בשנים האחרונות, עולם הוולנס משקיע בקהל הנשי, שהוא לא רק 50% מהשוק אלא גם כזה שמוכוון לייף סטייל על נגזרותיו השונות. בשנתיים שחלפו, המיקוד היה בעיקר בגיל המעבר - מישל אובמה כתבה על גלי החום שלה ועל נטילת הורמונים והתייחסה לנושא בגילוי לב; דמויות טלוויזיוניות כמו נשות "סקס והעיר הגדולה" חזרו למסך עם סוגיות בשלות (מחזור בהפתעה, שיער אפור); וגם בירגיטה נילסן הגיבורה מ"בורגן" התמודדה עם גלי חום כבדים. השוק הצרכני הגיב בהתאם וניפק מוצרים ותכשירים - מקרמים מותאמי הזעה, דרך תכשירי לחות לוואגינה ועד ריטרטים ייעודיים לנשים בגיל המעבר. בשנה הקרובה, התחזית היא שהצמצם יתרחב וייכנסו לתמונה מעגלים נוספים מחיי האישה כמו וולנס מוכוון פריון, פיתוחים חדשים להקלה על כאבי מחזור ורווחה ליולדת. אם אתן קוראות, תקוו יחד אתנו שחלק מהחידושים העולמיים האלה ינחתו גם אצלנו. אז מה צפוי לכן?
1. צמודות למדד: ניטור הורמונלי DIY
אם פעם רצנו לרופא לכל מרשם או בדיקה, בשנים האחרונות אנחנו מנהלים חלק ניכר מהבריאות והרווחה שלנו בעצמנו. בין הסיבות לכך אפשר למנות את הקִדמה הטכנולוגית (בינה מלאכותית), הפרסונליזציה (רפואה מותאמת אישית) וכמובן הקורונה (יותר אבחנות וטיפולים בשלט רחוק). אנחנו קובעים יותר תורים באפליקציה (וגם פוגשים את הרופאים שלנו בזום), מכורים לניטור עצמי (מד צעדים, שעון כושר), "מומחים" בתזונה ודיאטות (רושמים לעצמנו תוספי תזונה, מג'נגלים בין נטול גלוטן לקיטו), וחלקנו גם מתחזקים הרגלי טיפוח DIY (במלחמה כמו בסגרים). כעת, כחלק מההכרה שהבריאות ההורמונלית חיונית לבריאות הכללית ולאיכות החיים - גם ניהול הבריאות ההורמונלית של נשים מצטרף לחבילת ה־DIY הזאת.
מה צפוי לנו: ניטור מדדים ביתי משוכלל יותר (סוכר בדם, מצב רוח, שינה), בדיקות וערכות פוריות ובאופן כללי יותר מוצרים שתומכים ברווחה ההורמונלית שיעברו לידיים שלכן.
2. בואי אמא: רווחה גם ליולדת
"רווחת לידה" היא עוד מגמה שניכרת באופק, ומטרתה להיטיב עם הרווחה הפיזית והנפשית של נשים בחודשים לאחר הלידה. אם עד כה המעקב המקובל בתחומי המדדים והתפקודים היה אחר התפתחות התינוק, ב־2024 השאיפה היא שהמיקוד יהיה גם באם - החל בליווי ובתמיכה בריאותית גם לאחר הלידה (ולא רק בחודשי ההיריון כנהוג) ועד לשיפור הרווחה המנטלית שרבות זקוקות לה.
3. נשי את זה: מוצרים ייעודיים לנשים
אחרי ההייפ הגדול של גיל המעבר - מהשיח הפתוח ועד למוצרים ייעודיים - כעת מתרחב גם המנעד. בשנה הקרובה נראה יותר ויותר מוצרים תומכים לנשים בתקופות חיים שונות ובתסמינים של מחזור, היריון, אחרי לידה וכמובן גיל המעבר.
מה צפוי לנו: חטיפי בריאות ייעודיים לימי הווסת, טמפונים ופדים עם CBD להקלה על כאבי מחזור, חטיפי אנרגיה לגיל המעבר ומוצרים תומכי שינה ובריאות נשית.
4. עור חזק ונתחזק: בריאות העור קודמת לביוטי
אחד המושגים הנפוצים בעולם הטיפוח בשנה החולפת, שניצניו החלו לפרוח עוד ב־2020 (והוא גם החיפושים הבולטים ביותר בתחום בגוגל), הוא "מחסום העור". השנה יחדרו את מחסום השיח גם ביטויים כמו "עור חזק" או "לחזק את מחסום העור". אגב, לא מדובר בסתם טרנד שיווק חולף וגם לא במונח "ביוטי" טיפוסי וריק, כי גם אם תשאלו רופאי עור ומומחים לקוסמטיקה מה הכי חשוב בטיפוח העור, רובם ישתמשו באותה מנטרה. על קצה המזלג (או המזרק): מדובר בקו ההגנה המרכזי של העור, וכשהוא נחלש - העור חשוף יותר ליובש, להזדקנות ולזיהומים. אז איפה בעצם הניוז של 2024? הו, טוב ששאלתם. משבר האקלים נחשב לזרז רציני של נזקים, כמו גם העלייה בשימוש בחומרים פעילים, ולכן, שימו לב, העצה הזאת, לדברי המומחים, טובה לכולם ולא רק לאלה שסובלים (או סובלות) מבעיות עור.