פנקו את העור במסכת חמר ירוק (מתכון בסעיף 13)

זה מבריק! 16 צעדים לאיזון עור שומני בימים הלוהטים

המים והסבון הם לא חברים (אבל קרם הלחות דווקא כן) ויש לנו מתכון מעולה משיבולת שועל להרגעת עור שומני ועצבני. כל הסודות והשיטות למראה זוהר ובוהק ללא נזילות איפור והברקות מיותרות

פורסם:
אם אתם סובלים במהלך כל השנה מעור שומני, אתם ודאי יודעים שבקיץ הנטייה הזאת הופכת למעיקה פי כמה, כי להפרשת השומן (סבום) מבלוטות החלב שבעור מצטרפת גם ההזעה המוגברת בעונה החמה והלחה. השילוב הזה מכביד על העור, גורם לאיפור לנזול, פוגע בלוק ויוצר לא מעט אי־נוחות. מה עושים?
עוד טיפוח במנטה:
1. אבחנו תחילה
לפני הכל, כדאי לגשת לאבחון מצב העור אצל רופא/ת עור או קוסמטיקאי/ת כדי להתאים לו את שגרת הטיפוח הנכונה. כך למשל, אם אתם סובלים משומניות רק באזורים מסוימים בפנים, ייתכן שיש לכם עור מעורב שדורש שגרת טיפוח שונה, או אם אתן סובלות מהזעה בפנים, ייתכן שזו תופעה של גיל המעבר ולאו דווקא שומניות. כמו כן, לבעיות עור שנובעות מעור שומני, כמו פצעונים ואקנה, כדאי לגשת באופן ממוקד וטיפולי יותר.
2. תרגיעו עם המים והסבון
שטיפת עור הפנים בתכיפות גבוהה מדי עלולה לייבש אותו ובכך להוביל בדיוק לתוצאה ההפוכה - עור פנים שמן יותר. למה? כי ייבוש יתר של העור גורם לו להפריש יותר שומן בניסיון לאזן את המצב. מאותה סיבה בדיוק הימנעו משימוש בתכשירים המכילים סבון, דטרגנטים ואלכוהול. שטפו את הפנים רק פעמיים ביום - בבוקר במים בלבד, ובסוף היום בסבון רחצה עדין.
5 צפייה בגלריה
טיפוח ואיזון עור שומני בקיץ
טיפוח ואיזון עור שומני בקיץ
שטפו את הפנים רק פעמיים ביום
(צילום: Shutterstock)
טיפ: אם אתם סובלים מאקנה או מפצעונים, כדאי להשתמש בסבון ייעודי שמכיל חומרים מייבשים ונוגדי דלקת כמו חומצה סליצילית והותאם לכם על ידי רופא/ה העור או קוסמטיקאי/ת.
3. אל תוותרו על לחות
כאמור, עור שמן זקוק ללחות. עם זאת, עדיף להשתמש בתכשירי לחות קלילים על בסיס מים ובמרקם ג'ל. קרם לחות עשיר מדי יחמם את העור ויגרום לכם להזיע עוד יותר.
4. הסתפקו במקדם הגנה נמוך יותר - וחדשו
מסנן קרינה בעל מקדם הגנה גבוה כמו SPF50 מספק הגנה לזמן ממושך יותר, אבל הוא מכביד על העור ועלול לגרום לעור להזיע ולאיפור לזלוג. במקום זאת העדיפו מסנני קרינה בעלי מקדם הגנה נמוך יותר כמו SPF15, שהם בעלי מרקם כבד פחות, אבל זכרו שהם מספקים הגנה לזמן קצר יותר, ולכן הקפידו לחדש את המריחה בתכיפות גבוהה יותר.
טיפ: רוצות לחדש את מסנן הקרינה בלי שהאיפור יימרח? השתמשו במסנן קרינה בסטיק שמרקמו יבש יותר.
5. העדיפו מסנן קרינה בפורמט אבקתי
בעונה החמה עדיף לוותר על תכשירי הגנה נוזליים ושמנוניים ולעבור למקדמי הגנה במרקם פודרה או אבקה מבוססי מינרלים חוסמי קרינה. הם יספקו את אותה הגנה לעור, אבל ישמרו על עמידות האיפור לזמן ממושך יותר.
6. עשו אותו דבר גם עם תכשירי האיפור
כדאי להיפרד גם מתכשירי איפור וטיפוח שמכילים חומרי שומן (כמו שמן מינרלי). הם נוטים לאטום את העור ולחמם אותו - אפקט בלתי רצוי שגורם לעור "לגעוש" מתחת. במקום זאת העדיפו איפור על בסיס אבקה.
5 צפייה בגלריה
טיפוח ואיזון עור שומני בקיץ
טיפוח ואיזון עור שומני בקיץ
העדיפו מייק-אפ דחוס ואיפור על בסיס אבקה
(צילום: Shutterstock)

