מיד עם תחילת המלחמה הצבאית, נפתחה חזית מלחמה מקבילה - הקרב על דעת הקהל העולמית. קרב ההסברה הפך להיות מנוהל בעיקר על ידי אזרחים בהתנדבות. במקביל לאלפי סרטונים המועלים על ידי תומכי חמאס ארורים, מתנדבים לא מעט אנשים פרטיים שהחליטו להשקיע הכל מסביב לשעון להשפיע על דעת העולם ולפעול לשחרור החטופים בעזה.
אחד הקמפיינים הבולטים הוא "הבלון האדום", שבמסגרתו אנשים מכל העולם מצטלמים עם בלון אדום ומעלים את התמונות והסרטונים לרשתות בליווי הכותרת "אומרים לא לטרור". מאחורי קמפיין ההסברה נמצאים בהתנדבות מלאה רויטל זוהר פור, ישראלית המתגוררת ביוסטון ועוסקת בייעוץ, ושי טאובס, מומחה אסטרטגיה ושיווק יצירתי מישראל.
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
"מתראיינים לרשתות זרות וחושפים את הבלון האדום והמסר החשוב"
(צילום: Anat Szendro Sevilla)
"מיד עם תחילת המלחמה זיהינו פער הסברתי שהיה לנו חשוב לתת לו מענה איכותי", מסביר טאובס. "מטרת הקמפיין היא לא לשכנע את מי שמסכים איתנו, אלא את כל מי שצופים בסיקורים התקשורתיים ברחבי העולם שבחלקם מוטים, ובסרטונים המציגים תמונה שמעוותת את מהמציאות. בחרנו במסר, שגם מי שלא בהכרח מזדהה עם ישראל במבט ראשון יכול להסכים ולהזדהות איתו ויש לו קונצנזוס עולמי: 'אומרים לא לטרור'".
הפרויקט השתלב עם Bringthemhome, קמפיין שעוצב על ידי האמנית ניצן מינץ ומציג את תמונות החטופים וקורא לשחרורם. פור: "יש לנו צוות של כ-1,000 מתנדבות ומתנדבים שהצטרפו בזמן קצר ממדינות רבות בעולם, בהן ארצות-הברית, צרפת, גרמניה, אוקראינה, רוסיה, הולנד וישראל, ומדי יום מצטרפים עוד פעילים. אנו עובדים בשיתוף עם מטות המנהלים קמפיינים נוספים להחזרת החטופים ובמקביל מתראיינים לרשתות זרות וחושפים את הבלון האדום והמסר החשוב. הקמנו לבלון עמוד באינסטגרם (theredballoon2023@), שבו מוצגים חלק מהתוצרים, מתוך מטרה לגייס כמה שיותר עוקבים. נמשיך במלוא העוצמה עד להחזרת אהובינו הביתה. מוזמנים להצטרף: The Red Balloon".