צאו לטבע לפחות ל־15 דקות ביום

מתרד וקקאו ועד לחיבוקים ארוכים: 13 דרכים פשוטות לשנה רגועה

כמה זמן צריך להתחבק כדי לשחרר את "הורמון האהבה", איזו תמצית מסייעת להשקטת עצבנות ומתח ולמה כדאי לשלב באופן קבוע תרד, פטרוזיליה וחסה בתפריט? צעדים קלים וטבעיים לשנה רגועה יותר

פורסם:
1. התחילו וסיימו את היום בשתיית תה קמומיל או לואיזה שני הצמחים האלה הם בעלי איכויות הרגעה מוכחות, והצעד הזה עשוי גם לתרום להקלת כאבי ראש הנלווים למתח, דאגה וחרדות.
2. צאו לטבע לפחות ל־15 דקות ביום הים, הצמחייה הירוקה, קולות הציפורים, השמש המלטפת והאוויר הפתוח יפחיתו את המתחים וירחיבו את הלב. אין צורך להפוך את זה למבצע. גם ישיבה בגינה השכונתית או במרפסת שיש בה פינה ירוקה תעשה את העבודה. אם אתם מתגוררים באזור כפרי, העדיפו ללכת ברגל לחלק מהמקומות כדי לחוות יותר את הטבע ופחות את המכונית, שבאופן אוטומטי מכניסה לסטרס.
3. שלבו בתפריט תרד, פטרוזיליה וחסה ובכלל הרבה עלים ירוקים. הם מכילים כמות גבוה של חומצה פולית המסייעת לתפקוד המוליכים העצביים במוח וכך תורמת לרגיעה ולהעלאת מצב הרוח. העלים הירוקים עשירים גם במינרל מגנזיום, שחשוב בין היתר לתפקוד תקין של מערכת העצבים. תרד מכיל 194 מק"ג חומצה פולית ל־100 גרם, פטרוזיליה 152 מק"ג וחסה 134 מק"ג.
7 צפייה בגלריה
צעדים לשנה רגועה
צעדים לשנה רגועה
134 מק"ג חומצה פולית ל-100 גרם חסה
(צילום: shutterstock)
4. אכלו שוקולד או שתו קקאו הקקאו ידוע כמאכל המפחית חרדה ומתח נפשי. הוא עשיר במגנזיום, מינרל הממלא תפקיד מרכזי בציר במוח הנחשב למערכת התגובה העיקרית של הגוף לסטרס, וחוסר בו נקשר במחקרים לחרדה מוגברת. הקקאו עשיר גם בפלבנואידים - נוגדי חמצון עוצמתיים התורמים להפחתת החרדה והדיכאון.
7 צפייה בגלריה
 קקאו
 קקאו
הקקאו ידוע כמאכל המפחית חרדה ומתח נפשי
(צילום: shutterstock)
5. גלו את נקודות הזרימה הניחו את האצבע והאמה על מרכז הראש, ממש על הקודקוד, ובצעו בעדינות 10 לחיצות רצופות. לאחר מכן בצעו את אותה פעולה בשקע שמתחת לעצם הבריח. במקומות אלה יש נקודות שפותחות את המרכז האנרגטי של הגוף ותורמות לתחושת רגיעה.
6. חבקו והתחבקו במשך 19 שניות נסו ליזום חיבוק עם מישהו קרוב. מחקרים מצאו שחיבוק הדוק שנמשך יותר מ־19 שניות מעלה את רמת האוקסיטוצין, הורמון המכונה "הורמון האהבה" ומקושר לתחושת סיפוק, אהבה וביטחון וחיזוק הקשרים החברתיים, ומנגד - מפחית את רמתו של הקורטיזול, הורמון המופרש בגוף בשעת לחץ.
7 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
נסו ליזום חיבוק עם מישהו קרוב
(צילום: Shutterstock)
7. קחו 7 נשימות עמוקות וספרו עד 10 בכל פעם שאתם לוקחים אוויר ובכל פעם שאתם מוציאים אותו. כדאי לעשות זאת בישיבה עם רגליים וידיים רפויות כדי להזרים את האנרגיה המרגיעה הזאת לכל איברי גופכם.
