מתקשה לוותר על נעלי עקב בשגרה? השתדלי להסתפק בעקב שגובהו אינו יותר מחמישה ס"מ

כפכפי אצבע, סנדלים או בכלל סניקרס: על מה הכי בריא ללכת בעונה החמה?

איך הליכה ממושכת על כפכפים מסכנת את הקרסול, מה צריך לבדוק כשבוחרים סנדלים ולמה העובדה שנעלי הבובה הן שטוחות - לא הופכת אותן לבריאות יותר לכף הרגל שלך. 10 המלצות מאורתופד בדרך לחנות הנעליים

פורסם:
בדרך לרכוש זוג כפכפים הורסים של מעצב ידוע מתוך ידיעה שאת לא הולכת להוריד אותם מהרגליים כל הקיץ? רגע לפני שאת נפרדת מכמה מאות שקלים, כדאי שתבדקי אם גם כפות הרגליים שלך יודו לך על הבחירה הזאת ולא רק הלוק הלוהט.

כפכפי אצבע

הם מתלבשים בקלות על כף הרגל, מספקים אוורור נפלא ומתהדרים גם באמירה טרנדית. אבל הליכה ממושכת בכפכפים מאלצת להחזיק את כף הרגל במנח המפצה על היעדר תמיכה של הקשת האורכית, מה שעלול להוביל לדלקות ולכאב סביב הקרסול באנשים בעלי נטייה לקריסת הקשת האורכית. כמו כן כפכפי אצבע, כמו כל סוגי הכפכפים, אינם מספקים תמיכה מלאה לכף הרגל ולכן מגבירים את הסיכון לנפילות ולפציעות, והרצועה שעוברת בין הבהונות עלולה לשפשף את העור ולגרום לאדמומיות ולפצעים.
המלצה חמה:
> הגבילי את ההליכה בכפכפים למקומות שהם יועדו להם: הבית, חוף הים או הבריכה.
> אם גם במקומות האלה את מרבה לבלות בכפכפים, בחרי בכפכפים עם סוליה עבה המספקת תמיכה לקשת כף הרגל.

4 צפייה בגלריה
כפכפים ונעליים לקיץ
כפכפים ונעליים לקיץ
הליכה ממושכת בכפכפים מאלצת להחזיק את כף הרגל במנח המפצה על היעדר תמיכה של הקשת האורכית
(צילום: Shutterstock)

סנדלים

הסנדלים הם סמלו המובהק של הקיץ. כמו הכפכפים, גם הם אווריריים ונוחים, אך בשונה מהכפכפים, לסנדלים יש רצועה אחורית שמספקת תמיכה לעקב. עם זאת, גם הם מותירים את עור כף הרגל חשוף ולכן לא יספקו מענה הולם לטיול בטבע בין סלעים, שיחים וקוצים.
המלצה חמה:
> סנדלים הם אפשרות טובה לכפות הרגליים בקיץ. נעלי אותם ביומיום בבית, במקום העבודה או ביציאות קצרות.
> העדיפי סנדלים בעלי סוליה עבה שמספקת תמיכה לכף הרגל. חשוב שהסנדל יתלבש על כף הרגל בנוחות, לא צמוד מדי ולא רופף מדי.
נעלי ספורט
הן אמנם לא העדיפות הראשונה בימים החמים של הקיץ וגם לא תמיד מתלבשות על הלוק המתאים, אבל בהנחה שהן מתאימות לכף הרגל שלך, הן נושאות שפע יתרונות: שמירה על יציבות כף הרגל ויכולת מרחב תנועה מהקרסול ועד לאצבעות, בלימת זעזועים ונוחות להליכה ממושכת.
המלצה חמה:
> נעלי ספורט הן בחירה מצוינת להליכה ממושכת בימים החמים, לטיולים או ליום סידורים שכרוך בהליכות רבות. נוח לנוע איתן ממקום למקום בלי להפעיל לחץ על הגידים ועל השרירים ובלי להתעייף.
> מאחר שהן נוטות להישחק מהר וכך לאבד את היתרונות שנמנו למעלה, מומלץ להחליף אותן אחת לכמה חודשים.

