עדי שילון, יוצרת תוכן קולינרי וסופרת ישראלית המתגוררת בברלין בשנים האחרונות, מקפידה לא לצאת יותר מדי מהבית בימים טרופים אלה. כמו כולם, גם היא חשבה איך היא מתגייסת ותורמת, והחלה ביוזמה מיוחדת משלה. שילון קוראת בחשבון האינסטגרם שלה לעוקבות ולעוקבים לשלוח לה מתכונים שיכולים לספר משהו על החטופים והמשפחות הכואבות, היא תבשל בהתאם למתכון ותדאג לשתף בעמוד שלה כדי לעלות את המודעות. המטרה של שילון היא לנסות ולספר ולו במעט על החטופים והחטופות דרך האוכל שאהבו. היא כבר החלה בעבודת האיסוף של המתכונים והכנתם, משתפת ברשת ונותנת הזדמנות לכולם להכין בעצמם את המאכלים האהובים.
1 צפייה בגלריה
"זה המעט שאני יכולה לעשות". שילון
"זה המעט שאני יכולה לעשות". שילון
"זה המעט שאני יכולה לעשות". שילון
(צילום: מתוך האינסטגרם)
"אני בקשר כרגע עם משפחות של חטופים מקיבוץ בארי. הכנתי סברינות שאחד מהם מאוד אוהב, ושטולן, שזו חלה כזו של כריסמס עם שקדים שאשתו נורא אוהבת, שניהם נחטפו באותה שבת ארורה. זה המעט שאני יכולה לעשות. התכתבתי עם המשפחות גם על מתכונים וגם על מוזיקה שהחטופים אוהבים", מספרת שילון בהתרגשות. את הסברינה שילון הכינה בביתה שבברלין, והשפית סבינה ולדמן הכינה את אותו המתכון האהוב כאן בארץ ושלחה למשפחה את הסברינות בצנצנת, בתקווה שהחטופים יוכלו לטעום מהן ממש בקרוב.
"את המחזות הקשים של האנטישמיות אני רואה בעיקר בתקשורת הישראלית. פה בברלין היה מייצג מאוד מרגש של בלונים אדומים עם כל התמונות של החטופים והחטופות. עד עכשיו התגובות שיצא לי להיתקל בהן ברחוב זה חיבוק גדול", משתפת שילון, "זה שממשלת ברלין מגנה בתוקף כל תמיכה בארגון הטרור הרצחני הזה של חמאס, זה נותן תחושה שדווקא פה ביחס למדינות אחרות באירופה מאוד פוחדים לחזור לימים נוראיים אחרים".
לפניות באינסטגרם: Adishi@