"טיפול אסתטיקה צריך להיות לא רק טיפול חיצוני, אלא גם פנימי", ד"ר לריסה ברק.

סמל הסטטוס החדש: גבר מטופח

זה לא טרנד. אתה לא טרנד, אתה גבר שמודע לעצמו ורוצה להיראות טוב. מוטרד מהקמט במצח? הבטן פחות מוצקה מבעבר? שוקל להוריד שיער בעורף? אתה לא לבד. יותר ויותר גברים לוקחים את המראה החיצוני שלהם בידיים. ביקשנו מהרופאה האסתטית המובילה, ד"ר לריסה ברק, לספר לך מה אתה יכול לעשות, וכמובן: האם זה כואב (התשובה: לא)

מוגש מטעם ד"ר לריסה ברק
פורסם:
אם תשאל את רוב הקרובים שלך, הם לבטח יאמרו לך שהקמטים והקמטוטים הם “חריטות” ההיסטוריה על פניהם. לדעתם זה מוסיף ליופי ולאישיות שלהם. אוקיי, אפשר להסכים עם זה חלקית, אבל בוא, כולנו בסופו של דבר רוצים להיראות צעירים ויפים וכשמישהו חושב שאנחנו הרבה יותר צעירים ממה שאנחנו נראים – אנחנו בעננים.
המוסכמות החברתיות דורשות מאיתנו להיות לא רק בריאים בגוף ובנפש, אלא גם לשמור על גוף חטוב, צעיר ויפה ופנים חלקות סטייל פלקט. הרי כל גבר בעל גוף מוצק, חטוב ושרירי משתמש בגוף שלו ככרטיס הביקור שלו. נשמע קצת שטחי, אבל זו המציאות ברוב המקרים.
אם תשאל ותתחקר אותם בשיטות של השב”כ, רובם המוחלט של הגברים המיופייפים לא יודה בעובדה שאת רוב הקרדיט למראה שלהם הם חייבים לרופא האסתטיקה שלהם. בעידן הנוכחי זה כבר לא יוצא דופן – זה כבר עניין שבשגרה ואפילו סמל סטטוס. אם פעם להחזיק פרארי בגראז’ הצביע על כך שהגבר אמיד ובעל ייחוס חברתי, הרי שהיום נהוג להזריק, לחתוך, למצק ולחטב על מנת להרגיש טוב עם עצמך ולהשוויץ.
"לגברים מפריע מאוד איך הגוף שלהם נראה, הם רוצים גוף מוצק עם קוביות בבטן, והם רוצים שלא יראו עליהם שעשו משהו בפנים או בגוף”
בוא נדבר תכלס: האם יש באמת הבדל בין עור של גבר לזה של אישה?
התשובה היא - כמובן שכן! עורו של הגבר הוא עבה יותר, שומני יותר ומכיל הרבה יותר קולגן (אוי, הקנאה!). בשל תנאים מושלמים אלו, עורו של הגבר הממוצע מזדקן לאט יותר, אבל הקמטים שנוצרים בו הם הרבה יותר עמוקים וקשים להסתרה. רואה? לא הכל מושלם בסוף.
“בן אדם מזדקן לא רק חיצונית, אלא גם פנימית”, אומרת הרופאה ד”ר לריסה ברק, העוסקת בתחום טיפולי האסתטיקה כבר למעלה מ־20 שנה, “והתהליך הפנימי משפיע על המראה החיצוני. האם העיניים עוד זוהרות? האם העור מוצק? האם הגו זקוף? אפשר לתפור, להעלים, להרים את עור הפנים והגוף, אבל אנחנו לא יכולים להשפיע על התהליכים הפנימיים. אלא שאתה כן יכול. תחשוב על הבריאות שלך, תשמור עליה, תאכל נכון, תישן מספיק, תעשה ספורט והכי חשוב - תהיה אופטימי ותאהב את עצמך”.
לפי ד”ר ברק, גבר מגיע למרפאה אחרי שהוא מסתכל במראה ולא מרוצה מעצמו: יש לו קמטים במצח, נפילה בפנים, הוא נראה עייף, הבטן קצת גדלה ויש רפיון עור בצוואר. “אלו הסיבות הכי שכיחות שמביאות גברים לקליניקה. לגברים מפריע מאוד איך הגוף שלהם נראה, הם רוצים גוף מוצק עם קוביות בבטן, והם רוצים שלא יראו עליהם שעשו משהו בפנים או בגוף”.
ומהן הפרוצדורות המבוקשות ביותר בקרב גברים? טיפולי פנים בלייזר, טיפול אולטרסאונד לצוואר, טיפולי גוף מבוססי קור, הזרקות מתחת לעיניים וכמובן, הסרת שיער בלייזר.
2 צפייה בגלריה
לריסה ברק גברים
לריסה ברק גברים
אפשר למנוע תהליכים ולצמצם אותם.
(צילום: רמי זרנגר)