סניקרס

בשונה מנעלי ספורט הסניקרס יכולות להשתלב עם הסטייל שלך בקלות, אך ברוב המקרים הן אינן נושאות את היתרונות של נעלי ספורט. לרוב הן נוחות להליכה, אבל הסוליה הרכה שלהן אינה מספקת תמיכה מלאה לכף הרגל ובלימת זעזועים לכריות כף הרגל ולעקבים.
המלצה חמה:
> כמו נעלי הספורט, גם נעלי הסניקרס עשויות לספק מענה מצוין ליום סידורים ארוך או לטיול באזורים אורבניים, ולכן העדיפי אותן על פני נעלי אצבע, כפכפים או נעלי עקב.
> אבל לעולם אל תצאי איתן לאימון כושר. הן עלולות לסכן אותך בפציעה או בנקע, ובשימוש מתמשך — אפילו בשברי מאמץ.

נעלי בובה (נעליים שטוחות)

נעלי בובה, כמו כל נעל שטוחה, מספקות תחושה של נוחות. אבל אל תתבלבלי, העובדה שהן שטוחות לא הופכת אותן לבריאות יותר לכף הרגל. למה? כי הן מאופיינות לרוב בסוליה דקה, שטוחה ורכה. המשמעות: אין בלימת זעזועים. בהיותן שטוחות הן גם לא מספקות תמיכה בקשת כף הרגל, ולכן בהליכה ממושכת הן עלולות לגרום לשברי מאמץ ולכאבים בכף הרגל.
המלצה חמה:
> אם בכל זאת את מעדיפה נעליים שטוחות או נעלי בובה להליכה ממושכת, רצוי להיוועץ עם איש מקצוע באשר לנחיצות מדרסים אורתופדיים שמטרתם לתקן את תנוחת כף הרגל בנעל ולסייע בפיזור הלחצים.
4 צפייה בגלריה
בהליכה ממושכת הן עלולות לגרום לשברי מאמץ ולכאבים בכף הרגל
בהליכה ממושכת הן עלולות לגרום לשברי מאמץ ולכאבים בכף הרגל
בהליכה ממושכת הן עלולות לגרום לשברי מאמץ ולכאבים בכף הרגל
(צילום: עידו לביא)

נעלי עקב

הן מגביהות, מחטבות ונהנות מלא מעט סקס אפיל, אבל ההליכה בנעלי עקב גורמת להטיית הגוף קדימה ולהעברת כובד המשקל לכריות כפות הרגליים. בעקבות זאת איזון הגוף מופר הן ביציבה והן בהליכה, והלחץ על הגב ועל כפות הרגליים מוגבר, מה שעלול להוביל לכאבים מתמשכים.
לרוב נעלי עקב מאופיינות גם בחלק קדמי צר שעלול להגביר את הלחץ על קדמת כף הרגל ולהביא לגרימת עיוותים באצבעות, לאודם, לנפיחות מקומית ולדלקת. בנוסף, ככל שהעקב דק וגבוה יותר (נעלי סטילטו למשל), כך הנטייה לאבד שיווי משקל גדלה, מה שעלול להוביל לפציעה, והלחץ המופעל על כרית כף הרגל מוגבר, מה שעלול לגרום לשלפוחיות, לנפיחות ולאדמומיות.

4 צפייה בגלריה
עקבים או נעלי ספורט?
עקבים או נעלי ספורט?
עקבים או נעלי ספורט?
(צילום: shutterstock)

המלצה חמה:
> נסי לצמצם את זמן העקבים שלך עד כמה שאפשר ולנעול אותם רק לאירועי הקיץ.
> מתקשה לוותר על נעלי עקב בשגרה? השתדלי להסתפק בעקב שגובהו אינו יותר מחמישה ס"מ. ככל שהעקב נמוך יותר, כך תנוחת הרגל תהיה טבעית יותר, והלחצים על מפרקי כף הרגל קטנים יותר.

ייעוץ מקצועי: ד"ר אמיר אורן, מומחה באורתופדיה, המרכז הרפואי קפלן
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button