"כל הצלחה שלי בעשייה הזו עבור נשים מספקת ומגבירה את המוטיבציה שלי". ד"ר נעמי שרון

יופי של מדע

כרופאת משפחה וכחוקרת אנטומיה, ד"ר נעמי שרון מביאה את הידע המקצועי ואת המומחיות הרפואית שצברה גם לעולם הטיפולים האסתטיים בקליניקה שלה ומציעה יופי מבוסס מדע

אביטל כהן, מוגש מטעם ד"ר נעמי שרון
פורסם:
ד"ר נעמי שרון (52) מוכרת כבר שנים בתור מומחית ברפואת משפחה, אולם אף אחד מחבריה ומבני משפחתה לא הופתע כשהיא פנתה לפני כעשור לתחום האסתטיקה בדגש על האנטי אייג'ינג: היה טבעי שהאישה שכל כך אוהבת יופי, פאשניסטה שמחוברת לבגדים צבעוניים ויפים ומטופחת תמיד, תהפוך את עולם הביוטי לעולמה שלה.
אבל בואו נחזור רגע לאחור. ד"ר שרון למדה את לימודי הרפואה באוניברסיטת ורשה וסיימה אותם בהצטיינות יתרה. היא בעלת תואר ראשון במדעים מדויקים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני MSc במדעי הרפואה מהמחלקה לאנטומיה בטכניון. את כל אלה עשתה תוך כדי לידת ארבעת ילדיה וגידולם, כששניים מהם תאומים, וארבעתם נולדו במהלך שנות ההתמחות.
צפו בוידאו.
(צלם: דימה קרמינסקי)

הרופאה שגם מיישמת

במחקרים שלה התמקדה ד"ר שרון בנזקי החום ובהשפעות הקרינה על רקמות הגוף, וזה מה שמייחד אותה כמטפלת - ההבנה העמוקה של הדברים. בטיפולים שלה היא מיישמת את מסקנותיה ומשלבת מכשור טכנולוגי שמבוסס על חום היוצר נזק מבוקר ברקמות ומעודד תהליכי ריפוי טבעיים.
לפני כמעט חמש שנים החלה גם להרצות וללמד רופאים המשתלמים בתחום ההזרקות ובשיטות הזרקה בטוחות המאפשרות להגיע לתוצאות מדויקות, תוך שמירה על המראה הטבעי והרענן של המטופלת. כיום היא המנהלת הרפואית של המכללה הלאומית לרפואה אסתטית ומרצה בכירה במכללה. היא רואה בכך שליחות גדולה: "אנחנו רופאים, ורופאים צריכים להיות ערוכים לכל דבר. לדעת איך לטפל גם במצבים מורכבים ובסיבוכים, זה הדבר שהכי מאתגר אותי וגורם לי סיפוק".
ד"ר שרון היא גם רופאה מובילת דעה של חברת האסתטיקה העולמית Merz Aesthetic. בתוך כך היא מתחזקת עמוד אינסטגרם פעיל, Haclinika, שבו אפשר לעקוב אחר אורח החיים שלה ובעיקר לראות איך היא מיישמת הלכה למעשה - הרופאה שלא רק מלמדת ומטיפה אלא מיישמת בעצמה, יוצאת לספורט באופן קבוע ומנהלת אורח חיים בריא. במסגרת עבודתה ד"ר שרון מתעדכנת באופן תדיר בטכנולוגיות האחרונות ובוחרת את הטובות מביניהן למרפאתה. לעתים קרובות היא משתתפת בכנסים בתחום האסתטיקה בארץ ובעולם, מובילה סדנאות אומן ומלמדת אנטומיה לרפואה אסתטית, משלבי הבסיס ועד לסדנאות הזרקה מתקדמות.
3 צפייה בגלריה
ד"ר נעמי שרון
ד"ר נעמי שרון
"אחת השאיפות שלי בשנתיים הקרובות היא לבחון טכנולוגיות הזרקה בטוחות יותר". ד"ר נעמי שרון
(צילום: עומרי רוזנגרט)

