שתף קטע נבחר

גבאי מוותר על אחד השריונים ותוקף: "לא הצליחו לפלג - וזורקים אבנים"

פחות משבוע לאחר שפירק את המחנה הציוני, וארבעה ימים לפני כינוס הוועידה, הודיע יו"ר העבודה כי יוותר על אחד השריונים ברשימה שהוענקו לו. "איתן כבל ניסה לפצל את המפלגה רק בשבוע שעבר", האשים

 

 

במפלגת העבודה עדיין סוערות הרוחות מהפיצול מהתנועה של ציפי לבני, וימים ספורים לפני כינוס ועידת המפלגה הודיע היום (א') היו"ר אבי גבאי: "אני מוותר על שריון אחד שאישרה לי המפלגה". בהמשך, בראיון בערוץ כנסת גבאי תקף את הקולות מבית הקוראים להדיחו ואמר: "כל אלה שמדברים על 'לשמור על הבית' ניסו לפצל ולהחריב את הבית. לשמחתי הרבה, הייתי קצת יותר מתוחכם מהם ומנעתי את זה".

 

אף שקיבל אישור מיוחד מהוועידה לארבעה שיריונים - שניים בעשירייה הראשונה ושניים בעשירייה השנייה - הודיע גבאי כי הוא שומר לעצמו שני מקומות למועמדים חיצוניים בעשירייה הראשונה (במקום השני והעשירי) ואחד נוסף בעשירייה השנייה.

 

בשנה וחצי האחרונות נפגש גבאי עם גורמים ששוקלים להצטרף לפוליטיקה ולאחר שיחות שקיים עם מועמדים פוטנציאלים החליט להשאיר ברשימה לכנסת שלושה שריונים, זאת למרות שחברי הועידה כבר אישרו את הצעתו לפני יותר משנה לארבעה שריונים ב-20 המקומות הראשונים.

 

אבי גבאי (צילום: ירון ברנר )
אבי גבאי(צילום: ירון ברנר )

 

 

נושא השיריונים הוא אחד מהנושאים שמעסיקים את חברי הכנסת במפלגה, שניצבים בפני פריירמריז וחוששים שעקב השריונים ומצבה המפלגה בסקרים לא יצליחו להיכנס לכנסת הבאה. לפני כמה שבועות, אף החלה התארגנות של חתימות צירי ועידה בדרישה לוותר על השריונים. החלטת גבאי צפויה להרגיע מעט את השטח.

 

ביום חמישי צפויה להתכנס ועידת העבודה לאישור רשמי של תקנון הפריימריז של המפלגה לקראת הבחירות הפנימיות שיתקיימו ב-12 בפברואר. לאחר החלטת גבאי להתפרק מהמחנה הציוני והירידה בסקרים, הודיעו חברי כנסת כי יציעו פריימריז פתוחים באותה ישיבה גם לתפקיד היו"ר - במטרה להדיח את גבאי מתפקידו.

 

גבאי תקף את הבולט מבין מתנגדיו מבית, ח"כ איתן כבל, ואמר: "אם הוא היה רוצה להיות יו"ר מפלגת העבודה, היה מתמודד ואומר לציבור 'אני רוצה להיות יו"ר מפלגת העבודה', הוא לא עשה את זה. אגב, הוא ניסה לפצל את המפלגה רק בשבוע שעבר. המפלגה הזאת תמשיך, המפלגה חזקה".

 

גבאי נשאל אם הקוראים להדחתו עושים זאת מחשש שלא ייבחרו בפריירמריז וענה: "חד משמעית. ברור שאם הם היו רואים את עצמם במצב טוב בפריימריז, הם לא היו מדברים ככה. הכל אישי, אין פה שום דבר אחר"

 

יו"ר המפלגה הוסיף: "הם ניסו להתפצל, הם ניסו לפרק את המפלגה, לא הצליחו ועכשיו הם זורקים אבנים על המפלגה, שזה פשוט הזוי. הם לא זורקים רק עליי. אני לא מתרגש, אבל הם זורקים על החברים שלהם ואת זה אסור לעשות".


פורסם לראשונה 06/01/2019 12:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים