והרי התחזית: טרנדים בוולנס 2023

מבית שמותאם לשעון הביולוגי ועד משקפי VR לכאב: 13 הטרנדים המסקרנים של השנה

טרנדים בוולנס 2023: כושר לנפש, דיאטה למוח, צעצועי סקס בסופרמרקט, ביוטי טבעי מהמעבדה ועוד חידושים מפתיעים לגוף ולנפש שאולי תפגשו בשנה הקרובה

פורסם:

1. שעת אושר: לתרגל כושר נפשי

אחרי שבריאות הנפש קמה בשנים האחרונות מספת הפסיכולוג הדיסקרטית והתיישבה בפריים טיים הטלוויזיוני כדי לדבר בגלוי על בעיות כמו חרדה ודיכאון (כמו למשל בדוקו של הנסיך הארי ואופרה ווינפרי), ב־2023 היא הולכת צעד נוסף קדימה ונרשמת למכון הכושר. טוב, לא בדיוק מכון כושר, אבל השנה נתרגל את שרירי הנפש בשלל אימונים יזומים וריטריטים שנועדו לחזק את הרווחה הנפשית.
בשגרה תוכלו לתרגל כושר מנטלי בשלל פלטפורמות דיגיטליות שהמוכרת והמדוברת בהן היא Wondermind של סלינה גומז, המציעה ניוזלטרים, טיפים, מאמרי מומחים ופודקאסט עם מצליחנים שמדברים על מסעות הנפש שלהם. גם MindBar ו־WellSet מציעות שיעורים ותרגולים וירטואליים בנושאים פופולריים כמו סטרס, חרדה, יחסים, דימוי ומימוש עצמי, או בנושאים מקוריים יותר כמו ניהול יומן נפש, עיבוד אבל ופוסט־טראומה. מעניין מתי הם יציעו גם גמילה ממסכים...
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
מסעות נפש. Wondermind של סלינה גומז

2. הכל בראש: דיאטה זה גם למיינד!

רעבים? תתחילו להשקיע בפיתוח השרירים המנטליים. כמו אימוני הכושר לנפש, גם הגישה הזאת שמה דגש על הצד המנטלי וגורסת שאם אנחנו מעוניינים להצליח בהשלת הקילוגרמים והשומן העודפים ולהצליח להתמיד בכך - אתגר לא פשוט - אנחנו צריכים להכניס גם את המיינד לכושר. מה זה אומר בתכל'ס? שלא משנה באיזו שיטת תזונה נבחר (קיטו, צום לסירוגין וכו'), נצטרך לעשות בו זמנית גם "דיאטה פסיכולוגית" ולאמן את המיינד להתמיד בה.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
דיאטה פסיכולוגית
(צילום: shutterstock)

3. סרט מתיחות: כושר למפרקים (לאנשי המסכים)

לא מגיעים עם המרפק לאוזן? עדיין לא נרשמתם כנראה לשיעור Mobility, או בתרגום חופשי - אימון תנועתיות. אחד הטרנדים שצץ לאחרונה ברשתות, זירה שבדרך כלל לא מתגמלת עדינות, רכות או תשומת לב לפרטים, הוא תרגול עדין מאוד של תנועתיות למפרקים ולשרירים לצורך הגדלת טווח התנועה. הסיבה לכך היא הרגלי היושבנות שלנו מול המסכים שגורמים לנו לבעיות גב, לתנועתיות מוגבלת ולמפרקים חלודים.
מזהי הטרנדים הזריזים כבר ייסדו שיעורים ייעודיים במכוני הכושר, וגם אפשר למצוא עזרים מתקדמים כמו מקלות לשיפור התנועתיות (Stick Mobility). אבל שימו לב, את הטרנד הזה אפשר - ואף רצוי - לאמץ בקטן. גם אם אתם לא אנשי יוגה או פילאטיס, הרעיון הוא להכניס לשגרת היום 5־9 תרגילים קטנים של מתיחות והזזת מפרקים. המטרה היא לא ביצועים או מדדים אלא לנוע ולדייק תנועות רכות ומעוגלות בעדינות.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
מקלות לשיפור התנועתיות. stickmobility@