מה אתה צריך לדעת על כל טיפול?

ביקשנו מד”ר ברק לפרט את מה שחשוב לדעת.
הטיפול הראשון שד”ר ברק מציעה לגברים הוא טיפול פנים בלייזר Jenesis. מדובר בטיפול נעים, קצר ויעיל מאוד. נעשה בו שימוש בלייזר בעוצמה גבוהה, שנכנס לשכבות העמוקות של העור וגורם לייצור של קולגן, החיוני לחיוניות העור. והבשורות הטובות: אין אדמומיות, אין קילוף, אין כאב, והחזרה לשגרה היא מיידית.
הצוואר כבר לא מתוח כבעבר? הקפלים והקמטים מפריעים לך? אתה ממש לא לבד. אם אתה סובל מרפיון עור בצוואר, טיפול האולטרסאונד יתאים לצרכיך.
בטיפול שנמשך 60-45 דקות, בשימוש בגל ממוקד של אולטרסאונד, אפשר לחזק את השריר (כן, צוואר זה שריר). על ידי עידוד יצירה של קולגן ניתן לחזק גם את עור הצוואר. והתוצאות? 20%-30% מהמטופלים רואים תוצאות בו במקום והשאר מבחינים בהבדל מיום ליום, עד שתוך 5-4 חודשים (השריר צריך להתחזק והגוף צריך לבנות את הקולגן) רואים הבדל משמעותי ושיפור במראה החיצוני של הצוואר שנשאר לטווח ארוך, עד שנתיים. וזמן ההתאוששות? מיידי.
בין מגוון הטיפולים העשיר ניתן למצוא גם טיפול הכולל חבישות מיוחדות המעניק ניקוי רעלים, מעצב ומחטב את הגוף ומוריד היקפים כבר מהטיפול הראשון (מתוך סדרה של 10 טיפולים)!
ד”ר ברק מסבירה שבשלב הראשון בודקים את רמת השומן בעזרת מכשיר Styku, אשר בודק היקפים ומאפשר לראות הצטברויות שומן. כך שבהמשך, כשבודקים את ההיקפים לאחר הטיפול, אפשר לבדוק כמה סנטימטרים מיותרים הורדנו.
“טיפולי גוף”, מסבירה ד”ר ברק, “צריכים להיות משולבים מטכנולוגיות שונות. גם טיפולי תחבושות להסרת היקפים , גם טיפולים בעזרת מכשיר על גלי קור וגם בעזרת גלי אולטרסאונד. השילוב הוא אינדיבידואלי מאוד ויש לתפור את הטיפול לכל אחד כמו חליפה שמתאימה רק לו".
מכשיר ה־Coolthech מיועד להורדת היקפים בקור. שואבים לתוך ידית הקירור את השומן ומקררים אותו בתוך הידית בטמפרטורה שיכולה להגיע עד מינוס 10 מעלות. אין פגיעה ברקמות מלבד ברקמת השומן, המכשיר בטוח מאוד והתוצאות? אפשר להוריד עד 6 ס”מ בהיקף, אחרי 3-2 טיפולים.
ומה עושים עם השקיות והכתמים השחורים מתחת לעיניים? מזריקים להם חומצה היאלורונית. ד”ר ברק מסבירה כי מדובר בטיפול פשוט: בעזרת קנולה (מחט ייעודית להזרקות) מכניסים חומצה היאלורונית מתחת לעיניים. 10 דקות ואתם נהנים מעור חלק מתחת לעיניים ללא עיגולים שחורים. התוצאות מחזיקות מעמד עד כשנתיים.
ואי־אפשר בלי הסרת שיער בלייזר, הפרוצדורה המאוד מבוקשת בקרב גברים. איפה גברים מבקשים להסיר שיער? בעורף, בפנים, בכתפיים, בבטן. ויש שמבקשים לא להסיר אלא לדלל – כך ליהנות ממראה נעים יותר, אבל לשמור על חזות גברית. היום, עם המכשור החדש הקיים, אומרת ד”ר ברק, ניתן להסיר שיער מכל הגוף תוך 18 דקות!
“ההבעה הזועפת בפנים נגרמת בדרך כלל בגלל החריץ בין הגבות. מדובר בשרירים חזקים שנעשה בהם שימוש מרובה. כדי לנטרל אותם אני מזריקה בוטוקס”

