שתף קטע נבחר

גולש כתב שגבר 'מחפש קטינות', בעל האתר יפצה

מפעיל אתר היכרויות באינטרנט יפצה ב-5,000 ש' אדם שאלמונים פרסמו את שמו ופרטיו כמי שמחפש קטינות כדי לקיים עמן יחסי מין. הנתבע טען כי מדובר בתופעה יומיומית, שאותה הגדיר השופט כ"נתון קשה מאוד"

כמה עולה פגיעה בשמו הטוב של אדם? בית המשפט העליון חייב אתמול (ה') מפעיל של אתר היכרויות באינטרנט לשלם 5,000 שקלים לאדם שתמונתו ופרטיו האישיים פורסמו בידי אלמונים במודעה שם, שבה הציעו בשמו, בין היתר, מתן שירותי זנות והצהירו כי הוא מבקש לקיים יחסי מין עם קטינות.

 

עם היוודע דבר פרסום המודעה, פנה האיש, אבי דוביצקי, למפעיל האתר, ליאב שפירא, בדרישה שיסיר ממנו את פרטיו האישיים לאלתר,

וזה נענה לבקשתו באופן מיידי. תחילה הגיש דוביצקי תביעה נגד שפירא בבית משפט לתביעות קטנות, שם נקבע באוקטובר 2008 כי שפירא התרשל באופן שבו ניהל את האתר, שפעל ללא מנגנון לסינון תוכן ומבלי לבדוק את זהות הנרשמים אליו.

 

דוביצקי, שסבר כי סכום הפיצויים שנפסק לטובתו אינו משקף את היקף הפגיעה שחווה, ערער על כך בבית המשפט המחוזי בעיר - שחייב את שפירא לשלם לו 2,500 שקלים. לאחר שגם הסכום האחרון לא סיפק אותו, עתר דוביצקי לבית המשפט העליון - שם הציג שורה של טענות על חומרת הסיכון הטמונה באתרים מסוג זה שמפעיל הנתבע, וציין כי "קביעה נחרצת של בית המשפט שכבודו של אדם לא יירמס, יכולה לשנות מציאות זו".

 

שפירא, מצדו, טען כי הסכום שנפסק בעבר מכסה כל נזק שנגרם לשמו הטוב של דוביצקי, ואף הדגיש כי הביע צער לפניו על המקרה. הוא ציין כי מעצם אופיו של האתר שהוא מפעיל, ש"מיועד לאנשים המחפשים ריגושים מסוגים שונים", עלולה מניעת האפשרות לשמור על אנונימיות לסכל את השגת תכליתו.

 

בהחלטתו קבע השופט אליקים רובינשטיין כי דברי שפירא, שציין בין היתר כי עוולה מסוג זה שבגינה נתבע מתרחשת באתר שהוא מפעיל כמה פעמים ביום בממוצע, "מציבה נתון קשה מאוד, שיש בו כדי להשליך גם על אמצעי הזהירות שעל אתרים אחרים לנקוט". הוא הדגיש כי מודעות מסוג זה שפרסמו אלמונים בשמו של דוביצקי "טעונות יחס סינון מיוחד", ועל-כן קיבל את הערעור ופסק להכפיל את סכום הפיצוי ל-5,000 שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה
צילום: דלית שחם
מומלצים