לינקדאין

הנימוס מחייב: למה חשוב לשמור על כללי הנימוס בלינדקאין ואיך שיח נעים יכול להפוך להזדמנות עסקית?

כשמדובר בנימוסי רשת, המקום הכי חשוב לשמור בו על הנימוסים ועל המקצועיות זה בלינקדאין. אנחנו נתפסים שם בצורה מקצועית, ולמעשה אנחנו באינטראקציה עם המעסיק הפוטנציאלי הבא שלנו. לכן חשוב שנדע ליצור רושם ראשוני טוב ונימוסים הם לגמרי חלק מהעניין. אז איך עושים את זה?

פורסם:

צפו בוידאו

בדיוק כמו כללי הנימוסים של החיים האמיתיים, גם ברשת חשוב להיות מנומס ואדיב. איך זה בא לידי ביטוי, ועוד בפלטפורמה עסקית שכמעט כל מהותה הוא סוג של "דיסטנס" אינטליגנטי? ובכן, כשמדובר בנימוסי רשת, המקום הכי חשוב לשמור בו על הנימוסים ועל המקצועיות זה בלינקדאין. אנחנו נתפסים שם בצורה מקצועית, ולמעשה אנחנו באינטראקציה עם המעסיק הפוטנציאלי הבא שלנו. לכן חשוב שנדע ליצור רושם ראשוני טוב ונימוסים הם לגמרי חלק מהעניין. אז איך עושים את זה בנימוס? הנה חמישה כללים שיעזרו לכם לשמור על נימוסים בלינקדאין.

1. לשמור על פורמליות

כשמדברים על נימוסים בליקנדאין חשוב לדעת שזה צריך להתקיים בכל אינטראקציה. הטעות הנפוצה ביותר של משתמשים בפלטפורמה היא שהם חושבים שברגע שמגיעים לשיחה בצ'אט באינבוקס - החוקים משתנים. אז זהו, שלא. גם אם אתם מרגישים בנוח, אל תפנו למגייס ב"היי אחי". זה יכול לפגוע ברושם הראשוני. ככלל, כדאי להכליל: חשוב לשמור על פורמליות בתגובות, בהודעות בצ'ט, וגם בשיחות טלפון.

2. להשתמש במילות פנייה מנומסות

כמו שאנחנו משתדלים לשמור על נימוסים בוואסטאפ או במייל ולהקפיד לברך ב"בוקר טוב", לשאול "מה נשמע?" ולא לגשת ישר ולעניין - כך כדאי גם בלינקדאין. בשביל מגייסת שכל היום מתעסקת עם אנשים ומיילים הצעד הקטן הזה יכול לעשות את כל ההבדל. ואם יש משהו שאתם רוצים לעשות, זה להתבלט על פני אחרים בפני המגייסת.

3. לנשום עמוק

מהו הקלף שלנו? אינטרס מקצועי כמובן, ואסור לשכוח אותו. דמיינו שכבר הגעתם למצב שבו התכתבתם עם מגייסת, שלחתם לה קורות חיים אבל לא קיבלתם מענה. מעליב, לא? האמת שלא. צריך לתת זמן. לנשום. לא לשרוף את עצמכם. לצאת מנקודת הנחה שהיא עוד תענה בהמשך ושלא תמיד עונים באופן מיידי.

4. לא להידחף

דיברנו לא מעט על בניית רשת קשרים, יצירת אינטראקציה ו"חתירה למגע", אבל אין צורך להיסחף. כן לשלוח הודעה רלוונטית ולפנות ולא לפחד. זה מומלץ בהחלט, רק חשוב לשים לב שלא לעשות את זה בצורה של ספאם. אם אתם דוחפים את קורות החיים שלכם לכל מי שנראה רלוונטי בלי לשאול – זהו חוסר נימוס. הדבר הכי טוב לעשות הוא תמיד לשאול אם אפשר לשלוח לפני ששולחים - לא להתקיף.

5. להגיב בהתאם

אם אתם כותבים תגובה לפוסט או תגובה לריפוסט ואתם משתמשים באימוג'י שלא הולם את התוכן, כמו למשל אימוג'י צוחק לפוסט רציני, זה יכול ליצור אי הבנה ואפילו להעליב. אנשים בלינקדאין מנסים להיות מקצועיים ואין הרבה מקום להומור שם. אתם לא רוצים שיחשבו שאתם צוחקים או מתנשאים על מישהו. עבדתם מספיק קשה על הקשרים והפרופיל שלכם. חבל שהכל ייהרס בגלל סמיילי שהוא לא במקום.
2 צפייה בגלריה
אבי צדקה
אבי צדקה
אבי צדקה
(צילום: אופיר לביא)
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת לינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ברשת החברתית העסקית הזאת ולמינוף ומיצוי היכולות המקצועיות והעסקיות שלכם. מוזמנים לפנות אליו גם במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button