חדר "בריחה" רגשי

כולם מחפשים מקום מקלט ומפלט: הטרנד החם של חדרי הבריחה הרגשיים

מחדר מיינדפולנס או קריסטלים מרגיע ועד חדרי זעם לפריקת לחצים. ברשת החברתית פינטרסט מזהים שחדרי בריחה ביתיים הם הדבר הבא בתחום הרווחה הרגשית. כך תאמצו אותם בבית

פורסם:
אחת ממילות המפתח שהוגדרו בסיכומי השנה החולפת הייתה "טרלול". על הרקע הזה של חוסר ודאות מתמשך, תחושות של כאוס ובלגן ורגשות תסכול שאין לאן לפלטר, אין פלא שפתרונות יצירתיים שמנסים לתת מענה רגשי למציאות מטורללת צצים להם כפטריות אחרי הקוביד.
אם אופנת הדופמין הגיעה כדי להעלות את מפלס הגוד וייב, "חדרי הבריחה הרגשיים" (Emotional Escape Rooms), שצצים לאחרונה בבתים, מציעים מקלט (ומפלט) רגשי קטן שאליו אפשר לברוח ולהירגע מהמציאות הכאוטית.
המונח הומצא על ידי הרשת החברתית פינטרסט, שזיהתה שיותר ויותר אנשים מחפשים איך ליצור "מרחבים בטוחים לרגשות". מנתוני החיפוש שהיא חושפת עולה שחדרי האירוח הביתיים שנותרו מיותמים במהלך המגפה זכו להסבה והפכו לחדרי בריחה רגשיים. כך לדוגמה, נולדו להם חדרי ספא מפנקים לגוף ולנפש, ספריות קטנות שמאפשרות בריחה אל מחוזות הדמיון, חדרי זעם לפריקת כעסים, מאורות מוזיקה אסקפיסטיות או מערות קריסטל לבריחה רוחנית.
על פי נתוני פינטרסט מאוקטובר 2019 ועד ספטמבר 2021, זה אגב ממש לא טרנד זניח. מאז פרוץ המגפה החיפושים אחר עיצובים של "חדר מוזיקה" או "ספא ביתי" הוכפלו, החיפוש אחר "חדרי קריסטל" גדל פי שמונה, והחיפוש אחר "חדר ספרייה זעיר" צמח פי 12. לדברי ענקית הטרנדים, חדרי הבריחה הרגשיים האלה מאפשרים לנו לשחרר את הרגשות המודחקים, להתרגש ואפילו להשתולל.

עשה זאת בעצמך: חדר בריחה ביתי

גם אם חסר לכם מטראז' פנוי, תוכלו לשדרג את החדרים הקיימים במשפרי אווירה, ולא רק בהוספת ראש מקלחת גשם או מגש יין בחדר האמבטיה. אם אתם לא מעוניינים (או יכולים) להקדיש חדר בבית לתחביב או עניין מסוימים, תמיד תוכלו ליצור חלל נוח שיעזור לכם להירגע. הנה כמה דרכים:
1. בחרו בפלטת צבעים מרגיעה
כאן המקום להזכיר שרוב חברות הצבע הגדולות בעולם בחרו השנה בגוונים שבין ירקרק לאפרפר, שילוב בין הצבע שמכניס את הטבע לבית לבין זה שמסמל יציבות שכל כך נחוצה לנו עכשיו.
2. פנקו ברכות
רפדו את חדר המפלט שלכם בשטיחים, כריות רביצה או פופים לנוחות מקסימלית.
3. שמרו על הסדר
חדר מבולגן ועמוס לא יאפשר לכם מקום מפלט ראוי.
4. הוסיפו תאורת אווירה
מנורות השקיעה הטרנדיות הן לא רק רקע מושלם לסלפי, אלא גם מסייעות להעלות את רמות הסרוטונין ולהקל על תחושת הלחץ והחרדה. מחקרים מראים שלאורך הגל, הצבעים בזריחה ובשקיעה, יש השפעה על מרכזי המוח המווסתים את השעון הביולוגי, מצב הרוח והערנות שלנו. אז כן, תאורת שקיעה יכולה לשפר את מצב הרוח ולהשפיע לחיוב גם על איכות השינה.
5. וגם מוזיקה
אחרי שגילינו כי מעבר להשפעתה המרגיעה, מוזיקה היא כלי ריפוי עוצמתי לטיפול בתפקודי הנפש והמוח, אנחנו ממליצים לדאוג למקור למוזיקה המועדפת עליכם, ואולי אפילו להימנע מחיבור הנייד לרמקול ולהשקיע בפטיפון רטרו.

חדרי בריחה - קחו השראה

חדר ספרייה זעיר
חדר מוזיקה
חדר קריסטלים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button