרב שלהם אמר להם: רוצו מהר לומר לו תודה. למה המתנתם ארבע שנים?".

לג'נגל בין פיתגורס, הוקינג ואלוהים

נומרולוגיה היא שם כולל למקבץ של שיטות הטוענות לקשר בין מספרים ובין מציאות חייו של האדם - אופיו, ייעודו וגורלו. יש נומרולוגיה סינית, הודית, יהודית־קבלית וזו ה"פיתגורית". האחרונה, המערבית, קרויה על שמו של פיתגורס, שרבים מהעוסקים בתחום רואים בו את "אבי השיטה", אף על פי שהקשר בינו ובין העקרונות העכשוויים שלה רופף ביותר, עד לא קיים.
"מתחילים יותר ויותר להבין שעולם הנומרולוגיה הוא לא עולם מיסטי", אומר גרגור. "זה עולם שעובד על פי שיטה עתיקה מאוד שהמציא פיתגורס, שאמר ש־A בריבוע ועוד B בריבוע שווה ל־C בריבוע. אנחנו מטפלים ב־C. כשיש לי נתון כמו תאריך לידה, שם פרטי ושם משפחה, אני יכול לחבר אותם ולנתח אותך בצורה סטטיסטית. אנלוגיה רגילה שהיא איפה אתה אמור להיות, באיזו קבוצה - נישואים, עבודה, מגורים, ילדים, בריאות וכו'".
יוון, סטטיסטיקה וקבלה - זה מרשים, אבל משפט פיתגורס מוכיח יחסים בין צלעות ולא בין מספרים לאנשים. השאלה הגדולה היא, כמובן, האם הקשר בין המספרים ובין גורלו של אדם ונטיותיו הוא אמיתי.
"כתוב בתורה 'הכל פתוח, והרשות נתונה'. אתה יכול להאמין ואתה יכול לא להאמין. בסיכומו של דבר, בזכות המפגשים איתי נולדו הרבה מאוד ילדים לאנשים שכבר כמעט הרימו ידיים כי אמרתי להם מתי העיתוי והזמן הנכון, הרבה אנשים לא התגרשו כי הראיתי להם היכן הבעיה ביניהם, והרבה אנשים התחתנו. אז אומר כך: יש יותר תועלת מחוסר תועלת".
"כתוב בתורה 'הכל פתוח, והרשות נתונה'. אתה יכול להאמין ואתה יכול לא להאמין. בזכות המפגשים איתי נולדו הרבה מאוד ילדים לאנשים שכבר כמעט הרימו ידיים, כי אמרתי להם מתי העיתוי והזמן הנכון"
אז הקשר בין מספרים לגורל הוא אמיתי לפי ההתנסות האישית שלך.
"המציאות מוכיחה זאת. אם לא היו הצלחות כפי שתיארתי, אנשים לא היו ממשיכים להגיע אלי".
האם יש הוכחות כלשהן מעבר לכך?
"את הנומרולוגיה המציא פיתגורס. היא עברה גם בהודו ובסין ועוד מקומות, וגם לעם היהודי. היכן? בספר הזוהר. זהו עולם הקבלה הנומרולוגי. כשאתה מסתמך על ניסיון של אלפי שנים, ואתה יודע שאנשים עם מספר 1 יהיו מנהלים, או שאנשי 5 הם אנשים שיהיו יצירתיים, זו סטטיסטיקה שנאספת מהעולם הקבלי. בתוספת אלפי השנים שפיתגורס פיתח את זה, נוצרו כמויות אדירות של אלגוריתמים, כמו תוכנות שמריצים במחשב, שאומרים כך: קבוצת האנשים הזאת, מספר 8, יהיו עורכי דין או אנשי צבא. וזה אינסופי, כי כשאני מקבל את תאריך הלידה שלך, אני צריך לדעת בדיוק מה מתאים לך ספציפית. זה אחד חלקי 8 מיליארד, כי אין שני אנשים כמוך. הנומרולוג צריך לשים בול את היד על האדם הספציפי בעזרת השם והמספרים".
