מג'נגלת בטבעיות בין העולמות. עדן פולני

עדן פולני: "האמונה זה הדבר ששומר על השפיות שלי"

הדוגמנית המצליחה שמגיעה מבית דתי, מתמודדת מילדות עם הפרעות שינה ("יש לי ימים רצופים עם אפס שעות שינה") ונעה חופשי בין החילוניות לאמונה. עדן פולני (18) מספרת איך היא מתמודדת עם דימוי הגוף, הטוקבקים המרושעים והלחצים שמציבה הקריירה הנוסקת: "אני משתדלת להצטלם בזווית שבה לא איראה רזה מדי - כדי שלא יהיה לטוקבקיסטים מה להגיד"

פורסם:
עדן פולני מצטלמת לשער מנטה
(צילום: חגי דקל)

עדן פולני (18) היא דוגמנית, מככבת בקמפיינים עולמיים, בקרוב יפורסם קמפיין הביוטי שלה לחברה הצרפתית פלומר. מתחילה בימים אלה לימודי פסיכולוגיה.
עוד סיפורי שער במנטה:

גדלתי בבית חצוי

"ההורים שלי גרושים וכל אחד מהם בזוגיות. אמא שלי דתייה ובבית כזה גדלתי. האמונה הייתה תמיד בחיים שלי, אבל היה בתמונה גם הצד של אבא שלי, שאינו דתי, ולמדתי לחוות את שני הצדדים. אין ספק שהצד של האמונה יותר דומיננטי בחיי. זה הדבר שהכי שומר עלי ועל השפיות שלי. כשאני לא משיגה מה שאני רוצה, אני יודעת שהכל לטובה ושמה ששלי שלי, שהכל קורה בזמן שלו ושהכל יבוא עד אלי, וזה הכי מוכיח את עצמו בחיים שלי".
5 צפייה בגלריה
עדן פולני
עדן פולני
"אמונה זה הרבה מעבר לקדוש ברוך הוא. זה ערכים בלי סוף, זה מצוות, זה עולם"
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: אייל חג'בי לסולו)

אבל מצאתי את השביל שלי

"הייתה לי תקופה של שנה שלא הייתי דתייה ולא שמרתי שבת כי רציתי ללמוד מה זו באמת אמונה בשבילי, ולא בשביל אמא שלי. רציתי שזה יבוא ממני ולא כי גדלתי כך. וזה הגיע. למדתי מידות טובות, ומה זה לשון הרע, מה זה לכבד אנשים. כשמבינים מה זו אמונה, זה הרבה מעבר לקדוש ברוך הוא. זה ערכים בלי סוף, זה מצוות, זה עולם. למדתי לא לשפוט, והמצווה הכי חשובה בעיניי היא לשון הרע. כולנו נופלים בה ואין סוף לפרטים של המצווה הזאת. אפילו לדבר על מישהו אחר טוב, עלול לגרום למישהו אחר לדבר עליו רע - אין סוף להלכות לשון הרע. זה מורכב וקשה, אבל אני מנסה וזה גם משהו".

הדבר הכי מלחיץ בחיים שלי זה הטוקבקים

"תחום הדוגמנות הוא תחום מאוד לחוץ. תמיד ישנה ההרגשה שצריך לרצות אנשים ולהיות הכי בסדר, שכולם יאהבו אותך. גם הטוקבקים מלחיצים ומשפיעים, ושאף אחד לא יספר שהוא לא קורא טוקבקים. ובוודאי שזה פוגע. אבל הבאתי בחשבון שזה חלק מהעניין ושזה מחיר שאשלם. לפעמים זה מחלחל ומשפיע עלי ברמה שאני משתדלת להצטלם בזווית שבה לא איראה רזה מדי כדי שלא יהיה לטוקבקיסטים מה להגיד. אבל אני שומרת על עצמי: אני מקיפה את עצמי באנשים טובים. גם האמונה היא דבר ששומר עלי מאוד - היא הסוד שלי בהתמודדות עם מתחים ולחצים".
5 צפייה בגלריה
עדן פולני
עדן פולני
"למדתי שמה שלא אעשה, תמיד יהיה לאנשים מה להעיר או לחשוב"
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: אייל חג'בי לסולו)

גם היופי הוא סטיגמה שעומדת בדרכי

"למדתי שמה שלא אעשה, תמיד יהיה לאנשים מה להעיר או לחשוב ושאי אפשר לרצות את כל העולם. לא תמיד זה קל, ובכל זאת יש הרבה אנשים שחושבים שכשאת יפה, את לא חכמה. זה עדיין קיים. או שיש סטיגמה שבגלל שאת דוגמנית את לא לומדת ולא עושה כלום עם החיים שלך, שזה שטוח וסתמי. העניין הזה מטריד אותי, כואב לי, ואני חושבת שצריך לשנות אותו".

