"מכשפות הגליל". ללמוד את סודות הידע הקדומים ואת רזי ליקוט הצמחים

לגדל חסה ולחלוט תה סתווי: דברים שיעשו לכם טוב החודש

מסדנה לגידול ירקות ביתי, דרך הסודות להכנת הבנטו המושלם ועד לשתי מטרות טובות ששווה לרוץ בשבילן. תשעה דברים שכדאי לעשות בחודש אוקטובר

פורסם:

1. לגדל חסה משלכם

10 צפייה בגלריה
יגנון אקולוגי שפע הטבע
יגנון אקולוגי שפע הטבע
לומדים איך לבנות ערוגות ועציצים, להכין שתילים וליצור קומפוסט
(צילום: "שפע הטבע" )
אם אתם חולמים על גינה משלכם אבל לא ממש יודעים ממה להתחיל, או אם יצא לכם להתנסות אבל לא ממש הלך לכם (האדמה לא הייתה פורייה, השתילים לא תפסו, והקומפוסט העלה ניחוח), שימו עין על סדנת המבוא לגידול ירקות של "שפע הטבע". במרכז בפרדס חנה מתקיימת מדי חודש סדנה מרוכזת בת שלוש שעות וחצי שבה לומדים איך לבנות ערוגות ועציצים, להכין שתילים וליצור קומפוסט - והכל בגישה אקולוגית ובהרמוניה עם הטבע. לקינוח, תצאו עם שתילים של ירקות חורף - מעלים ירוקים ועד שורשים בשלל צבעים.
29.10, שפע הטבע - מרכז לליווי והדרכה לגינון טבעי, טל': 050-2771141, homeagriculture.org

2. להכין בנטו של בריאות

10 צפייה בגלריה
בנטו
בנטו
תשכחו מסנדוויצ'ים לארוחת עשר: בנטו
(צילום: ליאת לופט מוריטו)
רגע אחרי החגים, עם החזרה לשגרת הלימודים, זה בדיוק הזמן להשקיע מחשבה נוספת וקצת יותר תשומת לב לקופסת האוכל של הילדים, ואולי גם שלכם. ומה יותר מתבקש מלשאוב השראה מקופסת האוכל היפנית שנקראת בנטו? אחת שיודעת ומבינה מאוד בהכנת קופסת הפלאים היפנית היא ליאת לופט מריטו, שחזרה לאחרונה לארץ, אחרי 20 שנה שבהן חיה בטוקיו בעקבות נישואיה ליפני. את הידע רכשה ליאת בלימודי בישול יפני מסורתי ותזונה מקרוביוטית ודרך הכנה יומיומית לשלושת ילדיה. בסדנאות שלה היא מספרת על תרבות הבנטו ועל הרגלי התזונה הבריאים של היפנים, משתפת במתכונים מנצחים שילדים אוהבים ומלמדת את עקרונות הכנת הבנטו המושלם.
11.10, 18.10, קופסת האוכל היפנית - סדנת בנטו צבעונית ובריאה, 350 שקל, לפרטים והרשמה: il.funzing.com

3. לחלוט תה סתווי

10 צפייה בגלריה
ספר התה
ספר התה
תה, יופי, אסתטיקה ועדינות. ספר התה
(צילום: אפרת אשל)
אם הסתיו עוד לא עשה לכם חשק לחלוט לעצמכם קנקן תה מהביל, אולי מארז שמלווה בציטוטים מתפייטים על קסמו של המשקה רווי הטקסיות הזה ישכנע אתכם. רוצים דוגמה? "בוהק אחר הצהריים מאיר את קני הבמבוק, המזרקות מפכות בחדווה, רטט האורנים נשמע בקומקום שלנו. הבה נחלום על התמזגות באין, ונשתהה בכסילותם היפה של הדברים". ציטטת הזן היפה הזאת לקוחה מ"ספר התה", יצירת הפולחן שכתב היסטוריון האמנות היפנית, קקוזו אוקקורה בשנת 1906, ועוסקת בתה, יופי, אסתטיקה ועדינות - והסתיו הוא זמן מושלם להטות אליהם את הלב.
ספר התה (79 שקל) מוצע לצד מארזי תה מגוונים בחנות TLAB - מותג הקונספט החדש של ויסוצקי, tlab.co.il

