מיד לאחר הטיפול אפשר לראות כ־ 10% מיכולת ההרמה החדשה של העור

Beautiful Life Style: ד"ר נעמי שרון עם יופי של עצות טיפוח

והפעם: מהי הרמת פנים בטכנולוגיית HIFU, איך לשמור על תוצאות טיפול הליפטנג ועובדות שאת צריכה לדעת על קולגן. מדור חודשי חדש

מוגש מטעם ד"ר נעמי שרון
עודכן:
נעים להכיר: טיפול החודש

הרמת פנים (ליפטינג) בטכנולוגיית HIFU

מה זה: הטיפול מתבסס על תהליך ביולוגי מטבולי של הרקמות ומתבצע באמצעות טכנולוגיית HIFU - High Intensity Focused Ultrasound הפועלת על גלי אולטרסאונד. הגל נעצר בעומק העור ויוצר אנרגיית חום שפוצעת את הרקמה ומפעילה תהליך ריפוי שמחדש את העור. כדי להגיע לעומק הנכון שבו ההליך יהיה יעיל, התהליך כולו מתבצע תחת אולטרסאונד.
איך זה עובד: מכשיר ה־HIFU יורה פולסים לתוך העור, ופגיעה במקום המדויק והנכון מובילה את התאים לגייס את המנגנונים שמייצרים חלבונים לחידוש הרקמה ולייצור קולגן. הטיפול מביא לחיזוק המבנים בעור ולחיזוק הרקמה הרכה בפנים וכך לשיפור המראה של העור. "היתרון של הטיפול הוא בכך שהמטופלות יוצאות ממנו במראה טבעי מאוד, עם עור שנראה ממוצק, אחיד וחיוני יותר", אומרת ד"ר שרון. "לא ישאלו אותן 'עשית ניתוח?' אלא הן פשוט ייראו טוב יותר באופן כללי".
למי זה מתאים: לנשים צעירות ומבוגרות שרוצות להשתמש בידע רפואי מתקדם כדי למצק את הרקמות העמוקות בפנים אך לא מעוניינות בהליך כירורגי (וכמובן גם לגברים). השינוי נראה לעין על אף שההליך אינו ניתוחי והוא מוגדר כטיפול אנטי אייג'ינג מתון. כדי ליצור הרמת פנים של כמה סנטימטרים יש צורך בהליך ניתוחי, אך אם המטרה היא לשמר את הנראות או ליצור הרמת פנים של כמה מילימטרים – ליפטינג באמצעות HIFU יכול להוות פתרון מצוין. "האלמנטים שצריך לבחון כששוקלים טיפול של הרמת פנים לא ניתוחית הם: עובי העור, עובי הרקמות וכמה רקמת שומן יש בעור", מסבירה ד"ר שרון. "לכן חשוב לעבור אבחון אישי לפני בחירת הטיפול כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר".
תופעות לוואי: התחושה לאחר הטיפול דומה לתחושה של מכות יבשות, אך לא בעצימות גבוהה. הטיפול מתבצע ללא הרדמה, אך אפשר ליטול משככי כאבים במהלך הטיפול ולאחריו. תופעות לוואי שעלולות להתרחש בשלושת השבועות שלאחר הטיפול הן תחושות של זרמים.
זמן החלמה: לאחר הטיפול לא רואים כמעט כל אפקט שלילי על העור.
מתי תראי תוצאות: ד"ר שרון מכנה את התוצאות "אפקט סינדרלה" - מיד לאחר הטיפול אפשר לראות כ־10% מיכולת ההרמה החדשה של העור. האפקט האמיתי והמשמעותי מתקבל כחודשיים לאחר הטיפול, לאחר שהרקמה החלימה, יצרה את הקולגן הדרוש והתייצבה.
כמה זמן זה יחזיק: התוצאות נשמרות למשך שנה עד שנה וחצי, ויש צורך לחזור על הטיפול כדי לשמר אותן.