אם לא הייתי דוגמנית, לא היה לי בכלל אינסטגרם

"החברות והסוכנים שלי יודעים ויעידו שאם לא הייתי דוגמנית, לא היה לי חשבון אינסטגרם. מבחינתי אין לי ממש צורך בזה. אני לא מעלה סטוריז באופן תכוף, ולא עובר לי בראש 'הנה אני צריכה להעלות את זה ולהראות את זה'. זה לא חלק מהחיים שלי ואני כל כך שמחה שכך. אני חיה בעולם ובסגנון חיים שבהם אני רוצה לחיות ואני חיה את היום. אני תמיד בודקת עם עצמי מה אני צריכה".
5 צפייה בגלריה
עדן פולני
עדן פולני
"בערב אני כל כך מותשת, שאין לי עניין לאכול"
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: אייל חג'בי לסולו)

אני לא צמודה לתפריט אבל מקשיבה לגוף שלי

"אמנם אין לי תפריט קבוע, אבל יש ימים שבהם אני אוכלת פחות בריא ויותר ספונטני, ויש ימים שבהם אני יותר קשובה למה שהגוף צריך ולמה שטוב לו, וכך אני למעשה מאזנת. אמא שלי רזה מאוד, ועניין הרזון הוא לגמרי גנטי. אני גם לא מאמינה במודל יופי שצמוד לתפריט ולדרישות קשוחות כדי להגיע למידה מסוימת, והעולם גם נפתח היום יותר ויותר למידות גדולות יותר. כל אחת יפה במידה שלה. אני כן מאמינה שכדאי לאכול מאוזן ונכון למען הבריאות ולא בהקשר החיצוני".
"יש לי בעיות שינה מאז שאני ילדה. יש ימים רצופים עם אפס שעות שינה, והיו לי לא פעם אפילו 72 שעות ללא שינה. מה שמציל אותי זו השבת"

ההרגל הטוב ביותר שלי הוא ארוחת בוקר (כשאני יכולה)

"אני משתדלת לאכול ארוחת בוקר מלאה ומאוזנת. ככה אני מתחילה טוב את היום, חדה יותר, מרוכזת ולא רעבה שוב מהר. סדר היום שלי דינמי מאוד - זה יכול להיות יום צילומים אינטנסיבי, טיסה או יקיצה ב־4:00 בבוקר. אין לי מבנה חיים שמאפשר תפריט מסודר. גם בצילומים אני חייבת לאכול משהו כדי להחזיק את עצמי, ושם, אני מודה שהאפשרויות יותר חטופות - מה שבא ליד. בערב אני כל כך מותשת, שאין לי עניין לאכול".

אני לא טיפוס של כושר אבל יש לי משמעת לפילאטיס

"אני בכלל לא עושה ספורט. בעבר עשיתי, אבל ראיתי שזו לא אני ושאין לי יכולת להתמיד בזה. אני לא מתחברת לזה. אני אוהבת פילאטיס בגלל ההרגשה, אבל גם את זה אני עושה לבד בבית, פעם בשבוע, תרגילים שאני מכירה. למרות שמדובר במשהו שאני עושה לבד, בלי מאמן ובלי חוגים, אני לא מוותרת על זה ומצליחה להתמיד. יש לי משמעת עצמית ענקית. כדי להיות דוגמנית צריך משמעת עצמית. צריך להיות מדויקת, לתכנן את סדר היום ולהיות צמודה אליו, לשלוט על הכל, להתארגן. זה משהו שיש לי ביג טיים".
5 צפייה בגלריה
עדן פולני
עדן פולני
"יש לי משמעת עצמית ענקית". עדן פולני
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: אייל חג'בי לסולו)

אני סובלת מאוד מבעיות שינה

"יש לי בעיות שינה מאז שאני ילדה. אני לא כל כך ישנה. ביום מאוד אינטנסיבי שבו אני עייפה אני מתרסקת ונרדמת מיד, אבל יש ימים רצופים עם אפס שעות שינה. אני יודעת שזה לא מומלץ וזה גם קשה. החיים לחוצים, והיו לי לא פעם מצבים של מעבר מטיסה לטיסה ולעוד טיסה, כמה ימי צילום רצופים ולא מעט שעות ללא שינה. אני חושבת שזה גם עניין של הרגל. תמיד היה לי קטע עם חוסר השינה. מה ששוב מציל אותי זו השבת. יש שקט מוחלט, אין פומו. זו מתנה. מעבר לאמונה, זה הדבר הכי טוב שקרה לנפש שלי".

וגם ממיגרנות, אבל אני בעד ריפוי טבעי

"אני מאמינה ברפואה טבעית. אני מאמינה שהגוף נוצר כך שהוא יכול לרפא את עצמו, וככל שלוקחים תרופות כך הגוף לא מייצר נוגדנים. במקרה של חולשה, התקררות, צינון, אני פשוט הולכת לנוח כי הגוף מאותת שזה מה שאני צריכה. מרק עוף טוב עושה את העבודה במקרה כזה. יש לי מיגרנות כרוניות כבר שנים, וגם איתן אני מתמודדות באופן טבעי וקשוב - נחה בחדר חשוך, מפחיתה לחצים ולומדת לחיות עם זה".

אני יודעת מה הייעוד שלי בחיים

"אני רוצה ללמוד פסיכולוגיה. אני בן אדם עם הרבה חמלה, והתחום הזה עשוי לאפשר לי לעזור לאנשים לעומק. זו הסיבה שבחרתי בו. אני חושבת שבאידיאל כל אדם צריך שיהיה לו פסיכולוג או מישהו 'מבחוץ' - לא חבר או בן משפחה שאפשר לדבר איתו ולשתף אותו. אני מרגישה שכאן תהיה השליחות שלי".
איפור: אל אדידה /// שיער: רן קריסי /// ע. צלם: בן יצחקי /// ע. סגנון: רעות חן /// ע. איפור: בר לייבל
  • לוק ורוד:חליפה: ck ל"פקטורי 54
  • לוק ירוק: חליפה: Gant; טופ: H&M
  • לוק תכלת: טופ וטייץ: Guess; ז'קט: H&M; מגפיים: סטיב מאדן
  • לוק סגול: טופ ומכנסיים: Guess; נעליים: סקצ'רס
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button