ההבטחות מתפוגגות עם ארוחות החג? מכינים לוח חזון

מלוח חזון ועד גלידת קולגן: 12 דברים טובים לפתוח איתם את השנה

מה נרוויח משבירת הרגלים קטנים, איך נרענן את רפרטואר המתכונים, האם גלידה טובה לעור הפנים ולמה צריך לקבל את אי־הוודאות של העתיד כדי ליהנות קצת יותר מההווה? צרור המלצות ובוסט של השראה לשנה טובה יותר

פורסם:
1. להכין לוח חזון Wellness
מכירים את זה שבכל שנה אתם מבטיחים לעצמכם שהשנה תאכלו טוב יותר, תעשו יותר ספורט או תדאגו לבריאות שלכם, אבל רוב ההבטחות מתפוגגות עם ארוחות החג? השנה יש לכם הזדמנות להכין לוח חזון בסימן Wellness שיהיה לנגד עיניכם כל השנה. מדובר בסדנה חווייתית וחינמית בזום בהנחיית הנטורופתית והמומחית לאסטרטגיות אכילה אלמוג גולד שתדריך אתכם איך לתרגם מטרות לפעולות. מומלץ להצטייד מראש במגזינים ישנים, צבעים, מספריים, דבק ונייר לבן גדול (רצוי בגודל בלוק ציור A3), למזוג לעצמכם כוס יין או תה צמחים ולהתמסר להשראה.
13.9 ב־20:30, סדנה להכנת לוח חזון, חינם, בדף הפייסבוק של אלמוג גולד - לאכול טוב במרוץ החיים
2. לבשל משהו טוב
12 צפייה בגלריה
ספר בישול מטבח משלהן
ספר בישול מטבח משלהן
50 מנשות הקולינריה המובילות בישראל - וההכנסות ייתרמו
(צילום: דניאל לילה )
ימי החגים הם תקופה נהדרת לרענן את רפרטואר המתכונים עם ספר בישול חדש, ואם צריך לבחור אחד שממש שווה לשים עליו את היד ואת הלב – לכו על "מטבח משלהן". את הפרויקט השאפתני ורחב היריעה (288 עמודים) יזמה וערכה יעל כלב ("על השולחן"), והוא מקבץ יחדיו 50 מנשות הקולינריה המובילות בישראל. בין הדפים היפים תפגשו נבחרת מגוונת של נשות אוכל מוכרות ואהובות עם מתכונים מיתולוגיים כמו הרביולי של הילה אלפרט, הפוקאצ'ה של אורנה ואלה, הוורניקי של אסטלה, לחם הפצפצים של לייזה פאנלים וסלט הקיסר של רותי ברודו. אם אתן צריכות עוד סיבה כדי לקנות לעצמכן ולאמא עותק - כל העשייה הזאת בהתנדבות, וההכנסות ייתרמו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל.
"מטבח משלהן", צילום: דניאל לילה, 142 שקל, הוצאה עצמית, הזמנה דרך אתר: thewcookbook.com
3. לשבור הרגל קטן
12 צפייה בגלריה
לשבור את ההרגל
לשבור את ההרגל
איך לשנות את מהלך חיינו ללא היכר
הגנטיקה וגם חיווט המוח גורמים לנו לחיות בדרך מסוימת במשך רוב חיינו. אבל מתברר שזו ממש לא גזירת גורל כי יש מי שגורס שאנחנו יכולים ליצור את המציאות שנבחר. מאחורי התפיסה הזו, שבאה לגשר על הפער שבין המדע לרוחניות, עומד הרופא והמדען ד"ר ג’ו דיספנזה, שהוא גם מרצה מבוקש ברחבי העולם. הוא מאמין כי לאחר שבירת ההרגל השגור להיות "עצמנו" באמצעות כלים יישומיים – נצליח לשנות את מהלך חיינו ללא היכר. נשמע כמו יעד מאתגר לשנה הקרובה. או לכל החיים.