7. עברו למייק־אפ דחוס
ותרו על מייק־אפ נוזלי בימים אלה והעדיפו מייק־אפ בפורמט דחוס שימנע זליגה של האיפור ויחזיק מעמד לאורך זמן. ואל תשכחו למרוח מתחתיו קרם לחות ולשטוף את הפנים היטב בסבון הנכון בסוף היום.
8. ספחו את עודפי השומן
כדי לתחזק את המראה ה"יבש" של האיפור אפשר להשתמש בדפים סופחי שומן ולהספיג עודפים. אין לכם כאלה? גם טישו פשוט יכול לעשות את העבודה מצוין.
9. רעננו מדי פעם במיסט
תרסיסי הלחות יצננו את העור (ואתכם) וירעננו אותו בין מקלחת למקלחת, וגם יאזנו וירגיעו את ייצור הסבום שמופרש מהעור כשהוא מזהה יובש.
10. ותרו על הגלוס
וגם על שפתונים נוזליים, מכיוון שעור שנוטה להפריש שומן עלול לגרום להם לנזול. במקום זאת העדיפו שפתונים עמידים ויבשים יותר או עיפרון. הם ישרדו טוב יותר ביום לוהט.
11. וגם על תכשירים שומניים לשיער
למשל, קרמים, וקס או כל תכשיר מבוסס שומן שעלול לזלוג מהשיער לאזור הרקות יחד עם אגלי הזיעה. כדי להילחם בפריזים הסוררים, גם כאן העדיפו תכשירים על בסיס מים.
12. השאירו את ההזנה ללילה
תכשירי שימור כמו קרם לחות מזין, קרם עיניים וקרם צוואר כדאי למרוח בלילה, מיד לאחר שטיפת הפנים. בשעות אלה העור מזיע פחות ויכול ליהנות מתגבור הלחות.
13. פנקו את העור במסכת חמר ירוק
הוא סופח רעלים, מחטא את העור ומייבש פצעונים. אפשר לקנות מסכה מוכנה או להכין בבית בקלי קלות: מערבבים 2 כפות אבקת חמר ירוק (להשיג בבתי טבע) + 2 כפות מים לתמיסה אחידה, מורחים על הפנים, ממתינים 10 דקות ושוטפים במים פושרים.
14. טהרו בשיבולת שועל
היא סופחת שומן, מרפאת פצעונים ומרגיעה את העור, ואפשר להכין ממנה תכשירי טיפוח טבעיים בבית.
5 צפייה בגלריה
טיפוח ואיזון עור שומני בקיץ
טיפוח ואיזון עור שומני בקיץ
סופחת שומן, מרפאת פצעונים ומרגיעה את העור
(צילום: Shutterstock)
  • תרחיץ מרגיע: הוסיפו לסבון הרחצה לפנים כפית שיבולת שועל (טחונה דק) ושטפו את הפנים בתמיסה.
  • ספונג' מטהר: מלאו גרב כותנה חדש ונקי בשיבולת שועל טחונה דק, קשרו את הקצה, הרטיבו במים וקרצפו את הפנים בעדינות רבה.
15. הצטיידו באוזניות (כן, מה ששמעתם)
הקרינה של הטלפון הנייד מגבירה את ייצור הסבום בעור ומחממת אותו. לכן השתמשו באוזניות ושמרו על מרחק בין הנייד לפנים.
16. רוכבים על אופניים? יבשו את הקסדה
חום והזעה מגבירים את הפרשת הסבום בעור, לכן גם קסדה לוהטת בשיא הקיץ עלולה להגביר את השומניות. כדי להימנע מכך רפדו את פנים הקסדה בפיסת בד כותנה נקי. בסיום כל רכיבה הוציאו את הבד ויבשו אותו, ובסוף היום כבסו אותו.

מט לחיות: תכשירים שכל עור שומני צריך להכיר

5 צפייה בגלריה
טיפוח ואיזון עור שומני בקיץ
טיפוח ואיזון עור שומני בקיץ
(צילום: יח"צ)

1. תרסיס לחות, דרמלוג'יקה: 190 שקל ל־250 מ"ל; 2. סרום אלוורה וחומצה היאלורונית (נטול פראבנים), ד"ר דבור: 168 שקל ל־30 מ"ל; 3. תרסיס לקיבוע האיפור (פיקסר), ג'ייד: 79.90 שקל ל־ 120 מ"ל; 4. תרסיס לחות והזנה, מועשר בוויטמין C ובחומצה היאלורונית, מאק: 115 שקל; 5. קרם לחות נטול שומן, חוה זינגבוים: 233 שקל ל־50 מ"ל; 6. מסכת בוץ לספיחת עודפי שומן, סבוקלם: 64.90 שקל; 7. מייק־אפ דחוס מועשר בלחות, אפריל: 69 שקל; 8. מסכת חמר לבן לניקוי נקבוביות עמוק, קיל'ס: 135 שקל; 9. אבקת הגנה מינרלית Magiray מקדם :SPF20 210 שקל ל־ 15 גרם; 10. קרם־ג'ל לחות מועשר בחמצן, ליראק פריז: 249 שקל; 11. סבון בוץ מוצק 417 לטיהור הפנים (טבעוני וללא שמן מינרלי ופראבנים): 75 שקל ל-3 יחידות; 12. ניירות לספיחת שומן מהפנים, פאיו: 15 שקל למארז של 50 יחידות.
ייעוץ מקצועי: ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר; לאה רן, קוסמטיקאית קלינית, נוי קוסמטיקס גבעתיים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button