4. לרקוח שיקוי מהטבע

10 צפייה בגלריה
מכשפות הגליל
מכשפות הגליל
לומדים ליקוט צמחי בר, הכנת מקלעות לבנדר ורקיחת שיקוי הלב האישי. מכשפות הגליל
(צילום: יח"צ)
עוד דרך לחגוג את הטבע, שאוטוטו מתחדש ומוריק, היא להצטרף לקורס שכולו חגיגת צמחים נשית. "מכשפות הגליל" הוא קורס בן שישה מפגשים (פעם בחודש) שמזמין אתכן ללמוד את סודות הידע הקדומים ואת רזי ליקוט הצמחים - למאכל, לרפואה, לטיפוח ולקליעת סלים. את הקורס מדריכות לילך מוצפי־הראל ("בת קיימא") שמתמחה בליקוט, יערה הר שגיא ("יערת הדבש") שמתמחה ברוקחות טבעית וענת אזנקוט ("מקש לזהב") האמונה על מלאכת הקליעה. קמצוץ מהקסמים הטבעיים שתפגשו שם: ליקוט צמחי בר, הכנת מקלעות לבנדר, רקיחת שיקוי הלב האישי, מסיבת עלים ירוקים וקליעת סל ליקוט יפהפה שימולא בשפע החורפי.
החל מ־20.10, מכשפות הגליל, טל': 054-4435577, http://batkayma.com/glileewitches

5. לטעום את המסיק

10 צפייה בגלריה
אחלה זית
אחלה זית
פינת חמד סודית. נבו כהן
(צילום: שירי ברוק-שגיא)
המסיק הוא רק תירוץ מבחינתנו לתת את הבמה לאחד מיצרני שמן הזית הקטנים והעצמאיים הכי מיוחדים שפגשנו. על נבו כהן מ"אחלה זית" שמענו מפה לאוזן מיודעי ח"ן, וסביר להניח שאם לא היו מגלים לנו שבמושב שדה אליעזר נחבאת לה פינת חמד סודית, לא היינו זוכים לטעום מהשמן של נבו, טיפוס מיוחד שנראה כמו נביא מימי התנ"ך. מעבר לשמן המשובח שמיוצר מזן סורי טהור ובשיטה מסורתית ממטעי המושב, זיתים מצוינים וטחינה אורגנית, המקום - שנבו בנה במו ידיו מחומרים ממוחזרים ונראה כמו ממלכת גאודי הגלילית - שווה קפיצה מיוחדת.
אחלה זית, מושב שדרה אליעזר, הגליל העליון, טל': 050-7930810, oliveoilil.co.il (יש גם שירות משלוחים)

6. לרוץ (ולרכוב) למטרה טובה

10 צפייה בגלריה
שביל הבנים הדרוזים
שביל הבנים הדרוזים
רוכבים ותורמים. שביל הבנים הדרוזים
(צילום: רונן טופלברג )
הסתיו הוא גם עונה מצוינת להצטרף לאחד המרוצים השנתיים, ויש הרבה החודש מכיוון שהעונה האוורירית מושלמת לריצה בחוץ. הנה שתי אפשרויות למען מטרות טובות שייערכו החודש ושווה לרוץ בשבילן:
מרוץ החברים ALS של עמותת ישראלס למען חולי ה־ALS בישראל נועד לקדם את המחקר למציאת תרופה למחלה ולתמיכה בחולים ובבני משפחותיהם. השנה הוא יתקיים במתכונת היברידית מיוחדת, שבה אפשר לרוץ (או ללכת) בכל מקום בארץ ובעולם או להשתתף בשידור החי בזום. המסלולים משפחתיים ומותאמים לילדים, לעגלות ולכיסאות גלגלים, ומובטחים גם הפנינג, מוזיקה ואטרקציות נוספות.
21.10, לפרטים: friends4als.org.il
מרוץ בשביל הבנים הדרוזים הוא מרוץ שנתי שמוקדש למען החללים בני העדה הדרוזית, ומטרתו לחשוף את תרומת העדה לחברה בישראל. השנה יתקיימו שני מקצי ריצה (10 ק"מ ו־5 ק"מ), מקצה הליכה עממי (3 ק"מ) ומקצה רכיבה (25 ק"מ), וגם: חידון מאתגר "בעקבות אוצרות העדה הדרוזית" בעריכת דן חמיצר.
15.10, ביער לביא (סמוך למחלף גולני), לפרטים: bshvilhabanim.org.il

