את פרופיל הלינקדאין חייבים לתחזק באופן קבוע ושוטף, גם אם אתם מרגישים שמצאתם את עבודת חלומותיכם.

למה לא כדאי שתזנחו את חשבון הלינקדאין גם אחרי שמצאתם את משרת החלומות שלכם

הטעות הנפוצה ביותר היא להשקיע בחשבון הלינקדאין כשאתם מחפשים עבודה, וברגע שמצאתם - לזנוח אותו לגמרי. זה בדיוק ההפך ממה שאתם אמורים לעשות אם אתם רוצים למנף את הקריירה החדשה. חמישה צעדים שיעזרו לכם להישאר רלוונטיים ולמנף את הקריירה דרך הלינקדאין

פורסם:

צפו בוידאו


1. תחשבו בצורה רוחבית

עולם העבודה היום הוא דינאמי. נכון, ההורים שלנו כנראה עובדים כבר 30 שנה באותו מקום- התחילו מלמטה, טיפסו בסולם ההיררכיה ועד היום מתמידים. אבל הדברים השתנו. אם תשימו לב, האנשים הקרובים אליכם ביותר יכולים להחליף עבודה גם כל שנתיים - וזה כבר לא נתפס כלא רציני ולא מעורר שאלות בקורות חיים. אצל דור ה-Z זה בכלל כמעט מובן מאליו. אז לקראת שנת 2024, בואו נתחיל לחשוב בצורה רוחבית.

2. עבדו על יצירת רשת קשרים רלוונטית

אז מצאתם עבודה, אתם יכולים לנשום לרווחה. אבל זה לא אומר להפסיק לתחזק את רשת הקשרים שעבדתם כל כך קשה כדי לבנות אותה. להפך, עכשיו תרצו לפתח אותה בתוך מקום העבודה או בתחום עצמו. תרצו שגם החברים החדשים מהחברה יכירו אתכם, מה שיפתח בפניכם הזדמנויות לקידום גם בתחום. לעולם לא תדעו מי יהיה האדם הבא שיפתח לכם את דלת. וזו בדיוק צריכה להיות הגישה: אם אנהל נכון את הקריירה ואשתמש בלינקדאין באופן שוטף, אוכל להגיע להזדמנויות כל הזמן גם אם כרגע אני במשרת החלומות שלי.

3. הכירו במציאות הנוכחית

לראשונה זה 20 שנה חברות ענק כמו גוגל ומייקרוסופוט מקפיאות גיוסים. זה גורם לנו להבין שאין באמת ביטחון לכולם, וזו הסיבה שאנחנו תמיד מחפשים הזדמנויות. למעשה, פרופיל הלינקדאין הוא כמו רשת ביטחון. חשוב שנהיה מושקעים בעבודה הקיימת, אבל חשוב מאוד גם לתחזק את החשבון אם יחול שינוי.

4. צרו תוכן באופן קבוע

הפעם לא ממקום של חיפוש עבודה, אלא תוכן מקצועי שבא ואומר "אני רוצה ליצור קשרים, להכיר או לייצר קשרים מקצועיים". אפשר לדוגמה ללכת לכנסים ומיט אפים שקשורים לתחום שלכם ולכתוב על זה תוכן רלוונטי, אפשר גם לכתוב תובנות מקצועיות ממקום העבודה או אפילו לכתוב על יום כיף או הפי האוור. ושימו לב: לא פחות חשוב לכתוב גם על הדברים הפחות טובים. ברור לכולם שלא הכול מושלם וגם בעבודה הכי טובה לא הכול הולך חלק. הייתה לנו בעיה? כדי להישאר לויאלים למערכת לא נשתף את הבעיה עצמה, אבל את הפתרון - בהחלט כן. אם למשל לא עמדתם ביעדים שהצבתם - ספרו על התהליך. למה זה שונה מתובנה אישית? כי כאן אתם מצהירים שאתם חלק מתהליך שהייתם שותפים לו. אתם חלק מהארגון וזה המסר שאתם מעבירים. אתם מייצגים את החברה ומשתפים בכך שלכולנו יש קשיים וחשוב לדבר על זה. זה חשוב מכיוון שאנחנו תמיד פוגשים אנשים שיראו אותנו בצורה מסוימת בעקבות השיתופים האלה וירצו אותנו אצלם בצוות. תאמינו או לא, זה אפילו הופך אתכם לאטרקטיבים. ככה מנהלים קריירה.

5. אל תשכחו את הבונוסים

אם דיברנו על יצירת קשרים ויצירת תוכן, כדאי לקחת בחשבון שיש חברות שבהן יש נקודת מפגש שבה כולם מרוויחים: חבר מביא חבר. אפשר ממש לעבוד בזה בשביל לקבל בונוסים. למעשה זו הולכת להיות השיטה הכי מהמינה היום, מכיוון שכשרוצים להביא מועמדים בודקים בלינדקאין, רוצים לשמוע חוות דעת ממישהו אמיתי ולכן מבקשים ממליצים. אז אם יש חברות שמפרסמות משרות בלינקדאין, אתם יכולים לשתף אותם במועמד מטעמכם, שגם ייתן לכם בונוס, וגם יגרום לכם לחזק את הקשר לחברה. זאת הכוונה בלהיות פעיל כדי להתקדם באותו ארגון או אפילו להיראות טוב בשביל חברה אחרת.
2 צפייה בגלריה
אבי צדקה
אבי צדקה
אבי צדקה
(צילום: אופיר לביא)
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת הלינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ברשת החברתית העסקית הזאת ולמינוף ומיצוי היכולות המקצועיות והעסקיות שלכם.
מוזמנים לפנות אליו גם במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button