שתף קטע נבחר

הלוחם שסיכל את המשך הטבח משחזר. אמו: "אמרתי לו - אתה גיבור"

לוחם יחידת עוקץ בן 22 שגר ליד הבית שבו ביצע מחבל פלסטיני טבח בליל שבת סיפר איך נטרל את המחבל: "רצתי פנימה להביא את הנשק שלי. הבנתי שאני צריך להיות קר רוח". אמו: "פחדנו, לא ידענו אם יש יותר ממחבל אחד. הבן שלי ניסה להציל אותם, אבל כבר לא היה מה לעשות"

 

 

זהו האדם שמנע את המשך הטבח. לוחם יחידת עוקץ בן 22 מנווה צוף-חלמיש שחזר אמש (שבת) את הפעולות שביצע אמש בזמן הפיגוע הקשה בהתנחלות. בפיגוע בבית משפחת סלומון נרצחו שלושה: יוסף סלומון, בן 70, בתו חיה סלומון (46) ובנו אלעד (36). הסבתא טובה, אשתו של יוסף, נפצעה בפיגוע ומאושפזת במצב בינוני.

 

"בזמן ארוחת שישי עם המשפחה שמענו צעקות מכיוון בית השכנים", סיפר. "אני ואבא שלי יצאנו וכשראינו שמדובר באירוע יותר חמור רצתי פנימה כדי להביא את הנשק שלי. עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד שפגע בו בבטן ונטרל אותו. בעיקר הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון". אמו אמרה: "אמרתי לבן שלי - אתה גיבור גדול".

החייל שעצר את הטבח. "שמענו צעקות מהשכנים" (קרדיט: דובר צה''ל) (קרדיט: דובר צה''ל)
החייל שעצר את הטבח. "שמענו צעקות מהשכנים"(קרדיט: דובר צה''ל)

הגדר ההיקפית של היישוב. לא מנעה את החדירה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
הגדר ההיקפית של היישוב. לא מנעה את החדירה(צילום: עידו ארז)
"אין ספק שזה אירוע מורכב בשביל היישוב ואנחנו מאוד משתתפים בצער של המשפחה ומחבקים אותה", הוסיף הלוחם. "באופן אישי זה אירוע מורכב. אני משתדל להתמקד בעובדה שמנעתי אירוע שהיה יכול להיות הרבה יותר חמור בזמן קצר".

 

"זו לא פעם ראשונה שאנחנו חווים אירוע מסוג זה", הוסיף ע', וסיפר כי "לפני שלוש שנים אירוע דומה קרה בבית שלי עם אחותי הקטנה, כשמחבל נכנס ותקף אותה. בנס האירוע שהיה נגמר בתוצאות פחות גרועות מאלה שהיו הפעם". היום פגש ע' את הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שהגיע לביקור בחלמיש.

הרמטכ"ל פוגש את סמ"ר ע' בחלמיש (צילום: דובר צה''ל) (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ"ל פוגש את סמ"ר ע' בחלמיש(צילום: דובר צה''ל)
 

רצפת הבית שבו רצח המחבל בדקירות שלושה בני משפחה (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
רצפת הבית שבו רצח המחבל בדקירות שלושה בני משפחה(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

אמו של החייל סיפרה: "פחדנו. לא ידעו אם יש יותר ממחבל אחד. הבן שלי צעק לאבא שלו 'אל תרוץ לשם בלי רובה'. הוא לקח את האקדח מהכספת, קפץ דרך הגינה ישר, וירה דרך החלון כדור אחד. בעלי בעט בסכין. אמרתי לבן שלי - אתה גיבור גדול! אתה גיבור גדול! הוא ניסה להציל אותם אחרי זה, אבל כבר לא היה מה לעשות. לפני שלוש שנים הוא נקלע לאירוע דומה אבל הפעם היה לו נשק".

 

גיסו של הלוחם, שלמה עובדיה, הוסיף: "בשעה 22:00 קיבלנו טלפון שיש מחבלים אצל השכנים. הבנו שזה לא אירוע קטן. קפצנו גם עם רכב ביטחון הנה. גיסי וחמי שמעו את הצעקות מהבית, הביאו איתם את כלי הנשק וזיהו דרך החלון את המחבל. גיסי ירה לעברו ירייה אחת. נכנסנו הביתה וראינו זוועה - מחבל שחט משפחה שלמה עם סכין גדולה. תוך שניות הגענו עם כיתת הכוננות לבית".

 

"אנחנו יישוב שחטף הרבה בעבר, אירועי ירי באינתיפאדה והצתה לאומנית פה לפני שבעה חודשים", הזכיר עובדיה. "חייבים לחסום את ציר הגישה מהכפר שדרכו הגיע המחבל. הצבא הבטיח לנו שהציר הזה ייסגר. זהו ציר מסוכן ואי חסימתו גרמה למות שלושת התושבים. אהוד פוגל שנרצח באיתמר גדל פה בחלמיש ואנחנו קושרים את כל האירועים האלה. הם רוצים שנעוף מפה, מאיתמר ומתל-אביב".


פורסם לראשונה 22/07/2017 21:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: דובר צה''ל
הלוחם משחזר
קרדיט: דובר צה''ל
מומלצים