7. ליישב את הפרדוקס

10 צפייה בגלריה
פרדוקס הצמחים,  ד"ר גונדרי
פרדוקס הצמחים,  ד"ר גונדרי
פרדוקס הצמחים, ד"ר גונדרי
(צילום: באדיבות ד"ר גונדרי; הוצאת אור-עם)
רובנו יודעים שהחלבון המצוי בחיטה עלול לגרום לדלקות שונות בגוף, ומספיק לראות איך הדיאטות נטולות הגלוטן כבשו את העולם בסערה. אבל האם ייתכן שאנחנו מתעלמים מחלבונים אחרים שמצויים דווקא בצמחים שנחשבים בריאים? על "פרדוקס הצמחים - הסכנות שבמזונות הבריאים", ספרו המהפכני של הקרדיולוג ומנתח הלב ד"ר סטיבן גאנדרי, כתבנו במגזין מנטה בהרחבה כשיצא לאור לפני כארבע שנים. כעת, כשהוא מתפרסם גם בעברית, יש לכם הזדמנות להעמיק בשורש הפרדוקס, שגורס כי גלוטן הוא רק סוג אחד של חלבון רעיל ביותר בשם לקטין שמקורו בצמחים רבים מלבד חיטה, ובכלל זה זה פירות וירקות רבים, אגוזים, קטניות ומוצרי חלב רגילים.
פרדוקס הצמחים, הוצאת אור־עם, 98 שקל, באתר bookme.co.il ובחנויות הספרים

8. לנהל דיאלוג עם הזמן

10 צפייה בגלריה
דיאלוג עם הזמן
דיאלוג עם הזמן
מסע אינטראקטיבי מרגש ומשעשע שמודרך על ידי קשישים. דיאלוג עם הזמן
(צילום: איתי סיקולסקי וטל קירשנבאום)
"כשאנחנו קטנים אנחנו חולמים להיות גדולים. כשאנחנו גדולים אנחנו פוחדים להזדקן. שבויים בידי דעות קדומות וסטריאוטיפים ומתאמצים להיראות צעירים". זו הצהרת הכוונות מעוררת המחשבה שעומדת מאחורי הפרויקט החדש "דיאלוג עם הזמן" מבית היוצר של "דיאלוג בחשכה" ו"הזמנה לשקט" במוזיאון הילדים בחולון. בתכל'ס, מדובר במסע אינטראקטיבי מרגש ומשעשע שמודרך על ידי קשישים ומתאים לכל ילד מעל גיל עשר ולכל מי שהיה פעם ילד.
מוזיאון הילדים הישראלי, חולון, לתיאום סיור (קבוצתי): childrensmuseum.org.il

9. לנווט משחק בטבע

10 צפייה בגלריה
ניווט "יש לאן"
ניווט "יש לאן"
לאורך המסלול תקבלו משימות, חידות ושאלות באמצעות האפליקציה לנייד. "יש לאן"
(צילום: יח"צ)
אם אתם מחפשים פעילות משפחתית שמשלבת טיול בטבע עם משחק משימות וניווט, שכולל גם את המסכים שהילדים כל כך אוהבים - נסו את "יש לאן". מדובר במשחק ניווט סלולרי שתוכלו לערוך, פיזית בשטח, בעשרות אתרים ברחבי הארץ. לאורך המסלול תקבלו משימות, חידות ושאלות באמצעות האפליקציה לנייד. המשחק מזכיר קצת את משחקי "סימני הדרך" ו"חפש את המטמון" וקל לתפעול. משך הפעילות כשעה וחצי לניווט רגלי וכשלוש שעות לניווט רכוב. על הדרך תרוויחו גיבוש משפחתי והקניה של ערכים וידיעת הארץ.
יש לאן - משחק ניווט באפליקציה, www.nivut.co.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button