אני מבין שהתוקף לנומרולוגיה הוא הניסיון הארוך שנצבר על ידי נומרולוגים במשך אלפי שנים והועבר מדור לדור. כלומר זו לא סטטיסטיקה כמו במחקר מדעי, אלא סטטיסטיקה שנצברה על סמך ניסיון.
"למה אתה אומר שזה לא כמו במדע?".
משום שבמדעים מנסים למצוא מובהקות סטטיסטית. לוקחים מדגם של אנשים, למשל 1,000 איש, ומתוכם בודקים אם אלה שהם מספר 8 יֵצאו כך או אחרת.
"שאלת שאלה מדהימה שעד היום לא נשאלתי. לגבי הוכחה, היא תהיה כשייתנו לזה מספיק משקל. זה כמו עם פרופ' דן שכטמן (זוכה פרס נובל על גילוי מבנה הגבישים ה"כמו מחזוריים" - ז.א.), שהראה שהגביש יכול להתחלק למספרים לא שווים. אז התחילו להבין שבמספרים יש אפשרות להבין מסרים. זה עבר מאמונה לידע שאפשר להשתמש בו. כשהוא הראה את זה, נתנו לו פרס נובל. כשאנחנו נצליח להבין, מישהו יצליח לעשות את המחקרים ולהראות שאלה הפתרונות. אם אתה מדבר על הוכחות במדע, הרי שאנחנו עדיין בחיתולים של החיתולים".
מה הקשר בין הגביש לנומרולוגיה?
"המספרים. המספרים באים לספר את הגביש, כשהוא מחולק לחלקים לא שווים, כלומר שבכל אחד יש כמה חלקים קטנים. אחד המדענים הכי מפוארים במדע, סטיבן הוקינג, דיבר על הנומרולוגיה ואמר כך: תאר לך שיש לך עשרה חדרים - באחד יש בורות, בשני בעלי חיים וכו'. אתה יכול ללכת בעיניים סגורות ולנסות לראות הצלחות או כישלונות, או ללכת עם מפה. המפה היא תורת הנומרולוגיה".
אז סטיבן הוקינג היה סבור שנומרולוגיה היא אמיתית ומהימנה?
"ברור. ואיפה הוא התיישב על זה? בתורה של החור השחור. עוד דוגמה: בשווייץ ישנו מאיץ החלקיקים, שם מנסים לדמות את המפץ הגדול של כדור הארץ. מה מבינים היום? זה הכל פילוסופיה, זה הכל מספרים, זה קרה בזמן מסוים ובזווית מסוימת וכו'. סטיבן הוקינג, על בסיס הדברים האלה, דיבר על תורת הנומרולוגיה".
התייחסות כלשהי של הפיזיקאי הידוע הוקינג לנומרולוגיה לא מצאתי, אך כן גיליתי שנומרולוגים ברחבי העולם עוסקים רבות בניסיונות לקשר את השיטה עם פיזיקה, מדע, תגליות קוסמולוגיות ומתמטיקה. הנומרולוגיה, בדומה לשיטות אבחון וחיזוי אחרות, כמו אסטרולוגיה, כירולוגיה, קריאה בקלפים או בקפה, לא הוכחה מעולם. שני מחקרים קטנים שנערכו בבריטניה ובישראל לא מצאו כל תוקף סטטיסטי לשיטה. אך נומרולוגיה, יותר מכל שיטה אחרת, מצטיירת כמדעית בהיותה מסתמכת על מספרים ועל חישובים.
כמובן, העובדה שתופעה לא הוכחה מדעית אינה אומרת שהיא אינה קיימת או אינה נכונה. בהחלט אפשרי שיש תופעות שהמדע של ימינו מוגבל ביכולתו להוכיח אותן, או לא הגיע לרמה הנדרשת כדי להבחין בתקפותן. בנוסף, כמו בעולם החברתי, גם בעולם המדעי יש נושאים שהיו במשך עשורים רבים טאבו ושחקירה שלהם נחשבה ללא לגיטימית, ותהליך הדרגתי של כניסתם לתחומי המחקר כבר מתרחש, וודאי עוד ימשיך ויפתיע בעתיד.