"לשבור את ההרגל להיות עצמכם", הוצאת אור־עם, 98 שקל, ברשתות ובחנויות הספרים
4. ללמוד לחלום (ולהגשים)
12 צפייה בגלריה
עד הדמעה האחרונה
עד הדמעה האחרונה
ההספד שהפך לוויראלי והגיע בן לילה לחצי מיליון בני אדם
( צילום: חנן בר אסולין)
אמא של יובל אברמוביץ' ("הרשימה"), תמר, לימדה אותו לחלום. היא האמינה שהכל אפשרי והקפידה להגיד לבנה "כן" כמעט לכל דבר שביקש ורצה. וכך הוא למד ממנה לא רק לחלום אלא גם לא לפחד מהחלומות הכי גדולים שלו. לכן אין פלא שהילד הפך ליזם, סופר ומרצה בינלאומי מצליח. הכותר החדש שלו נקרא "עד הדמעה האחרונה - 62 שיעורים מאימא", והוא נולד אחרי מותה של האם לפני שנתיים. יובל קרא הספד לאמו ובו שבעה שיעורים שלמד ממנה, ואחרי שההספד הפך לוויראלי והגיע בן לילה לחצי מיליון בני אדם, הוא החליט לשתף את העולם בשיעורים לחיים שלמד מאמו – ועכשיו גם אתכם.
"עד הדמעה האחרונה – 62 שיעורים מאימא", הוצאת הרשימה, 94 שקל, בחנויות הספרים (בגרסת שמע בקולו של יובל ובגרסה דיגיטלית באתר עברית)
5. להפחית את טביעת הרגל הפחמנית
12 צפייה בגלריה
תערוכה מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
תערוכה מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
תערוכת "זה מתחמם: האקלים, המשבר ואנחנו", מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט
(צילום: דור קדמי)
בשנים האחרונות הפך משבר האקלים ממושג מדעי למציאות מוחשית. מספיק להיזכר בשיאי הטמפרטורות שנרשמו בגל השריפות העולמי (והמקומי) ובאירועי מזג אוויר קיצוני כדי להבין שהזמן אוזל. אבל גם אם נראה לנו שאנחנו יודעים הכל ואף מרגישים על בשרנו, כדאי לתת עוד מבט, ואולי גם לתקשר לילדים את הנושא מזווית ויזואלית ואינטראקטיבית. "זה מתחמם: האקלים, המשבר ואנחנו", תערוכה המוצגת בימים אלה במוזיאון הטבע בתל אביב, מביאה עדויות מדעיות למשבר האקלים - מאפקט החממה ועד הפשרת הקרחונים - וכמובן קוראת למבקרים להצטרף למאמץ המשותף לבלימתו. המלצה שלנו: נסו את המחשבון לבדיקת טביעת הרגל הפחמנית האישית שלכם כדי לקבל מושג ירוק איך אתם משפיעים על האקלים.
מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, קלאוזנר 12, תל אביב־יפו, טל': 073-3802000
6. להכניס ירוק הביתה
12 צפייה בגלריה
לוח השראה
לוח השראה
מה כדאי לגדל בכל חודש ואיך לטפל בצמחי הבית שלכם. לוח "שנה בגינה"
אם לא יצא לכם להתוודע ללוחות השנה עתירי הצמחייה של "לוח שנה בגינה", השנה החדשה היא הזדמנות להכניס קצת ירוק הביתה. הלוח המקסים מתחדש מדי שנה ושופע מידע שימושי כמו מה כדאי לגדל בכל חודש ואיך לטפל בצמחי הבית שלכם ומלווה במתכונים טבעוניים. השנה הוא עומד בסימן שנת שמיטה ומתמקד בגידולי בית כמו עציצי נוי, ירקות שאפשר לגדל על אדן החלון, גידולי הידרופוניקה, צמחי תבלין במטבח או כדורי טחב באמבט. אגב, לא רק התוכן ירוק – הלוח עשוי נייר אקולוגי, הדפוס הוא על בסיס סויה, והאיורים המקסימים מצוירים בצבעי מים.
