נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
לפעמים צריך לדעת לשחרר גם אנשים שאנחנו אוהבים. מיה קרמר

10 דרכים להתגבר על לב כואב: מיה קרמר מתאוששת מפרידה

גם אם זה הצעד הנכון, אף פעם לא קל להיפרד ממישהו שאנחנו אוהבים. מיה קרמר משתפת מהניסיון הכואב שלה ומציעה שיטות שיעזרו להתמודד עם המשבר - תוך הבראת הגוף, המחשבה והנשמה

פורסם:
הלב לא יכול להישבר. הלב הוא שריר ושרירים לא נשברים. הלב הוא גם הנשמה, המהות, הכוונה ומה שמניע אותנו ואת זה אף פעם אי אפשר לשבור. למרות זאת, הלב יכול לכאוב, ולהרגיש עצב וכעס. פרידה, מכל סיבה שהיא, בין אם רומנטית או ניתוק קשר עם חבר קרוב, אובדן בן משפחה או כל פרידה ממישהו שאכפת לך ממנו, היא אובדן ומצריכה זמן לעבד אותה. זה תמיד קשה כשמישהו שאנחנו אוהבים ואכפת לנו ממנו, לא נמצא יותר בסביבה.
בקהילה היהודית (JCC ) בה גדלתי בניו יורק, היה יריד שנתי שבו נהגתי להשתתף. באחת הפעמים, בגיל 8 או 9, זכיתי באחד הדוכנים בפרס. היה זה שלט עם המשפט: "אם אתה אוהב מישהו, שחרר אותו לחופשי. אם הוא חוזר - הוא שלך. אם לא - הוא מעולם לא היה". השלט היה תלוי בחדר שלי במשך שנים ואף פעם לא ממש הבנתי מה המשמעות שלו - למה בעצם לשחרר מישהו שאתה אוהב? מה זה אומר? אין בזה היגיון.
היום אני כבר יודעת שאף אחד הוא לא בעצם "שלנו" מלכתחילה. ולפעמים צריך לדעת לשחרר גם אנשים שאנחנו אוהבים בשביל לתת להם לצאת לחופשי מהאחיזה שלנו בהם. ולמרות ההבנה הזו, פרידה ממישהו שאנחנו אוהבים היא לא נעימה כלל ואני חולקת אתכם דרכים שונות שלמדתי ועוזרות לי להתמודד עם כאב לב, תוך הבראת הגוף, המחשבה והנשמה.
1. לבכות את זה החוצה
הדמעות מקלות על הגוף והנשמה לשחרר את העצב וכאב. זה בסדר להרגיש כאב, להתאבל על האובדן. מי שלא מרגיש, יכולה להיווצר אצלו חסימה רגשית. בנוסף, חשוב להוסיף לדמעות כַּוָנָה - שהדמעות לא תגענה ממקום של קורבן אלא ממקום של שחרור.
2. דאגו למערכת תמיכה
לפני שנפרדתי מבן הזוג שלי, כשידעתי שזה מתקרב, דאגתי שתהיה לי מערכת תמיכה למקרה שאשבר או אצא מאיזון רגשי. הקיפו את עצמכם בחברים, מרפאים, בני משפחה וכל מי שרואה את האור שבכם, שאוהב ותומך בכם.
3 צפייה בגלריה
מיה קרמר
מיה קרמר
הקיפו את עצמכם בחברים, מרפאים, בני משפחה וכל מי שרואה את האור שבכם
(צילום: inheal_medicalcare@)

אתם מוזמנים גם לקבוע איתי שיעור החלמה. אני משלבת טכניקות של מדיטציה, אלכימיה, ייעוץ רוחני, דמיון מודרך והרבה עבודה אנרגטית במטרה לעזור לכם להתגבר על האובדן המוחשי והרגשי.
3. קצת טיפוח עצמי
זה הזמן המושלם לטפל בעצמכם. גם אם אתם מרגישים שכל מה שמתחשק לכם זה לשכב במיטה ולבכות. הזמינו עיסוי, דיקור סיני, עשו אמבט מפנק, מניקור... קנו לעצמכם זר פרחים או עציץ יפה, לבשו בגדים צבעוניים, עשו כל דבר שימלא את הלב בשמחה.

4. רחוק מהעין רחוק מהלב
חלק משחרור העבר הוא לא להיתקל בו בהווה. אם מדובר בפרידה משותף, בן זוג או חבר - הפסיקו כל קשר גם במדיה החברתית - אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר. זה לא יועיל לכם לראות כרגע כל מהלך של הצד השני. בסופו של דבר, כאשר תחלימו, תוכלו לחדש את הקשר.
5. כתבו מכתב
אני מוצאת שמועיל מאוד לכתוב מכתב לאדם שהתנתקתי ממנו. תמיד יש עוד מילים שהיו צריכות להיאמר אבל לפעמים עדיף לשמור אותן לעצמכם.
3 צפייה בגלריה
מיה קרמר
מיה קרמר
כתבו מכתב אהבה לעצמכם
(צילום: רבקה סיגלה)

אני מציעה בנוסף לכתוב מכתב אהבה לעצמכם בו תזכירו לעצמכם כמה נפלאים אתם. ואני גם כאן כדי להזכיר לכם שכולכם ראויים לאהבה עצמית.
6. צאו - הטבע הוא תרופה
בילוי זמן בטבע עוזר להפחית מתחים ומשפר את הבריאות הנפשית והפיזית. אז צאו להליכה על חוף הים, בפארק או אפילו עמדו והסתכלו על עץ במשך כמה דקות - זה יעזור לאיזון הנפשי.
7. טפלו בילד הפנימי שבכם
איזה שיעור למדתם מהפרידה? מה גיליתם שתרצו לשפר בעצמכם כתוצאה מהחוויה? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם להתקדם ולהמשיך הלאה ביתר קלות.
צירפתי כאן מדיטציה לילד הפנימי שתעזור לכם לרפא את הפצעים מהפרידה.

8. ערכו תוכניות לעתיד
תכננו תוכניות עתידיות לארוחת ערב, חופשה, טיול או כל מה שיגרום לכם לצפות למשהו. נסו לא להיות לבד ולשקוע בצער. זה חשוב ליצור איזון ולתכנן תכניות במטרה להתקדם קדימה בחיים ולא להיתקע בעבר.
9. הזיזו את הגוף
כאשר אתם מתאמנים, הפרשת ההורמונים בטא-אנדורפין וקורטיזול עולה ומשפיעה על מצב הרוח. כך גם המעבירים העצביים אדרנלין, דופאמין וסרוטונין שקשורים לתחושת אופוריה ומפחיתים חרדה ואפילו כאב פיזי. אז לכו ושחררו אנרגיה טובה באמצעות כל ספורט שאתם אוהבים: ריצה, יוגה, אגרוף, שחייה, טניס או הליכה - כל דבר שיכול לעודד אתכם.

10. גם זה יעבור
היקום מזמן אנשים לתוך החיים שלכם מסיבה מסוימת. סבלנות ותקווה זה המפתח. הזמן יעזור לכם להחלים אז אל תדחקו בזה. כשאתם משקיעים בעצמכם ולא נגררים להרגשת הקורבן - אז ככל שהזמן עובר אתם מתקדמים ומחלימים. אנחנו פוגשים אנשים מסיבה מסוימת ואנחנו משתחררים מהם מסיבה מסוימת. קבלו את זה וטפלו בעצמכם במהלך התהליך.
ואל תשכחו שלהרגיש – משמע שאנחנו חיים! נולדנו להרגיש. אז הרגישו אסירי תודה על כך שאתם חיים, בריאים ושלמים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button