4. רפואה מדומה: שימו משקפי VR לכאב

סובלים מכאבי גב או מכאבים כרוניים? דמיינו שאתם מגיעים לטיפול ומקבלים במקום משככי כאבים משקפי תלת־ממד עם מציאות מדומה. בשלב הנוכחי מדובר בטיפולים שמוצעים במסגרת מחקרים, כמו למשל זה שמתקיים בבית החולים השיקומי של בית הספר לרפואה בהרווארד ומציע טיפולים וירטואליים מרגיעים עם נופי ים או יערות גשם לבחירת המשתתפים, אך לפי תחזיות המומחים נראה שדי בקרוב לא נצטרך לדמיין את התרחיש העתידני הזה, אלא נוכל ליהנות ממנו בביקור הרפואי המשלים לצד התרופות והפיזיותרפיה.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
טיפולים וירטואליים מרגיעים עם נופי ים או יערות גשם

5. חיים, תדליק את האורות: מעצבים בית צירקדי

מתקשים להירדם? עדיין אין לכם כנראה בית צירקדי, או במילים פשוטות: בית המותאם לשעון הביולוגי שלכם. הרעיון פשוט - לאור (ולמחסור בו) יש השפעה עצומה על השעון הפנימי של הגוף שלנו. בהתאם, כמובן, החשיפה (או אי החשיפה) לאור משפיעה גם על הבריאות, השינה, האכילה ואיכות החיים שלנו. בעולם אידיאלי היינו אמורים להיות חשופים לאור השמש המעורר ביום ולחשכה המרגיעה בלילה. אבל אורח החיים הנוכחי התמלא באור המסכים הכחול ופגע בתפקוד השעון הצירקדי, שמסונכרן לטבע. בפתח 2023 נראה שלקִדמה פתרונות יצירתיים משלה, ומושגים כמו "אור צירקדי" (Circadian Light) נכנסים לעולם עיצוב הבית עם מוצרים שנועדו לחקות את האור הטבעי. עכשיו גשו לחדר השינה ובדקו אם אתם צריכים מנורות מותאמות אישית או שעון זריחה.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
מוצרים שנועדו לחקות את האור הטבעי

6. סבתא בישלה עיסה: וגם מנצלת שאריות מחלב צמחי

אחרי ששיגענו את המלצר בבית הקפה עם התלבטות בין עשרה סוגים של חלב מהצומח וחככנו אם ללכת על לאטה שיבולת שועל, לגוון עם אמריקנו וחלב שקדים קר או ללכת על הקפוצ'ינו סויה הרגיל, הגיע השלב הבא. טבעונים ואלרגיים לחלב, שימו לב: אמנם החלב שלכם נטול לקטוז ואכזריות, אבל בכלל לא בטוח שהוא ירוק יותר. מתברר שתהליכי הייצור של חלב צמחי מותירים אחריהם תוצרי לוואי רבים שגורמים לבזבוז חומרי גלם וכתוצאה מכך לזיהום הסביבה. כעת חברות ענק כמו Whole Foods החליטו להפגין גישה ירוקה יותר וכך נזכה בקרוב לפגוש בסופר מוצרים כמו קמחים חלופיים, חטיפים וממתקים שעשויים מהשאריות של עיסת האגוזים, השקדים, שיבולת השועל או פולי הסויה ששתינו מהסביבה.
רוצים להשקיע עוד קצת? תנסו "לבשל מאפס". הכוונה היא לבישול בגישת Zero Waste (אפס פסולת) שמשמעה לנסות להשאיר כמה שפחות פסולת מהמזון ומהאריזות בתהליכי הבישול - לבשל מנות קטנות יותר כדי לא לזרוק, למחדש שאריות במקום לזרוק וגם לעשות שימוש חוזר באריזות.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
בישול בגישת Zero Waste וחטיפים וממתקים שעשויים מהשאריות של עיסת האגוזים, השקדים, שיבולת השועל או פולי הסויה