לוח שנה בגינה, 79 שקל, shanabagina.com
7. לשתות עם השראה
12 צפייה בגלריה
קולקציית יין השראה
קולקציית יין השראה
כבוד לנשים שעשו היסטוריה - ותרומה לפורום למניעת אלימות
(צילום: אנטולי מיכאלו)
אם אתן מרימות כוסית לשנה החדשה, כדאי שתעשו את זה עם קצת השראה. מסעדת נינה ביאנכה החליטה לחלוק כבוד לנשים שעשו היסטוריה והנציחה אותן בסדרת יינות מקורית בשיתוף יקב יפו. על בקבוקי היין היפים מככבות נשים פורצות דרך שתרמו לחברה האנושית ולהעצמת מעמד האישה כמו הטייסת והסופרת אמיליה ארהרט, הציירת פרידה קאלו, לוחמת החופש רוזה פארקס וגולדה מאיר שלנו. כל הרווחים ייתרמו לפורום מיכל סלה שפועל למניעת אלימות כלפי נשים.
120 שקל לבקבוק יין (210 שקל בישיבה במסעדה), טל' לפרטים והזמנות: 08-9480080
8. לתת לֶק לאנטי אייג'ינג
12 צפייה בגלריה
גלידת קולגן יעל שלביה
גלידת קולגן יעל שלביה
יעל שלביה מדגימה גלידת קולגן
(צילום: עומרי רוזנגרט)
מה דעתכן על גלידה במקום טיפול פנים? רשת הגלידריות "דלי קרים" השיקה גלידה מפתיעה שאולי לא תחליף את שגרת הביוטי שלכן או את נטילת התוספים, אבל תכניס להן אלמנט כיפי. ה־Beauty Ice Cream החדשה מכילה תוסף תזונה קולגן, שאם במקרה פספסתן, אמור לתגבר את ייצור חלבון הקולגן בעור ולסדר לנו אנטי אייג'ינג קטן בכל לק. כל מנת גלידה מכילה 5 גרם קולגן למראה צעיר וקורן.
בסניף דלי קרים תל אביב ובמשלוחי וולט
9. לגלות אמנות רבודה
12 צפייה בגלריה
תערוכה בגן הבוטני "לראות את הבלתי נראה" עבודה של מל אוקלהאן אוסטרליה
תערוכה בגן הבוטני "לראות את הבלתי נראה" עבודה של מל אוקלהאן אוסטרליה
"לראות את הבלתי נראה"- עבודות מציאות רבודה בגן הבוטני בירושלים
(צילום: מל אוקלהאן, אוסטרליה)
החודש (22.9) תיפתח "לראות את הבלתי נראה", תערוכה ראשונה מסוגה בעולם שתציג בו זמנית עבודות מציאות רבודה (AR) של אמנים ישראלים ובינלאומיים ב־12 גנים בוטניים ברחבי העולם. התערוכה, ביוזמת ובהובלת הגן הבוטני בירושלים וקרן אאוטסט לאמנות עכשווית, מאפשרת לצפות בעבודות תוך כדי שיטוט במרחבי הגנים הפורחים ולצפות בעבודות האמנות באמצעות אפליקציה ייעודית. בין העצים והפרחים תפגשו גם את העבודות של אמנים כמו סיגלית לנדאו ואורי גרשט.
