שתף קטע נבחר

ביל בא, אז לכי: ההשפלה של מוניקה לווינסקי

Me Too? המתמחה בבית הלבן שניהלה רומן סודי עם הנשיא ביל קלינטון ואז הואשמה על-ידיו בשקרים הוזמנה להשתתף באירוע של מגזין אמריקני, ואז לפתע קיבלה הודעה שהזמנתה מבוטלת. הסיבה: קלינטון עצמו, שאותו היא מאשימה בניצול, הוזמן. המגזין נאלץ להתנצל

מוניקה לווינסקי, שניהלה עם ביל קלינטון בעת שכיהן כנשיא ארה"ב רומן שסיבך אותו בשקרים וכמעט הביא להדחתו, סיפרה כי ארגון שקיים השבוע אירוע בנוגע לשינויים חברתיים והזמין אותה להשתתף בו ביטל את ההזמנה – רק משום שקלינטון עצמו נעתר לבקשת הארגון שיבוא לאירוע.

מוניקה לווינסקי (צילום: gettyimages)
מוניקה לווינסקי. חשפה בעבר: "חשבתי להתאבד"(צילום: gettyimages)

כשברקע תנועת Me Too הקוראת לחדול מהאשמת נשים שנוצלו ולהטיל במקום זאת את האחריות על גברים שפגעו בהן, נאלץ הארגון להתנצל על ביטול ההזמנה.

 

לווינסקי כתבה ביום רביעי בטוויטר: "עולם יקר – בבקשה אל תזמין אותי לאירוע (במיוחד אירוע על שינויים חברתיים) ואז, אחרי שכבר הבעתי הסכמה, תבטל את ההזמנה שלי כי בעצם ביל קלינטון החליט להשתתף או הוזמן". אנשי קלינטון מסרו כי הוא הוא כלל לא ידע שלוויסקי הוזמנה או שהזמנתה בוטלה.

 

לווינסקי חשפה אחר כך כי מארגן האירוע הוא המגזין Town & Country וכי היא דחתה את הצעתו לכתוב במגזין. שלשום פרסם המגזין התנצלות: "אנחנו מתנצלים בפני גברת לווינסקי ומביעים צער על האופן שבו המצב טופל".

הנשיא לשעבר קלינטון. "הוא לא ידע" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הנשיא לשעבר קלינטון. "הוא לא ידע"(צילום: AFP)

הרומן בין לווינסקי לקלינטון נחשף ב-1998. קלינטון הכחיש בתוקף כי השניים ניהלו יחסים והאשים למעשה את לווינסקי בשקר. לבסוף נאלץ להודות כי הוא עצמו שיקר – שקר שכמעט עלה לו בהדחה מהתפקיד. לווינסקי טענה שנים אחר כך כי חשה מושפלת ומנוצלת וכי סבלה מהבוז שרחשו לה רבים בציבור.

 

לפני ארבע שנים, אחרי כמעט שני עשורים של שתיקה, חזרה לווינסקי לקדמת הבמה והשיקה קמפיין למאבק בהשפלות ובמיוחד אלה שנעשות באינטרנט. "הבוס שלי ניצל אותי", אמרה אז למגזין "וניטי פייר", "אבל תמיד אדבוק בדבר אחד: אלה היו יחסים בהסכמה. כל 'פגיעה' בי נעשתה לאחר מכן, כשהפכתי שעיר לעזאזל כדי להגן על תפקידו רב העוצמה".

 

לווינסקי אמרה אז שגם אחרי שנים רבות כל כך מזהים אותה מדי יום ושהאזכורים שלה בתקשורת ובתרבות הפופ אין סופיים. על שיא הפרשה ב-1998 סיפרה כי חשה בושה ובוז מהציבור: "אמא שלי נשארה ליד מיטתי יום ולילה כי הייתי אובדנית".


פורסם לראשונה 11/05/2018 23:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
מוניקה לווינסקי. "נוצלתי"
צילום: gettyimages
מומלצים