8. הרחיקו מחשבה טורדנית בעזרת דמיון מודרך אם יש לכם מחשבה טורדנית שאינה מרפה, נסו לשלוח אותה לדרכה בעזרת תרגיל פשוט בדמיון מודרך. דמיינו אותה כתמונה ונסו להרחיק אותה מכם בדמיון עד שתגיעו למצב שבו היא תהיה קטנה מאוד. עכשיו קשרו בדמיון את עצמכם בחבל לתמונה וגזרו את החבל באמצע. התבוננו בתמונה הולכת ומתרחקת עד שתיעלם.
9. שחררו את האנרגיה האצורה בכף הרגל עסו את כף הרגל בתנועות סיבוביות מהעקב לכיוון האצבעות. בביצוע הפעולה דמיינו והרגישו איך כל החששות שלכם, המועקה והלחץ יוצאים החוצה. התרגיל הזה הוא תרגיל סיום ברפלקסולוגיה ה"סוגר" את הטיפול בכך שהוא משחרר את האנרגיה האצורה החוצה.
7 צפייה בגלריה
רפואה משלימה
רפואה משלימה
עסו את כף הרגל בתנועות סיבוביות מהעקב לכיוון האצבעות
(צילום: shutterstock)
10. הקיפו את עצמכם בסגול ובתכלת הצבע הסגול מרגיע ומחבר אותנו לרוחניות, וכך תורם להרגעת פחדים ומחשבות טורדניות ומשפיע לטובה על מערכת העצבים. התכלת גם כן משרה רוגע ושלווה, תורם לאיזון מצב הרוח ומקרקע.
7 צפייה בגלריה
צעדים לשנה רגועה
צעדים לשנה רגועה
סגול ותכלת. מרגיע ומקרקע
(צילום: shutterstock)
11. שימו בתיק תמצית הרחה בשם Green Mandarin (מנדרינה) והריחו אותה כל 10 דקות בזמן חרדה או סטרס. היא מסייעת להשקטת עצבנות ומתח ומרגיעה את מערכת העצבים. שמנים אתריים נוספים התורמים לרגיעה: שמן ברגמוט, שמן לבנדר, שמן מליסה ושמנים לימוניים (לימון, ורבנה, למון גראס). אפשר להדיף אותם במבער בחדר או לטפטף 2־3 טיפות על הכרית או על דש הבגד.
7 צפייה בגלריה
צעדים לשנה רגועה
צעדים לשנה רגועה
מסייעת להשקטת עצבנות ומתח ומרגיעה את מערכת העצבים
(צילום: shutterstock)
12. הורידו את כל המטענים הרגשיים לדף קחו דף וכתבו איך אתם מרגישים - הפחדים, הדאגות, המחשבות. עכשיו קחו את הדף, חתכו אותו לחתיכות קטנות והשליכו אותו לפח. כך התת־מודע יקבל מסר שההרגשה הזאת כבר אינה חלק מכם. אפשר להפוך את זה להרגל של ממש בכתיבת דפי בוקר וליהנות מעוד יתרונות של הנוהל הזה לשחרור מטענים רגשיים.
13. הכירו את מקרן הקסם למציאות רגועה יותר המציאות היא מסך לבן שעליו אנו מקרינים את התודעה שלנו: כל מסר, מחשבה, פחד ורגש מוקרנים למציאות שלנו. כשאנחנו פוחדים לומר מה אנחנו מרגישים או כשאנחנו מתמודדים עם מחשבות טורדניות, הגוף מגיב בהתאם למציאות הזאת ויאותת לנו בתסמיני חרדה, בחוסר שינה ועוד. כדי להקל על התופעות האלה ולהפחית אותן, כדאי לשנן ולתרגל מחשבה חיובית וממש להתאמן על זה. בכל פעם שעולה בכם מחשבה שלילית, הרחיקו אותה והכניסו במקומה מחשבה חיובית. כך המוח שלכם יפנה לשם וייתן הוראה לגוף לשקף מציאות אחרת, טובה ורגועה יותר.
ייעוץ מקצועי: בת חן אלחרר, מאסטרית הוליסטית, מטפלת בביו־אנרגיה, פרחי באך, מאמנת NLP ופסיכואנרגיה ומייסדת מכון B.P.F
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button