הרגלים בנובמבר

להיחשף לאור השמש, להכין רשימה לפני השינה, ולהתאמן באוויר הפתוח

ההרגלים שכדאי להטמיע בחודש נובמבר

עודכן:

צאו החוצה או שבו ליד החלון

לפי סקר שנערך על ידי איגוד הפסיכיאטריה האמריקאי (APA) ב־2022, כ־38% מהאמריקאים מדווחים על ירידה במצב הרוח בעונת החורף. הסיבות לדיכאון עונתי עדיין לא התבררו במלואן, אולם אחת התיאוריות המרכזיות קושרת את הסיבה לירידה במידת החשיפה לאור השמש, שמשפיעה על ההיפותלמוס, אזור במוח שאחראי על ויסות מצב הרוח. כדי להקטין את הסיכון לבלוז הזה, מומלץ להיחשף לאור השמש. צאו בבוקר להליכה קצרה והציבו את שולחן העבודה ליד החלון. אם אין אפשרות כזאת, קחו מדי פעם הפוגה וצאו למרפסת או לסביבה מוארת.

הכינו רשימת דברים שמטרידים אתכם לפני השינה

ההרגל הפשוט יקל על ההירדמות ויאפשר לכם לישון 7־8 שעות בלילה. במחקר שפורסם בכתב העת Psychology Experimental of Journal ב־2020 נמצא שאנשים שהכינו רשימת מטלות שעליהם לבצע למחרת, נרדמו מהר יותר באופן ניכר לעומת קבוצת הביקורת. שינה איכותית (7־8 שעות ביממה) גם חשובה מאין כמוה לתפקוד תקין של מערכת החיסון ומסייעת לגוף להילחם במחוללי מחלות מזיקים.

אכלו מתוק רק פעם ביום

לאנגלים יש שעת התה. למכורים לפחמימות תהיה מעתה "שעת המתוק". פעם ביום, בשעה קבועה, אכלו משהו מתוק באופן מדוד ותיהנו. אם יש ילדים בסביבה, צרו מהשעה הזאת טקס קבוע, כך גם הם ילמדו את הטריק המתוק הזה.

צאו לאימון באוויר הפתוח

למרות, ואולי דווקא, בגלל הימים הקרירים, כדאי לצאת מדי פעם ממכון הכושר או מהבית ולהתאמן בחוץ. הסתיו מקנה לנוף הטבעי מראה צבעוני ומרגש, נעים יותר להתאמן באוויר הקריר, והגוף והמוח זוכים לצאת מאזור הנוחות. בנוסף המסלולים החדשים עשויים לעורר בכם יותר עניין ומוטיבציה להתמיד בפעילות.
פורסם לראשונה: 08:03, 13.09.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button