הרגלים חודש ינואר

להרבות בחיבוקים להעלאת האוקסיטוצין, לעשות תורנות מים ולטהר את האוויר

ההרגלים שכדאי להטמיע בחודש ינואר, וגם אחד שכדאי לוותר עליו

עודכן:

הכניסו חיבוק ללו"ז

ב־21 בינואר מציינים את יום החיבוקים הבינלאומי, מה שמספק לנו הזדמנות מצוינת להעלות את רמות האוקסיטוצין ("הורמון האהבה") בדם. האוקסיטוצין הוא מוליך עצבי שיש לו תפקידים רבים. בין היתר הוא מגביר את תחושת האמון והאמפתיה, מאיץ את ההירדמות, משפר את איכות השינה ומפחית תחושת כאב. מעבר לכך, כשרמתו בדם עולה, רמות הקורטיזול (הורמון הסטרס) יורדות. יש עוד הרבה דברים טובים לכתוב על האוקסיטוצין, אבל במקום לבזבז על כך את הזמן, לכו וחבקו אדם קרוב במשך 20 שניות לפחות.

עשו תורנות מים

זה לא סוד שבחורף רובנו נוטים לשתות הרבה פחות, לכן אמצו הרגל מרענן של "תורנות מלצר מים". התפקיד של מלצר המים הוא להסתובב מדי שעה בין העובדים או בני הבית ולמזוג לכוס שלהם מים רעננים. בימים הקרים אנחנו לא תמיד חווים צמא ולכן נוטים יותר להתייבש, מה שיכול להתבטא בתסמינים כמו כאב ראש, חוסר אנרגיה, חוסר ריכוז, חולשה ועייפות.

טהרו את האוויר

לא פשוט לחמוק ממחלות החורף, לכן לטובת כל בני הבית כדאי לחטא את חלל הבית באופן טבעי. אפשר לעשות זאת על ידי שימוש בשמן אתרי המופק מעלי האקליפטוס, הידוע בתכונותיו כמחטא ומסייע לטיהור האוויר ולהקלה על דרכי הנשימה. שמנים חלופיים לאותה מטרה: מנטה, לבנדר, ברוש, רוזמרין ומליסה. נוסף על כך כדאי להכניס הביתה גם עציצים עם צמחים מטהרים כמו אלוורה, פוטוס, סחלב, מרווה או פיקוס כינורי. צמחים אלה קולטים את האדים הרעילים ופולטים אותם חזרה כחמצן נקי.

ותרו על הרגל קלוקל: אל תשתמשו בטישו יותר מפעם אחת

אתם אולי רוצים לצמצם את השימוש בנייר מתוך רצון כן לשמור על הסביבה, אבל לא כדאי להגזים. שימוש בטישו יותר מפעם אחת מעלה את הסיכון להדביק את הסובבים אתכם בנגיף שגורם לכם להיות מנוזלים.
פורסם לראשונה: 08:03, 13.09.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button