תשאלו את ד''ר לינקדאין.

מעקב צמוד: כלי הבקרה שיעזור לכם לעקוב אחרי ביצועי פרופיל הלינקדאין שלכם ולמקסם אותם

מתברר שלא מספיק רק לעצב פרופיל למשעי, לבנות רשת חברתית חזקה ולהראות מעורבות. צריך גם בקרה עצמית. איך עושים את זה? הכירו את לינקדאין אנליטיקס

פורסם:

צפו בוידאו

במדורים הקודמים דיברנו לא מעט על הדרך הטובה ביותר לשפר, לדייק וללטש את פרופיל הלינקדאין שלכם כדי שינפק תוצאות. דיברנו על בניית רשת קשרים חזקה, על מעורבות בפלטפורמה, מנינו את כל החוקים והכללים שיעזרו לכם לפתוח דלתות ולקבל הזדמנויות עסקיות. הפעם נדבר על בקרה עצמית. ובמילים פשוטות: איך תדעו שהפרופיל שלכם עובד? שכל מה שעשיתם באמת משתלם? ובכן, באמצעות כמה כלים פשוטים רשת הלינקדאין מאפשרת לכם לדעת איפה אתם עומדים, מה עשיתם נכון, וחשוב מזה - מה עדיין צריך הידוק. לפניכם חמישה עקרונות חשובים לבקרה עצמית נכונה.

1. בדקו את הדירוג שלכם

לא כל הנתונים בלינקדאין אנליטיקס חשופים לנו. את מה שכן נגיש, אפשר לבדוק דרך המחשב.
איך עושים את זה: מתחברים לפרופיל, פותחים חוצץ נוסף דרך הדפדפן וכותבים linkdin.com/sales/ssi. SSI הם ראשי תיבות של המילים Social selling index והלינק הזה מאפשר לנו לראות את הדירוג שלנו בחינם.
שימו לב: הדירוג דינמי ומשתנה מהר. בנוסף, הSSI- שלנו מתחלק לשניים: דירוג Rank Lndustry - הדירוג באותה מדינה בתעשייה שבחרנו אותה ברישום; ודירוג Network - הדירוג מול חברים שלנו וחברים של חברים שלנו.
דירוג טוב יאפשר ללינקדאין להציע אתכם לאנשים רלוונטיים באזור של My Network או People you may know. השאיפה להיות טופ 10 או טופ 5 בכל המדדים. ככל שהמספר נמוך יותר - זה טוב יותר.

2. הישארו עם היד על הדופק

בכל פרופיל לינקדאין יש גם חלק שהנקרא Analytics, Private to you - המשמעות היא שרק הבעלים של הפרופיל יכול לראות את הנתונים האלה, אורחים לא יכולים. מה שכדאי לדעת הוא שבכל מה קשור לאנליטיקס חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק. יש שם כמה מדדים חשובים, ביניהם כמה צפיות וכניסות יש לכם בפרופיל ב-90 הימים האחרונים.

3. שימו לב אם לא נדרש בדק בית

מי שמחפש עבודה צריך לשאוף לזה שהמספרים של הכניסות בפרופיל יגיעו למאות, אלפים, ואולי אפילו עשרות אלפים. זו השאיפה. אם אתם רואים שיש לכם כמה עשרות צפיות בב-90 הימים האחרונים זה אומר שנדרש בדק בית, כלומר לחזק פעילות, מיתוג, נוכחות.
טיפ: לפעמים אפשר לראות מי צפה בפרופיל וזו האינדיקציה הכי טובה. אם תראו שמגייסת או מנהלת נכנסו לפרופיל שלכם זה אומר שיצרתם עניין.

4. בדקו באילו חיפושים אתם עולים ובאילו מילות מפתח

הטעות הכי גדולה שמשתמשים בלינקדאין עושים קשורה למדד השלישי - כל מה שקשור למעקב אחרי ביצועים כדי להשתפר. הרבה אנשים רואים עלייה במספר החיפושים וחושבים שהצליחו, אבל אולי זה בקרב משתמשים לא רלוונטיים בכלל? במקרה כזה, כנראה לא ייצא מזה כלום. זה לא עובד בשבילנו. לכן חשוב לשים לב באיזה חיפושים אתם עולים ולפי אילו מילות מפתח.

5. ואל תשכחו לבדוק גם את הקורלציה

חייבת להיות קורלציה, התאמה, בין העלייה שלי בחיפושים למספר הצפיות שלי בפרופיל. אם עליתם ביותר חיפושים אבל הפרופיל לא עלה או ירד - משהו לא בסדר. צריכה להיות התאמה, זו עוד בדיקה שהכל תקין. מספר הצפיות בפרופיל צריך לעלות לכמה מאות כמה אלפים. אל תלחצו, גם בלי זמן פנוי, ממש בכמה דקות ביום אפשר להגיע לזה.
אם עליתם בחיפושים אבל לא בצפיות, כנראה שעליתם רחוק מדי בחיפושים ולכן לא הגיעו אליכם כלל. המטרה להיות גם פה בעלייה וזה כלי מצוין לבקרה עצמית ולשיווק עצמי. בלינקדאין מאמינים ויודעים שיש לכם את הזכות לדעת הכול. הכול מונגש, צריך רק להשתמש בזה.
2 צפייה בגלריה
אבי צדקה
אבי צדקה
אבי צדקה
(צילום: אופיר לביא)
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת לינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ברשת החברתית העסקית הזאת ולמינוף ומיצוי היכולות המקצועיות והעסקיות שלכם. מוזמנים לפנות אליו גם במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button