3 צפייה בגלריה
ד"ר נעמי שרון, מומחית לרפואת משפחה שעוסקת מעל לעשור בתחום הרפואה האסתטית, ודוגלת באורח חיים בריא ומאוזן
ד"ר נעמי שרון, מומחית לרפואת משפחה שעוסקת מעל לעשור בתחום הרפואה האסתטית, ודוגלת באורח חיים בריא ומאוזן
ד"ר נעמי שרון, מומחית לרפואת משפחה שעוסקת מעל לעשור בתחום הרפואה האסתטית, ודוגלת באורח חיים בריא ומאוזן
(יניב כאדר )

טיפ

כדי לשמר את התוצאות של טיפול הליפטינג ולמקסם אותן מומלץ לשלב בתהליך הזרקה של ביו־סטימולטורים – חומרים שיגרו את הרקמה לייצור נוסף של קולגן. "לעומת חומרים שיוצרים נפח, הביו־סטימולטורים הם חומרים שבעצמם מעודדים ייצור קולגן בעור", מסבירה ד"ר שרון. "היתרון הגדול בטיפול המשולב הזה הוא יצירת מראה טבעי, לעומת החדרה של חומרים שיוצרים נפח שעלולה להביא למראה לא טבעי של הזרקת יתר".

הידעת?

המכשור שבו נעשה שימוש בתהליך הליפטינג מוכר ברפואה הפלסטית כמכשור Evidence Based, מכשור שהוכח כיעיל מחקרית וקיבל את אישור ה־FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי)

5 עובדות על קולגן

1
קולגן הוא החלבון הנפוץ ביותר שנמצא בבעלי חיים רבים, כולל בני אדם. הוא מהווה 25%־35% מכלל החלבונים בגוף, כ־80% מחלבוני עור הפנים וכ־6% ממשקל הגוף. הקולגן מיוצר לאורך כל החיים אך במהלך השנים קצב הייצור הטבעי שלו מואט.
2
קולגן ואלסטין הם הסיבים העיקריים המרכיבים את המטריצה החוץ תאית, השלד שעליו יושבים התאים, והם נוצרים על ידי תאים בגוף שנקראים פיברובלסטים. הקולגן אחראי לחוזק המתיחה, והאלסטין מספק גמישות לעור. ככל שאנו מתבגרים גם הנפח וגם הצפיפות יורדים, מה שמוביל לצניחה ולקמטים. לכן ייצור קולגן חדש וייצור אלסטין חדש הם המפתח לשליטה במצבים אסתטיים כמו הזדקנות העור והצטלקות.

3
ויטמין C נחוץ לתהליך הפירוק של הקולגן (הידרוליזה) יחד עם חלבונים העשירים בחומצות אמינו אשר תורמים לתהליך ההצלבה הממיר אותם לאלסטין.
4
קולגן שעבר הידרוליזה (פירוק כימי של מלחים ותרכובות שונות באמצעות מים) ועשוי מפפטידים מקוריים המצויים בבעלי חיים, מתעכל היטב, נספג ומופץ ברקמות השונות של גוף האדם. יש לו מנגנון פעולה כפול הממריץ את הייצור של קולגן חדש, אלסטין וחומצה היאלורונית.

5
מהו ניאוקולגנזיס? זהו תהליך ביולוגי המתרחש בגוף האדם כחלק טבעי מתיקון פצעים. היווצרות קולגן חדש בצלקות נגרמת כתגובה דלקתית לפציעה. דלקת זו מגבירה את גירוי התאים הפיברובלסטיים ואת שקיעת הקולגן באזור.


ד"ר נעמי שרון היא מומחית לרפואת משפחה שעוסקת יותר מעשור בתחום הרפואה האסתטית, ודוגלת באורח חיים בריא ומאוזן. ד"ר שרון היא אם לארבעה ובעלת "הקליניקה" ביישוב קדימה, מרחב טיפולי הוליסטי הכולל מגוון רחב של הליכים אסתטיים ללא התערבות כירורגית באמצעות הזרקות ומכשור טכנולוגי מתקדם. טל': 054-8977929
פורסם לראשונה: 12:53, 28.02.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button