ד"ר נעמי שרון: "בוטולינום טוקסין הוא אחד הכלים הטובים ביותר בארסנל הכלים של הרפואה האסתטית"

ד"ר נעמי שרון מציגה: דברים שלא ידעתם על הבוטולינום טוקסין?

מה יש להגיד שעדיין לא נאמר על בוטולינום טוקסין? ובכן, מתברר שלא מעט. הוא התחיל בכלל כתרופה נגד טיקים בעיניים, יש לו הצדקות חברתיות הרבה מעבר לאסתטיקה, ואפשר להשתמש בו לטיפול מניעתי. ד''ר נעמי שרון, מומחית ברפואת משפחה ורפואה אסתטית עושה לנו סדר:

מאת נעם פרל, מוגש מטעם ד"ר נעמי שרון
פורסם:

צפו בווידיאו
(צלם: דימה קרמינסקי; ראיון: נעם פרל)

לא מעט נשים מוצאות את עצמן מביטות במראה ורואות את השנים בעור הפנים שלהן. יחד עם זאת, לא כולן ממהרות לטפל בקמטים האלה, בעיקר בגלל חשש. הבוטולינום טוקסין הוא אחד הכלים הטובים ביותר בארסנל הכלים של הרפואה האסתטית. זה הזמן להבין מה הוא בדיוק בוטולינום טוקסין ואיך משתמשים בו נכון, כדי להגיע לתוצאה אופטימלית.
הבוטולינום טוקסין הגיע לרפואה הקוסמטית דרך רפואת העיניים בצפון אמריקה של המאה הקודמת. השתמשו בו כתרופה, על מנת לבטל טיקים בעיניים. הסיפור המפורסם, אומרת ד"ר שרון, הוא שמטופלת כעסה על הרופאה שלה שלא הזריקה לה בקצה של הגבה. הרופאה הסבירה שהיא לא הזריקה שם כיוון שלא היה צורך, לא היה כיווץ של השריר שיוצר טיקים. בתגובה ענתה המטופלת: "כן, אבל זה עושה לי את העין יפה".
והנה אנחנו נמצאים בעידן שבו הבוטולינום טוקסין הוא אחד החומרים המובילים ברפואה האסתטית.
"יש לנו שתי דרכים להשתמש בחוכמה בבוטולינום טוקסין", מסבירה ד''ר שרון. "אחת היא כדי למנוע היווצרות של קמט סטטי שנמצא כל הזמן, גם כשלא מזיזים את הפנים. השנייה היא כאשר הקמט כבר קיים ונרצה למנוע את ההחרפה שלו ולעדן אותו. האני מאמין שלי לגבי טיפולים אסתטיים הוא שיראו את המטופלת, או את המטופל שלי ולא יראו את העבודה", מוסיפה ד''ר שרון, "שניראה טבעיים, שנאט קצת את תהליכי ההזדקנות וניראה רעננות עם עור מוצק יותר, אבל נישאר אנחנו - ולא משהו אחר".
עובדה נוספת שחשוב שתדעי היא שהשפעת החומר מחזיקה כשלושה חודשים בלבד. "זה הופך אותו לחומר שקל להשתמש בו כי הוא הפיך לגמרי, כל תופעה שלא תקרה איתו היא הפיכה ותיעלם".

2 צפייה בגלריה
ד"ר נעמי שרון: כשהחזות שלנו רגועה גם מצב הרוח שלנו טוב יותר"
ד"ר נעמי שרון: כשהחזות שלנו רגועה גם מצב הרוח שלנו טוב יותר"
ד"ר נעמי שרון: כשהחזות שלנו רגועה גם מצב הרוח שלנו טוב יותר"
(דימה קרמינסקי)
איפה מזריקים בוטולינום טוקסין?
"הבוטולינום טוקסין מאושר להזרקה בשליש העליון של הפנים, בקמטי הכעס וצידי העיניים. אנחנו מזריקים בשלושת האזורים של השליש העליון, כיוון שאם לא נעשה את זה, הקמטים פשוט יעברו דירה והמטופלת תגיע ותגיד שיצא לה קמט חדש. אז הנה, זה לא בגלל הבוטולינום טוקסין, זה כי לא נטרלנו את התנועה באזור", מסבירה ד''ר שרון.
האם ניתן להזריק בוטולינום טוקסין למניעת קמטים עתידיים?
"ניתן להגיע מוקדם ולעשות טיפול מניעתי במינונים נמוכים יותר, כדי למנוע, או יותר נכון, כדי לעכב את היווצרות הקמטים בעתיד.
מבחינת תדירות הטיפול, גם כאן יש מרווח תמרון. ד''ר שרון מסבירה שניתן בהחלט לעשות טיפול פעמיים בשנה בלבד, ואפשר כמובן גם לעשות טיפול שלוש־ארבע פעמים בשנה, אם תרצו. מה שכן, אחרי הטיפול לא תראו שינוי מיידי. "זו תרופה ולוקח לה זמן לעבוד, ייקח עד כשבועיים עד שהיא תגיע לאפקט שלה. זה לא הוקוס פוקוס"
מתי לא תזריקי בוטולינום טוקסין למטופלת?
"כמו בכל תרופה, גם כאן יש התוויות נגד – אנחנו לא מזריקים בהיריון ולא בהנקה. אנחנו מזריקים רק כשבטוח! הטיפולים האסתטיים הם טיפולים למטופלות בריאות בלבד. אם יש בעיית רקע, הרופאה צריכה לדעת את זה. ואם יש חשד, צריך לברר ורק אז להזריק"
מעבר לנראות, יש גם יתרונות וגם הצדקות מעבר לאסתטיות בלבד: "הוא מאפשר לנו נראות נינוחה וזה בא לידי ביטוי במקרים של מטופלות או מטופלים עם קמט סטטי ודינמי שאנשים חווים אותם כאגרסיביים. הם כל הזמן שומעים שהם נראים כועסים, למרות שהם בכלל לא, וזה נותן להם מענה".
דוגמה נוספת היא אנשים שסובלים מ"גאמי סמייל", חיוך שבו כל החניכיים נחשפות, כזה שעלול לגרום לאנשים מבוכה עד כדי הימנעות מחיוך. "בעזרת טיפול של שלוש דקות בלבד, אפשר להזריק לשרירים הנכונים, ולשפר את ההתנהלות החברתית של אותם מטופלים".
יש מחקרים, מסכמת ד"ר שרון, שקובעים כי כשהחזות שלנו רגועה וטובה יותר, גם מצב הרוח שלנו טוב יותר. "גוף ונפש הולכים ביחד, אם הגוף נראה רגוע, הנפש תהיה רגועה ותזרח החוצה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button