תשובות לשאלות שמטרידות גברים

שאלנו את ד”ר ברק שאלות שמטרידות גברים, וקיבלנו תשובות מלאות.
האם אני יכול להעלים את הקמטים לגמרי?
“בעולם האסתטיקה אין אפשרות לעשות פרוצדורות לתמיד. אבל אפשר למנוע תהליכים ולצמצם אותם. לגברים אני ממליצה לעשות הזרקות עם חומר בשם רדיאס, על בסיס סידן. זהו חומר בטוח ביותר, שמשיג תוצאות נראות לעין שמחזיקות עד שנתיים וחצי-שלוש שנים. הרדיאס פחות מנפח מחומצה היאלורונית, וזה טוב, כי לגברים בדרך כלל אין צורך לתת נפח כמו לנשים.
אני רוצה לשנות את ההבעה הכועסת שיש לי בפנים. מה אפשר לעשות?
“ההבעה הזועפת בפנים נגרמת בדרך כלל בגלל החריץ בין הגבות. מדובר בשרירים חזקים שנעשה בהם שימוש מרובה. כדי לנטרל אותם אני מזריקה בוטוקס. אם החריץ עמוק מאוד ורואים אותו בזמן המנוחה כשהשרירים לא מכווצים, כדאי להזריק לתוך החריץ חומצה היאלורונית”.
אני חושש שיראו שעשיתי משהו בפנים, איך מונעים את זה?
“בוחרים היטב את הרופא/ה האסתטי/ת שלך. התייעץ עם חברים שעשו, שאל גם נשים אצל מי היו מרוצות ובקש לראות תמונות של לפני ואחרי. מלאכת ההזרקה היא מלאכה עדינה שדורשת יד טובה ושליטה בתהליך. ההבדל בין תוצאה יפה לתוצאה מביכה הוא אכן עדין”.
מה צופן לנו העתיד בתחום האסתטיקה לגברים?
לד”ר ברק יש תשובה מסקרנת: “הריפוי העתידי חושב פנימה. עולם האסתטיקה יותר ויותר חושב על השינויים ההורמונליים שקורים בגוף עם השנים. טיפול אסתטיקה צריך להיות לא רק טיפול חיצוני, אלא גם פנימי. אני ממליצה על טיפול הורמונלי גם לנשים וגם לגברים. מכניסים מתחת לעור קפסולה קטנטנה שמפרישה הורמונים בכמויות מזעריות. הטיפול משפיע על מצבי רוח, נותן אנרגיה, מנקה כלי דם, מותח את העור, עוזר נגד השמנת יתר ועוד. אנשים שכבר משתמשים בזה מדברים על העלאת האנרגיה והערנות ועל ירידה במשקל”.
הסתקרנתם?
ד”ר לריסה ברק מחכה לכם בקליניקה לכל שאלה ותהייה.
דוקטור לריסה ברק – רפואה אסתטית מתקדמת
רחוב הארבעה 28 קומה 20 בניין צפוני חגג’ גרופ, תל-אביב: 052-6967373
רחוב היין 9, זכרון יעקב: 052-6382121
אינסטגרם: lbarakmilan
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button