לינקדאין

עושים רושם: כך תעשו בקרה עצמית על הנראות שלכם בעולם הווירטואלי

אופי הנוכחות שלכם בפלטפורמות הדיגיטליות השונות קריטי לשמירה על המוניטין המקצועי שלכם בלינדקאין. חמישה צעדים לבקרה עצמית של הפרסונה הדיגיטלית שלכם

פורסם:

צפו בוידאו.

פרופיל הלינקדאין שלכם נועד לספק מידע עבור המעסיק הפוטנציאלי, וכך גם שיחת טלפון, בקשת המלצות ממעסיקים קודמים וריאיון פרונטלי. המטרה כמובן היא להתרשם מכם, ללמוד עליכם ולבחון את מידת ההתאמה שלכם לארגון ולתפקיד לפני שחותמים איתכם על חוזה העסקה. העניין הוא שלינקדאין היא פלטפורמה באינטרנט, ובמרחב הגדול הזה אפשר למצוא עליכם עוד הרבה מאוד מידע שאת חלקו אולי כבר מזמן שכחתם.
פוסטים שכתבתם כבדיחה, תגובות "קיצוניות" שלכם - הכול יכול לשמש נגדכם למעסיק שמחפש אותכם בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם ובטיקטוק. נכון, חייב להיות גבול בין החיים הפרטיים לעבודה, ובכל זאת אם אתם משדרים חזות אחת בלינקדאין וחזות קיצונית אחרת בפייסבוק - זה עלול לגרום לכם נזק. כך תעשו בקרה עצמית על הנראות שלכם בעולם הווירטואלי.

1. חפשו את עצמכם בגוגל

המודעות חשובה מאוד כאן ולכן הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לחפש את עצמכם בגוגל ולראות אילו תוצאות קיבלתם. למשל, הרבה פעמים יוצאות תוצאות של פסקי דין קודמים, אולי אפילו של מישהו בשם זהה לשלכם. לפני שאתם נלחצים, הכל טוב, זה בסדר. זה לא בשליטתנו. אבל זה משהו שצריך לדעת עליו לפני שמגיעים לריאיון עבודה.

2. השתמשו בפונקציית "הצג בתור" בפייסבוק

בפייסבוק יש אופציה לפונקציית "הצג בתור". הפונקציה הזאת בעצם מראה לכם איך מישהו אחר רואה את הפרופיל וכך תוכלו להבין איך אתם נתפסים על ידי אחרים. גם בכל מה שקשור לפוסטים צריך לעשות סדר. למשל, פוסטים מהמסיבה המטורפת שעלו לפני שנה לא חייבים להיות ציבוריים. אפשר לשנות את הגדרות הפרטיות שלהם. זה לא פוגע בכלום, חברים שלכם עדיין יראו אותם וייזכרו בכיף.

3. הפכו לפרייבט באינסטגרם

לא, זה לא מתנשא כמו שאתם חושבים. וכן, זו האפשרות שלכם להראות את כל הדברים ה"לא רציניים" שיש לכם בחיים בשמחה ובכיף - וגם כל מיני דברים קיצוניים שיכולים לחבל לכם בסיכויים לעבודה חדשה וליצור דעה קדומה כתוצאה מחוסר היכרות איתכם. בקיצור, אם אתם רוצים להתקבל לחברות ממש מרשימות, תהפכו לפרייבט.

4. תערכו את עצמכם לפני שאתם מפרסמים

שימו לב לפני שאתם כותבים דברים בהיסח דעת. הכוונה היא לא לא להעלות כלום, ברור שאנחנו גם מצחיקים ושנונים ומבינים בהרבה דברים שהם לא מקצועיים. זה חשוב כי גם יש לנו אינטרס שהמגייסים יראו שאנחנו חברתיים, שנשתלב בארגון. אבל אם זה יהיה מוגזם וישדר רושם של בלגן, זלזול וכדומה, לא בטוח שהמגייסים ישמחו. על אותו ספוט יש כמה מועמדים ואולי הם פשוט יעדיפו לפנות לאחרים. חבל, לא?

5. הוסיפו תוכן איכותי לרשת

מאחר שאין לנו כל כך שליטה על מה שכבר עלה לרשת, למה שלא נשלוט על מה שעוד יעלה? אפשרות אחת היא לפתוח כרטיסי ביקור דיגיטליים חינמיים. זה יחזק את מעמדכם בעיניי המתבונן. כרטיס ביקור דיגיטלי הוא כלי חינמי מצוין שמשפר את הנראות.
דבר נוסף שאפשר לעשות זה לכתוב טורי דעה. יש אתרים שמאפשרים כתיבת טור דעה חינמי. זה עולה אחר כך בחיפושים בגוגל וזה משפר את הנראות בחיפוש. מעבר לזה, ואולי חשוב יותר, זה כשאנחנו כותבים מאמר בלינקדאין - הוא עולה בגוגל. שימו לב, הכוונה היא לא לפוסט מכיוון שפוסט לא נסרק בגוגל אבל מאמר כן נסרק. איך עושים את זה? ובכן, על יד כפתור Start a post יש כפתור Start an article - שם יש פיצ'רים נוספים שאין בפוסט כמו מיני סייט, תמונת רקע, שם הכותב, תאריך. אתם תיצקו לשם את התוכן שאתם רוצים וזה יופיע בגוגל. מדובר על כלי חינמי לחלוטין שמקבל מקום של כבוד, מציג אתכם כמומחים ויכול לקדם אתכם מאוד. בהצלחה!
2 צפייה בגלריה
אבי צדקה
אבי צדקה
אבי צדקה
(צילום: אופיר לביא)
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת לינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ברשת החברתית העסקית הזאת ולמינוף ומיצוי היכולות המקצועיות והעסקיות שלכם. מוזמנים לפנות אליו גם במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button