ורטיקה, לטיפול באין אונות. מתבצע באופן עצמאי, בבית המטופל ובקצב שלו

הבעיה הגברית, הסיבה הרגשית - והפתרון שמשנה את התמונה

המין הגברי, לכאורה, הוא המין החזק. עם זאת, כאשר גברים נתקלים בקשיים בתפקוד המיני, חלקם עלולים 'לאבד את זה' ולא יודעים איך להתמודד איתם. מהי הסיבה הרגשית הנפוצה לבעיות אין אונות, מדוע פעמים רבות בעיות אלו אינן מטופלות, ומהו הפתרון הרפואי החדשני שמשנה את כללי המשחק?

מוגש מטעם או-מד
פורסם:
הפרעות זקפה וקשיים בתפקוד המיני הם מהליקויים הרפואיים שגברים חוששים מהם יותר מכול. הבושה הכרוכה בהם היא עזה, ועל כן מרבית הגברים הסובלים מבעיות אלו יימנעו מקבלת טיפול רפואי מתאים.
בעיות אלו אף מביאות איתן קשיים בהיבטים רחבים הרבה יותר - כמו ירידה בביטחון העצמי ובדימוי הגברי, דיכאון, קשיים תפקודיים, ומעל הכול -תחושת חוסר אונים נוראית בהקשר של החיים האינטימיים והזוגיים.

זה יותר נפוץ ממה שחשבתם

ד"ר דניאלה מזור, מטפלת מינית מוסמכת ומרצה בתחום, מסבירה כי "קשיים בתפקוד המיני נפוצים בהרבה מן העבר. במציאות של היום, שבה צפייה בסרטוני פורנו היא לעיתים ההיכרות הראשונית של הנער עם יחסי מין בפרט ועם מערכות זוגיות בכלל, המודל הגברי שהוא בונה ושאליו הוא משווה את עצמו אינו מציאותי כלל וכלל".
"מכאן מתחיל מסע של בניית דימוי עצמי שגוי, והוא הולך ומתפתח לאורך השנים. כך נוצר מצב שאני, כמטפלת מינית, פוגשת גבר בן 40-30 שמנהל חיי זוגיות תקינים, אך אינו מבין מדוע הוא לא מתפקד מינית כמו שהוא רואה בעיני רוחו. יש לו תפיסה לא נכונה של מיהו 'גבר', וזה משפיע על התפקוד המיני שלו".
2 צפייה בגלריה
ד"ר דניאלה מזור
ד"ר דניאלה מזור
ד"ר דניאלה מזור. מדובר בבעיה נפוצה למדי
(צילום: ריקי עיאש)

הנתונים מהשדה המחקרי מחזקים את דבריה של ד"ר מזור ומעידים על כך שמדובר בבעיה נפוצה למדי: כ-40% מהגברים בני 40 ומעלה סובלים מקשיים בתפקוד המיני ברמה כזו או אחרת, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2019 באוניברסיטת ויסקונסין שבארצות הברית. אך אם זה כל כך נפוץ ושכיח, מדוע מרבית הגברים הסובלים מהבעיה אינם פונים לקבל טיפול?

לטפל בבושה, לטפל בעצמי

הסיבה לשיעור הנמוך של גברים הפונים לטיפול היא פשוטה: בושה. בושה מהאישה, מהחברים ומרופא המשפחה. מטבע הדברים, הבושה מטאטאת את הדברים אל מתחת לשטיח ומייצרת מנגנון שגורם לגבר להסתיר את הבעיה. וככל שהזמן חולף, אומרת ד"ר מזור, הפגיעה נעשית חמורה יותר - מעין כדור שלג ונבואה שמגשימה את עצמה, מפעם לפעם.
מעבר לפגיעה בתפקוד המיני, להפרעות זקפה יש השלכות נפשיות משמעותית. "גברים לא תמיד רגילים לדבר על הרגשות שלהם. מגיל צעיר הם מחונכים לא לבכות ולא 'ליילל'. הם מתובנתים לכך על ידי החברה - וכשקורה משהו, לרוב הם לא ישתפו," מסבירה ד"ר מזור.
"זה לא שהם לא מרגישים, אלא הם חוששים להביע רגשות ולחשוף פגיעות" מבחינתם זה עלול להעיד על חולשה, "וזה לא בסדר". אותו גבר, שזה ה'סיפור' שיש לו בראש, מתבגר - ואם הוא מגיע לסיטואציה שבה התפקוד המיני יורד, הוא 'מתבשל עם עצמו', לא משתף, ופשוט חי בתחושה שהגוף שלו פגום ושהוא לא מספק את בת זוגו".
"הגבר מרגיש חסר אונים. אחד הפתרונות שלו לבעיה הוא התנזרות ממין, כי הוא מתבייש להיכנס לאקט מיני שבו לא יוכל לתפקד. הוא חושב שיחסי מין זה העיקר, שיחסים זוגיים מושתתים על מיניות, וקשה לשנות לו את תפיסת המציאות ולהסביר לו שמיניות וגבריות הן הרבה יותר מיחסי מין. הבושה מהווה מרכיב חזק מהחוויה, ולי כמטפלת חשוב לנרמל אותה. אפשר להתבייש - ועדיין לטפל בעצמך. השאלה הגדולה היא אם הבושה משתקת אותך, או שאתה מטפל בה", מסכמת ד"ר מזור.

מענה רפואי לצד טיפול רגשי

ד"ר מזור מדגישה: "חשוב לטפל בקשיים בתפקוד המיני בזמן, ולא רק כשהמצב מסלים. ליחסים האינטימיים משמעות רבה, ואסור לזלזל בהם. הם מהווים נדבך משמעותי ביחסים בין בני הזוג, ויש להם השפעה רבה על ערכם העצמי של שני בני הזוג ועל מצבם הרגשי".
זהו גם המקום לציין כי לצד הטיפול הרגשי, לרפואה של היום יש פתרונות חדשניים לטיפול בבעיה. או-מד מדיקל, חברת סטארט-אפ ישראלית מטבריה, פיתחה מכשיר רפואי-ביתי לטיפול בבעיות אין אונות, וֶרְטִיקָה שמו. המכשיר פועל באמצעות גלי רדיו (RF), והוא מטפל לא רק בסימפטומים (היעדר זקפה) אלא גם ביסוד הבעיה (הזדקנות סיבי הקולגן באיבר ובריחת הדם הנכנס אליו).
הטיפול מתבצע באופן עצמאי, בבית המטופל ובקצב שלו. אין צורך במרשם רופא, ולמעשה הגבר יכול לטפל בעצמו בדיסקרטיות, בלי לשתף אחרים ולחוש בושה מהמצב. המכשיר קיבל את אישור משרד הבריאות ואת תו התקן האירופאי המחמיר, ובניסוי קליני ראשוני נרשמה הצלחה של למעלה מ-85%. בישראל גברים רבים כבר נעזרים בו, ולאחרונה החלה הפצתו ברחבי העולם.
את המכשיר ניתן לקנות בדיסקרטיות, ללא צורך במרשם רופא, ישירות באתר החברה vertica-labs.com, וכן בסיוע של נציג שירות בטל' 04-9036999.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button