2 צפייה בגלריה
נומרולוג דב גרגור
נומרולוג דב גרגור
"התוצאות בשטח מוכיחות שזה נכון. וזה ממש לא עולם מיסטי"
(צילום: יונתן בלום)

להבין את הסדר הקוסמי

גרגור (67) נולד וגדל בגבעת עדה להורים ניצולי שואה ממוצא צ'כי שכל קרוביהם נספו. "זה היה בית חם, לא פשוט", הוא אומר. בילדותו היה ילד ממוצע שסבל מדיסלקציה קשה. "לא הצליחו לזהות זאת אז, וחשבו שאני עצלן, בוהה", הוא מסביר. בצבא הוא שירת בצנחנים ואחר כך נשאר בצבא קבע בתפקיד פיקודי בחיל האוויר במשך 25 שנה, שבמהלכן נישא ונולדו שלושת ילדיו. בשנת 1997 הוא השתחרר מהצבא בעקבות מותו הפתאומי של אביו כדי לטפל במשק החקלאי הגדול של הוריו. "כשחזרתי לעסוק בחקלאות הבנתי שאני לא בנוי להיות רק במשק. הרגשתי שהנפש שלי חפצה להיות בסביבת אנשים, כמו שהייתי בצבא. חייהם של אנשים תמיד ריתקו אותי. מגיל צעיר היה לי צורך להכיר יותר מקרוב את הדרך שבה כל אדם הולך. ביני לביני תהיתי כל הזמן מדוע אחד טייס ואחד מורה, אחד נשוי עם זו ואחת לזה, למה אחד גר בבית קרקע, ואחר בפנטהאוז או בקיבוץ. עניין אותי לדעת מי עושה את הסדר הזה. זה היה בי גם בצבא והפך אותי למיוחד גם שם. עניין אותי לטפל באנשים, והייתי מעורב מאוד גם בפרויקט 'נערי רפול'".
"מגיל צעיר היה לי צורך להכיר יותר מקרוב את הדרך שבה כל אדם הולך. מדוע אחד טייס, אחד מורה, אחד נשוי עם זו ואחת לזה. עניין אותי לדעת מי עושה את הסדר הזה",
וכך, באמצע החיים, כשהוא מטופל במשק חקלאי תובעני, החליט גרגור לפנות ללימודי נומרולוגיה, ובמשך שבע שנים למד חמש שעות בשבוע אצל הנומרולוגים כנה אוריה, שוקי גבאי ומורה נוסף בתחום הקבלה שהוא אינו רוצה לחשוף את זהותו. בתום שבע השנים פתח את הקליניקה הפרטית שלו, וכיום הוא מטפל בהרצליה ובגבעת עדה. "יש פחד ראשוני להיות בתחום הזה", הוא מודה, "כי מתייחסים לזה בביטול. אבל צריך לזכור שגם את פרופ' שכטמן זרקו מהאוניברסיטה, אמרו שהוא מדבר שטויות, והוא המשיך והמשיך במחקר. גם ההכרה בכוחה של הנומרולוגיה היא רק עניין של זמן, כי המציאות מוכיחה שיותר ויותר אנשים מבקשים לפגוש אותנו הנומרולוגים, את המיומנים והאמינים באמת כמובן, לא כל מיני שרלטנים.
"נכון שהתחום אינו מתוקף מדעית, אך התוצאות בשטח, בסיכומו של דבר, מוכיחות שזה נכון. וזה ממש לא עולם מיסטי. זה לא קלפים שאני פותח לך. אני לוקח מספרים, לוקח אותיות, יושב על סטטיסטיקה וחוכמת ההמונים. כשיש לי נתונים על אלף אנשים מה אומר כל מספר, מה אומר השם "משה" שנולד בתאריך כזה וכזה, כבר יש לי על מה להתבסס גם מבחינה סטטיסטית. זה לא כמו להוציא קלף ולדבר".
מה קורה בתחום זה כעת, בתקופת הקורונה?
