הורים שנקלעו בעקבות המלחמה למצב כלכלי מסובך שרק הולך ומחמיר, נקראו למילואים או הוצאו לחל"ת, מפונים שמיהרו לעזוב בלי בגדים להם ולילדים, בלי מזון תינוקות וציוד הנדרש לטיפול בהם, אפילו בלי ארנק או תעודת זהות. זו אחת הבעיות הקשות שיצרה המלחמה.
לפני ארבע שנים, גלי ניצן הקימה את פרויקט "תינוקות של החיים" להצלת פעוטות רעבים בארץ, ובשבועות האחרונים היא בכוננות־על. "התחלנו להוציא סלי חירום ברמה המיידית, אנחנו מקבלים שיחות באמצע הלילה שזועקות לעזרה. אנחנו בעצם מעניקים למי שצריך סל לחודש שלם עם כל מה שדרוש לתינוק: מוצצים, בקבוקים, תחליפי חלב, דייסות, צעצועים. כל תינוק לפי הצרכים שלו".
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
"מקבלים שיחות שזועקות לעזרה"
(צילום: באדיבות: "תינוקות של החיים")
למיזם המרגש הזה יש כבר 9,000 מתנדבים ברחבי הארץ. הפרויקט "ילדים של החיים" פועל ללא תמיכה ממשלתית, אלא רק מתרומות של אנשים טובים וחברות שתורמות מוצרים בשוטף.
"תודה לאל שיש כמות מתנדבים מטורפת", מספרת גלי, "כל יום מוציאים בין 10־15 סלי חירום. כרגע מה שהכי חסר לנו זה ציוד ותחליפי חלב, כי הבקשות גדלו פי עשרה. אנחנו צריכים להחליט מי יקבל ומי לא, המצב הזוי ויש עוד ימים לא פשוטים לפנינו. ביקרתי באשקלון תינוקת שאמא שלה, אם יחידנית, נרצחה ברעים. התינוקת נותרה עם סבא וסבתא, זה חלק מהמקרים שאנחנו מתמודדים איתם עכשיו – כך שמעבר לסל המזון דאגנו לתמיכה רגשית עם אנשי מקצוע שיעזרו ויסבירו לסבא ולסבתא איך לטפל בה. אנחנו מדברים על הדבר הכי בסיסי – שיהיה בקבוק אוכל חם לכל תינוק שצריך. יש לנו מוקד חירום 24 שעות ביממה: עדי - 054-5718641, ליטל – 050-8819029".