תוכנית אישית להשבת הזוהר

ד"ר שרון מאמינה מאוד בגישה ההוליסטית שאותה היא מיישמת בקליניקה שלה ביישוב קדימה שבו היא גרה. "אני מגייסת את הידע המדעי שצברתי לאורך השנים כדי לתת למטופלות שלי מענה מיטבי בדגש על שימור הקיים ועל מניעת נזקים עתידיים, תוך יצירת מסגרת אישית ותומכת. עבורי כל מטופלת היא עולם ומלואו הן מבחינה אישית והן מבחינה פיזיולוגית. אני לא רק בוחנת את מצב האייג'ינג שלה אלא גם מקבלת תמונה מלאה של מצבה הרפואי והרגשי על מנת להביא בחשבון כמה שיותר פרמטרים שעשויים להשפיע על הטיפול. רק לאחר תחקיר ותשאול מעמיק אני בונה עבורה תוכנית שתחזיר לה את החיוניות לפנים".
ייתכן מצב שבו תגיע מטופלת ותגידי לה שאת לא הכתובת עבורה?
"בוודאי, לכן התשאול הזה. כשמגיעה מטופלת בגיל העמידה, אני מאבחנת את כל סימני הגיל בכל שכבות הפנים שלה ולא מתמקדת בקמט שבדיוק הפריע לה. זה הרבה יותר מעמיק וכוללני וזה בדיוק התפקיד שלי כרופאה. יש לציין שלא לכולן מתאים להיכנס לניתוח, ויש מי שתתעקש על טיפול אסתטי דווקא איתי. מובן שאעשה את המיטב, ויש תוצאות טובות. יש לי גם את הגבולות שלי, עד כמה אני מוכנה לטפל במישהי שבעיניי הפתרון המדויק לה הוא ניתוח. אני מגייסת את הידע שלי במכשירים מבוססי אנרגיה. עשיתי בעבר מחקר על פגיעה של אנרגיות חום ברקמות והידע המורחב באנטומיה, ברוטציית עור, ברוטציית אף־אוזן־גרון, תורם ומשתלב במה שאני עושה בקליניקה".
מה זה בכלל אייג'ינג?
"אייג'ינג הוא תהליך פיזיולוגי טבעי שבו תאים מסוימים מתחדשים, ובמקביל אחרים נהרסים. אבל מה שמעניין ומפתיע הרבה אנשים הוא שהתהליך הזה מתחיל בגיל צעיר ולא מתחיל כשמתבגרים. הוא נמשך לאורך כל תקופת החיים. עם השנים מופר מאזן ייצור חלבוני האלסטין והקולגן בעור המשמשים כשלד שעליו בנויה הרקמה ושומרים על מראה צעיר. כתוצאה מכך מרקם העור משתנה, ומכאן הקמטים והקמטוטים שיוצרים מראה עייף ומבוגר".
ואיך פתאום נמשכת והסתקרנת ללמוד את כל התהליכים האלה?
3 צפייה בגלריה
ד"ר נעמי שרון
ד"ר נעמי שרון
"אנחנו לא רק עוצרות את הזמן אלא בעצם הופכות את שעון החול של המטופלת". ד"ר נעמי שרון
(צילום: עומרי רוזנגרט)
"התחלתי לזהות את התהליכים על עצמי וזה ריתק אותי. הייתי בתחילת שנות ה־40 לחיי וראיתי מה עובר על הרקמות. מכיוון שתמיד חשבתי מחוץ לקופסה, רציתי להתחיל להכיר את תהליך ההתבגרות של הרקמות. התחלתי לחקור את הנושא ונשאבתי לתחום. הבנתי שאני במקום הנכון ושהחיים העניקו לי את ארגז הכלים שאני זקוקה לו כדי להצליח בתחום הזה. אני מזדהה מאוד עם מה שסטיב ג'ובס אמר בריאיון שנקרא 'לחבר את הנקודות': "הרבה מהדברים שהתגלגלתי אליהם בעקבות הסקרנות והאינטואיציה שלי התגלו מאוחר יותר כבעלי ערך עצום".

הפנים הם כרטיס הביקור שלנו

ד"ר שרון באמת מאמינה שהטיפולים האסתטיים משמעותיים, ולא רק מהסיבות של הרגשה פנימית וביטחון עצמי. "היום הפנים הם כרטיס הביקור של האדם. מתייחסים אלינו טוב יותר כשאנחנו נראים פחות עייפים או זועפים, התפיסה היא אחרת. למשל, בסביבה צעירה, כמו למשל במשרדי הייטק, יש משמעות לנראות של העובדים".
כשמגיעים אלייך לטיפול, איך זה עובד?
"פגישת הייעוץ הראשונה של תיאום הציפיות היא הפגישה החשובה ביותר, ולו רק משום שהטיפול הוא לא אירוע חד־פעמי אלא תהליך שנמשך שנים. ההתבוננות שלי היא על המכלול ועל תוצאה כללית הרמונית. כאמור, אני לא מתעכבת רק על איזשהו קמט, אלא מאבחנת את כל תהליך ההזדקנות. כרופאה יש לי יכולת לאבחן אם יש גם פתולוגיות שנלוות אליו, כמו לדוגמה נראות אובדן של ספיגת עצם קיצוני שבגללו רקמת הפנים צנחה. לפעמים נדרשת בדיקת דם. בירידה קיצונית במשקל גם רואים נסיגה ותזוזה של רקמת השומן".
את בעצמך עושה טיפולי אנטי אייג'ינג?
"בוודאי. כל מה שנמצא אצלי במרפאה, בדקתי מה יתרונותיו כדי שאוכל להעביר למטופלות שלי את התהליך ממקור ראשון".
מה יקרה לדעתך בעתיד בתחום הטיפולים האסתטיים?
"יש כלים מדהימים. אני מאמינה שהשמים הם הגבול וזה יגיע גם הרבה יותר רחוק, ובעתיד הקרוב. ברמה האישית, אני כל הזמן חוקרת ובודקת. אחת השאיפות שלי בשנתיים הקרובות היא לבחון טכנולוגיות הזרקה בטוחות יותר".
מה מעניק לך מוטיבציה ולאן את שואפת?
"כשאני מלווה מטופלות לאורך שנים ומשווה את התוצאה היום לתחילת התהליך, אני מבינה את המשמעות שבה נמדדת הצלחה. כל הצלחה שלי בעשייה הזו עבור נשים מספקת ומגבירה את המוטיבציה שלי. המטרה שלי היא להעניק לכל אישה את ההזדמנות לשפר את המראה ולרענן את הנראות החיצונית. השגת מראה טבעי ורענן, עור בוהק ואחיד והאטה של תהליכי הגיל גורמת להרגשת סיפוק אצל המטופלת - ולא פחות גם אצלי. לשמחתי הרבה, ההתקדמות הטכנולוגית כיום מאפשרת לנו להגיע לתוצאות האלה ולעזור לנשים רבות. יחד אנחנו לא רק עוצרות את הזמן אלא בעצם הופכות את שעון החול של המטופלת".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button