7. פרטים ב־Bio: קרם ביוטכנולוגי

אם עד לא מזמן נאלצנו לבחור בין מוצרי טיפוח טבעיים, נקיים מכימיקלים חשודים ("קלין ביוטי") וידידותיים לסביבה אבל נטולי גושפנקה מדעית בנוגע ליעילותם - בקרוב לא נצטרך. אחת המגמות הצומחות בתעשיית הטיפוח היום היא מותגי ביו־טק, כלומר מבוססי ביוטכנולוגיה. התכשירים החדשים מכילים ריכוז גבוה יותר של חומרים פעילים ויעילים יותר, תוך התאמה ביולוגית מלאה שגם מכבדת את העור וגם ממזערת את ההשפעה על משאבי הטבע המתכלים. שתי דוגמאות עדכניות לכך מתיק האיפור הן Evolved by Nature (מותג בחסות שאנל) שהשיק לאחרונה תכשיר טיפוח שמקורו בפקעות משי ממוחזרות, ומותג נוסף בשם Seaspire המשתמש במרכיבים ימיים שפותחו במעבדה.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
טיפוח בהשראת תמנונים ותכשירים מפקעות משי ממוחזרות

8. סלון משלך: עשי זאת בעצמך, הדור הבא

מי שלא פתחה סלון טיפוח מאולתר בבית בתקופה הקורונה, שתרים את היד. הכוונה להעברת הרגלי הטיפוח המושקעים מהמספרה והמניקור הביתה. אבל אם קודם הסתפקנו בקצת תחזוקה, כעת זה משתכלל. טרנד העשו זאת בעצמכם/ן קיבל לאחרונה טוויסט מופרך, ואפשר למצוא בו שלל גימיקים, חלקם אפילו שימושיים. כך מצאנו ציפורניים בהדפסה עצמית, הכי שילוב של נוסטלגי עם חדשנות טכנולוגית ופרסונליזציה (כולה ציפורניים, אבל יש כאן מגמה...).
המוצר היותר משוכלל בגזרה הזאת הוא ה־Colorsonic, מכשיר צביעת השיער החדש של לוריאל שהופיע לראשונה בתערוכת הטכנולוגיה השנתית (CES) וצפוי לנחות על המדפים. הגאדג'ט החדשני מערבב את צבע השיער בתוך המכשיר וחוסך את שיטת הקערה והמברשת שמותירה בלגן על השיש בחדר האמבטיה.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
מכשיר צביעת השיער החדש של לוריאל וציפורניים בהדפסה עצמית

9. תגידו צ'יז: תטבען לי ת'חטיף גבינה

שירים יד מי שלא מתגעגע לחטיפים ולממתקים מהילדות, אבל ההרגלים הבריאים, הטבעוניים והידידותיים לסביבה שאימצנו כבוגרים כבר לא ממש הולכים טוב עם כל הג'אנק הזה מפעם. עכשיו מסתמן כי יצרני המזון מזהים את התשוקה של הצרכנים הבוגרים והאחראים לאכול "כמו ילדים", ואחת המגמות הבולטות השנה תהיה גרסאות טבעוניות ובריאות יותר לחטיפים הישנים והמוכרים, כמו למשל נשנושים בטעם "גבינה" נוסטלגי, אבל מהצומח.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
גרסאות טבעוניות ובריאות יותר לחטיפים הישנים והמוכרים
ועוד שלושה טרנדים שנפגוש בצלחת (ובכוס) ב־2023:
  • תמר עם כל דבר: הפרי הוותיק משבעת המינים נכנס לתחזית של כל ענקיות המזון הבינלאומיות (Whole Foods Market) וחזאי הטרנדים הבריאים. חפשו אותו לא רק בט"ו בשבט אלא גם כממתיק וחומר גלם בחטיפים, במאפים, בסירופים, במשקאות, בדגני בוקר ואפילו בקטשופ או ברוטב הברביקיו שינחתו על המדפים בקרוב.
  • משקאות אנרגיה "טבעיים": במקום תועפות של סוכר וקפאין היצרנים עמלים על משקאות מעוררים ממקורות "נקיים" או "טבעיים" של קפאין, כמו למשל משקאות מ־Yaupon, צמח קפאיני מדרום אמריקה ובאזז בריאותי שמסתמן כיורש של המאצ'ה.
  • נשנושי תזונה: במקום תוספי תזונה בקפסולה שנראים כמו תרופה, הוויטמינים יקבלו אריזות של נשנושים, חטיפים, ממתקים ואפילו יגיעו במארזים מפתים כמו בונבוניירה של שוקולטיירים. מומלץ ליטול בהנאה!
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
היורש של המאצ'ה, ממתקי ויטמינים ותמר עם כל דבר