הגן הבוטני האוניברסיטאי, ירושלים, טל': 02-6794012, פרטים באתר: seeingtheinvisible.art
10. לאמץ את ההווה
12 צפייה בגלריה
החוכמה שבחובר הביטחון אלן ווטס
החוכמה שבחובר הביטחון אלן ווטס
רלוונטי גם אחרי 70 שנה
העובדה שאנחנו חיים בעידן החרדה היא לא ממש סוד. רובנו חווים אי־ודאות מתמשכת אפילו לגבי העתיד הקרוב ממש, ומספיק להציץ מעבר לכתף של השנה החולפת כדי "לדעת" שאנחנו לא יודעים כלום. בתפר הזה ממש מומלץ לדפדף בין עמודיו הפואטיים־פילוסופיים של "החוכמה שבחוסר הביטחון - מסר לעידן החרדה" של הפילוסוף ואיש הזן אלן ווטס, ספר שאמנם יצא לראשונה בשנת 1951 אבל מרגיש רלוונטי כאילו הרגע בקע מן הניילון. במיוחד, משום שהוא מבקש לשחרר את העבר, לקבל את אי־הוודאות של העתיד וליהנות קצת יותר מההווה. רוצים דוגמה? "אם אני עסוק כל כך באיך לאכול בשבוע הבא עד שאינני יכול ליהנות לגמרי ממה שאני אוכל עכשיו, אהיה באותה הצרה כשהארוחות של השבוע הבא יהיו 'עכשיו'".
"החוכמה שבחוסר הביטחון: מסר לעידן החרדה", הוצאת כתר, 88 שקל, בחנויות הספרים
11. לחגוג את הוולנס
12 צפייה בגלריה
פסטיבל WellFest , חוף נחשולים
פסטיבל WellFest , חוף נחשולים
פסטיבל ענק ברוח פסטיבלי הוולנס מחו"ל, פסטיבל WellFest בחוף נחשולים
(צילום: ניר דוידזון )
רוצים לפתוח את השנה בגוד וייבס ולחדש אנרגיות? תרשמו לעצמכם ביומן לא לפספס את WellFest, פסטיבל ענק ברוח פסטיבלי הוולנס מחו"ל שמגיע לישראל בחודש הבא. מדובר בסוף שבוע שמשלב בין חופשה מפנקת ברצועת החוף היפה של חוף נחשולים (במלון נחשולים או בכפר הנוף דור טנטורה) לחגיגה של אורח חיים בריא והופעות מוזיקליות הכלולות במחיר הכרטיס. בין הפעילויות: יוגה, פילאטיס, כושר, ספורט ימי ושלל סדנאות מיוחדות (כמו סאונד הילינג, נשימה וטנטרה) ושיעורי העשרה (ניקוי רעלים, רוקחות טבעית ועוד). בין לבין מומלץ להתרגע בפינות צ'יל אאוט ותרגולים חופשיים נוספים, דוכני אוכל ומתחם עיסויים בגינת התבלינים. מומלץ לשריין מראש.
פסטיבל WellFest, חוף נחשולים, 7-9 באוקטובר, לפרטים: wellfest.co.il
12. להרחיב את העדשה
12 צפייה בגלריה
תערוכה מוז"א פוטומנטה
תערוכה מוז"א פוטומנטה
האזינו לריתמוס. תערוכת "פוטומנטה" במוזיאון ארץ ישראל
(נדיר בוצ’אן, טורקיה )
לצילום שרוחב העדשה שלו נפקח לאורך ולרוחב יש יכולת להרחיב את התודעה ולגלות לנו עולמות – שאולי לא כל כך רחוקים מאיתנו גיאוגרפית, אבל די רחוקים תרבותית. התערוכה רחבת היריעה שנפתחת החודש (21.9) במוז"א ומכונה "פוטומנטה" (על שום החיבור בין הצילום לתודעה ולמנטליות), משמשת כגשר על פני ימים ועמים, גבולות ומחלוקות פוליטיות ויוצרת אופק שבו הצילום משמש כמפגש מנטלי, אמנותי ונרטיבי להכרת "האחר". התמה שנבחרה לתערוכה הראשונה היא ריתמוס (מקצב) המתייחס למשקל ולקצב במוזיקה, בשירה ובתנועה, או כפי שהגדיר זאת האוצר גיא רז, "קוראת למבקרים להצמיד לאוזן קונכייה מטאפורית, להפליג בין נמליה במעין אודיסאה ולהאזין לריתמוס".
מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, תל אביב־יפו, פרטים באתר: eretzmuseum.org.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button