איילת בן נון

איילת בן נון, משחזרת עתיקות ומלבישת רהיטים

האישה שתראה לך איך לבנות עתיד ירוק ונוסטלגי לילדייך באמצעות שחזור השידה של סבתא

מוגש מטעם איילת בן נון
פורסם:

3 צפייה בגלריה
איילת בן נון
איילת בן נון
איילת בן נון
(פרטי)

היי, נעים להכיר
שמי איילת בן נון, בת 50, ירושלמית. אני משחזרת עתיקות ומלבישה רהיטים, בעלת סטודיו וגלריה בשם "רטרו" שהקמתי לפני 18 שנה. אני בוגרת לימודי אדריכלות פנים, וההתמחות שלי היא שחזור ושיפוץ רהיטים ישנים מעץ, כולל עבודת ריפוד, עיצוב והתאמת הרהיטים המחודשים לחלל הקיים.
למה את צריכה אותי בחיים שלך
כדי להחזיר עטרה ליושנה ולכבד את העבר, ובהיבט אקולוגי - גם את העתיד שלך ושל ילדייך. אנו חיים כיום בעידן של "השתמש וזרוק". רוב הרהיטים כיום הם נטולי נשמה, מיומנות, אמנות וייחודיות. הם מיוצרים בפס ייצור על ידי מכונות ובנייה מודולרית. אני מאמינה גדולה ברהיטים שיוצרו לפני התקופה המתועשת, כשהכל נעשה בעבודת יד ובהקפדה על פרטים, איכות, פרקטיות ונוחות. הרהיטים שנוצרו לפני 50 שנה ומעלה נוצרו באהבה, וזה מורגש בחומרים האיכותיים ובשיטות העבודה שנועדו להחזיק שנים רבות. לכן תמיד אני ממליצה לשקם רהיט ישן שליווה אותנו ואת משפחתנו ולהחזיר לו את כבודו. אם הוא החזיק מעמד מאה שנה, הוא יחזיק מעמד גם במאה השנים הבאות.
מה שהוביל אותי לתחום העיסוק הזה הוא קודם כל אהבה גדולה לנוסטלגיה. בעברי הייתי שחקנית תיאטרון ומנהלת מעבדה, למדתי כימיה וביולוגיה. מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד נמשכתי לנוסטלגיה ולפריטים ישנים, ובסופו של דבר כל התחומים השתלבו יחד. המשחק זה הצד האמנותי, והביולוגיה זה הבחירה והטיפול בחומרים. אני טובה בשילוב והתאמה ובמציאת פתרונות לבעיות טכניות, כמו למשל מה לעשות אם נשפך אצטון על לקה.
טיפ לחיים: להתמיד. העסק שלי קיים 18 שנה ועברנו הרבה עליות ומורדות. אם לא הייתי לוחמנית ומתמידה, לא הייתי שורדת. תמיד האמנתי בדרך והלכתי כנגד כל הסיכויים
כשלמדתי אדריכלות פנים ולמדנו על עץ, התחברתי מאוד לחומריות הזאת. כבר במהלך הלימודים הפכתי להיות שוליית נגר, ומשם זה התגלגל. לכאורה זה תחום גברי, אבל הרגישות וההתייחסות לכל פרט ולא לקצר תהליכים הם משמעותיים, והניסיון שלי מלמד שיש הבדלי גישות בין נשים לגברים. בעוד גברים ייקחו מקדחה וישימו בורג, אני אעשה השתלת עץ. אני עובדת בשיטות מסורתיות, לרוב בעבודת יד, ולכן התוצאות נשמרות לאורך זמן.

3 צפייה בגלריה
יום האישה הבינלאומי מנטה
יום האישה הבינלאומי מנטה
לפני השיפוץ


3 צפייה בגלריה
יום האישה הבינלאומי מנטה
יום האישה הבינלאומי מנטה
אחרי השיפוץ של איילת
קצת על אהבה ורטרו
ב"רטרו" אנו משקמים כל רהיט ברגש ובאהבה רבה, מעניקים לו ייחודיות ומתאימים אותו באופן מושלם ליתר החלל בבית. כל רהיט שיוצא מבית המלאכה שלי הוא ייחודי ומותאם באופן אישי ללקוח - Costume Made. מה שמייחד אותנו מהרבה חנויות עיצוב זה שאנו עובדים בשיטות המסורתיות - הכל נעשה בעבודת יד, ללא התזות, ללא תנורים.
ב"רטרו" ניתן גם לשאוב רעיונות לעיצוב וריפוד מחדש של ספות, כורסאות, כיסאות. ברשותי מבחר גדול ומגוון של בדי ריפוד משובחים. בעבודה מול אדריכלים ומעצבים אנו נפגשים בבית הלקוח ודנים איך לשקם את הרהיט הקיים ולהביאו לקו העיצובי המותאם ללקוח ולביתו. להשלמת הקו העיצובי אני מבצעת גם עבודות צביעה של מטבחים, מעקות, מדרגות, חדרי אמבטיה. השירותים שלנו ניתנים בכל רחבי הארץ. בנוסף בסטודיו מתקיימות סדנאות לשיפוץ וצביעת רהיטים במתכונת מצומצמת ואישית.

חמש סיבות לשחזר רהיט במקום לזרוק
  1. טוב לסביבה (בחירה אקולוגית).
  2. חומרי גלם איכותיים שלא תמצאי ברהיטים שנעשים כיום.
  3. ערך נוסטלגי ושימור מורשת עיצובית (נגיעה היסטורית).
  4. ערך סנטימנטלי (למשל שיקום כורסה או מכונת תפירה עתיקה שהורישה סבתא).
  5. ייחודיות עיצובית - בעיצוב המחודש נוצר פריט שהוא יוניק, שאין שני לו בעולם.

רטרו
כתובת: יד חרוצים 14
תלפיות, ירושלים
טל': 052-3936376
אימייל: fifidino@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button