10. טיפוס נוח: אופנת הנוחות מגיעה לשטח

אחרי שלמדנו להמשיך לבית הקפה עם הבגדים הנוחים מחדר הכושר, הפילאטיס והיוגה, ששודרגו בהתאם לאופנת לייף סטייל אתלטית (Athleisure), הגיע גם תורה של אופנת השטח לקבל שדרוג. ב־2023 אופנת הספורט תכבוש גם את עולם הטיולים והשטח עם נעלי טיולים הרבה יותר ספורטיביות ואופנתיות מנעלי שטח "הארדקור" כבדות והיא תטפס אפילו על הספורט הכי סנוב בסביבה - הלא הוא הסקי, שישחרר קצת את הפאסון.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
halfdays@ - הגיע גם תורה של אופנת השטח לקבל שדרוג

11. מחלקת צעצועים: לקנות ויברטור בסופר

אם אתם עוקבים אחרינו, ודאי נתקלתם במושג "וולנס סקס" שכבש בשנתיים האחרונות את עולם הוולנס. סיפרנו לכם על זירה משגשגת של אביזרי מיניות בריאה שמובילות נשים חזקות בתעשייה כמו גווינת' פאלטרו, קארה דלווין ודקוטה ג'ונסון - כשהן מדברות בלי להתנצל על חשיבות העונג המיני, ובפרט זה הנשי, כחלק מתפיסה הוליסטית של בריאות ואיכות חיים. אז איפה הניוז? רגע אחרי שהוסרה הסטיגמה מעל הבושה נוחתים להם אביזרי עינוג (לכולם!) בסופרמרקט. בינתיים זה לא קורה בסופר הקרוב למקום מגוריכם אלא בחנויות האונליין של קמעונאי ענק (כמו Target, Bloomindale's ו־CVS), אבל היי, אפשר להעמיס ויברטור יחד עם הקרם.
15 צפייה בגלריה
מוצרי סקס של Womanizer, מותג Liberty בשיתוף לילי אלן
מוצרי סקס של Womanizer, מותג Liberty בשיתוף לילי אלן
Womanizer, מותג Liberty בשיתוף לילי אלן
(צילום: Womanizer)

12. מזרח תיכון מתחדש: תורמוס IN, חומוס OUT

השנה החולפת הייתה שייכת לחומוס, ואנחנו חזינו את זה כבר לפני שנתיים. אנחנו לא מתכוונים רק לממרח העממי או לגרגירים, אלא לחומוס כחומר גלם שייצרו ממנו מוצרי מדף כמו פסטות, חטיפי חלבון ואפילו טופו. השנה הטרייה שבפתח מביאה איתה קטנית חדשה בגזרת הקולינריה האופנתית שמחפשת חלבונים אלטרנטיביים ומזינים מהצומח. על המדף של 2023 נפגוש את שעועית הלוביני, הלא היא התורמוס הוותיק שמכירים במקומותינו כנשנוש, אבל העולם מגלה אותו מחדש שוב כחומר גלם שימושי ובריא לנשנוש כפי שהוא או בתור רכיב מפתח בחטיפי חלבון וכקמח חלופי לפסטות.
15 צפייה בגלריה
מנה חמה ים תיכונית עם בורגול ותורמוס
מנה חמה ים תיכונית עם בורגול ותורמוס
קחו מתכון. מנה חמה עם בורגול ותורמוס
(צילום: חגי לפלר)

13. למחזר את המחזור: טמפון בר קיימא

אחרי שהפנמנו את תחתוני המחזור הרב־פעמיים והמתחשבים בסביבה באיחור רב אחרי שאר העולם, מגיע תורו של הטמפון הישן והטוב לעשות קאמבק. אבל כמו עם החטיפים הנוסטלגיים שחוזרים אלינו באריזה מטובענת, גם הטמפונים מתעדכנים לעידן שאוהב יותר מכל את הצירוף "בר קיימא". כיאה, הטמפונים החדשים הם מכותנה אורגנית, המוליכים שהיו מפלסטיק מזהם מיוצרים מקני סוכר, והאריזות מתכלות. עוד בקנה: טמפון מבוסס אצות שלא רק שלא יזהם את הסביבה ואת האוקיינוסים, אלא עשוי גם לתמוך טוב יותר במיקרוביום של הנרתיק.
15 צפייה בגלריה
טרנדים וולנס 2023
טרנדים וולנס 2023
גם הטמפונים מתעדכנים. itsaugust@ ו-vivforyourv@
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button