"בתקופה הזאת הרבה מאוד אנשים שעסקו בהייטק או במשחק או בתחומי עיסוק אחרים מצאו את עצמם מבשלים פתאום אוכל לאחרים במטבח הביתי, פותחים חברת שליחויות. אבל אם הם היו מגיעים לנומרולוג בלי הקורונה, סביר להניח שהוא היה מוביל אותם לשם. אתה מבין את הפרדוקס? משבר גדול מאוד מביא שינויים אצל אנשים. למה להגיע לזה? בואו, שבו עם הנומרולוג והוא יעזור לכם למצוא דרככם".
באתר המפרסם את גרגור ברשת כתוב כי הוא ניחן ב"כישרון נדיר של תקשור", אך בשיחה עמו הוא מתנער לחלוטין מכל קשר לתחום הזה, ומגדיר את היכולות שלו כ"אינטואיציות מפותחות מאוד". "זה עשוי להישמע לך לא נורמלי", הוא אומר לי, "אבל כשאני רואה אותך, אני יודע על מה אתה חושב, אני יודע מה אתה רוצה כרגע בחיים שלך. אני יודע למה אתה זקוק עכשיו. ברגע שאני רואה אותך, אני יודע עליך הכל".
ואני תוהה אם ייתכן שזהו המצב עם כל השיטות האחרות: אינטואיציה גבוהה, יכולת "לקלוט" מצבים רגשיים ומנטליים של הזולת, ואולי אף יכולת "לתקשר" פרטים וסיפורי חיים הן בעצם העיקר, והשיטה עצמה היא רק הדרך לבטא זאת.

3 דברים שכדאי לדעת לפני קבלת ייעוץ רוחני

1. נסו לשמור על איזון בין אמונה לספקנות
ליועצים בתחומים כמו אסטרולוגיה, נומרולוגיה וקריאות שונות ניתן להאמין באופן מוחלט או להתייחס בספקנות מוחלטת. חשבו היכן אתם נמצאים בין שני קצוות אלה, והאם זה מגיע ממקום בריא בתוככם. אמונה מוחלטת באדם אחר עלולה לבוא מצורך חזק לקבל בהירות, ודאות או נחמה ולא משום שהוא ראוי לאמון. מנגד, אי אמון מוחלט יכול להגיע מפחד להיפתח אל הלא ידוע או מפחד להתמודד עם אמיתות. מי שמודע לשני הקצוות יכול לנסות לשמור על מקום טוב באמצע - מוכן לתת אמון במידה, אך גם שומר על ספק ויודע לאזן בין דבריו של היועץ ובין רגשותיו שלו, השקפת עולמו וקולו הפנימי.
2. הסתמכו על המלצות
הטוב ביותר הוא להגיע ליועץ על סמך המלצות של מכרים. כמו כן, לפני שאתם פונים ליועץ, צפו בסרטון שלו ברשת או קראו דברים שכתב ובדקו אילו רגשות מתעוררים בכם? יועצים ומיסטיקנים רבים הם בעלי אישיות כריזמטית, אינטליגנציה גבוהה וכישורי תקשורת עילאיים, אך אם מתעוררת בכם רתיעה, ייתכן שסגנון האישיות הזה אינו מתאים לכם.
3. שימו לב לשתי שיטות שבהן יועצים עלולים להשתמש כדי להגביר את הדיוק שלהם: "קריאה חמה" ו"קריאה קרה" (Hot Reading, Cold Reading)
החמה היא בירור מוקדם של פרטים עליכם, שיוצגו כאילו נודעו ליועץ באופן מסתורי או באמצעות שיטתו. הקרה היא קריאת התגובות שלכם - המילוליות ואלה שאינן מילוליות - לפרטים שהוא זורק לחלל האוויר. אם היועץ מרבה לשאול "זה מדבר אליך? מה את אומרת על זה?", ייתכן שהוא מנסה לאתר, במודע ואף שלא במודע, את אישורכם לדברים כדי לדעת באיזה כיוון להמשיך. כדי להימנע מתופעות אלה נסו לא "לעזור" ליועץ ולאשר את דבריו או לסמן לו מתי הוא טועה ומתי הוא צודק. שתקו, הנהנו, ואפשרו לו לומר את התובנות והעצות שלו עד תומן, והגיבו רק לאחר שהוא מסיים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button