שתף קטע נבחר

אלפים מגיעים ארצה להצביע: "הבחירות מאוד דומיננטיות בחו"ל"

לקראת יום הבוחר, הישראלים רוצים להשפיע ומגיעים לביקור מולדת בקלפי. רונית מלוס אנג'לס סיפרה: "היינו שני מחנות במטוס, וכל צד ניסה להזיז אנשים למחנה שלו במהלך הטיסה"

 

 

שעות לפני מועד פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-21, אלפי ישראלים עושים את דרכם היום (ב') לנמל התעופה בן גוריון מרחבי הגלובוס, בכדי שיוכלו לממש מחר את זכותם הדמוקרטית ולהצביע.

 

רונית סיסו, ישראלית שמתגוררת בשנים האחרונות בלוס אנג'לס, הגיעה בצהריים במיוחד לישראל כדי שתוכל להצביע. "אני חושבת שזה מאוד חשוב להצביע כי אנחנו במדינה דמוקרטית", הסבירה ל-ynet. "אני אמנם גרה בארצות הברית, אבל היה לי חשוב מאוד להגיע ולהצביע".

נתב
ישראלים חוזרים ארצה כדי להצביע(צילום: ניצן דרור)

נתב
(צילום: ניצן דרור)

נתב
(צילום: ניצן דרור)

על האווירה במטוס רגע לפני הבחירות סיפרה: "הינו במטוס שני מחנות: מחנה ביבי ומחנה 'כחול- לבן' וכל צד ניסה להזיז אנשים בזמן הטיסה, מצד אחד לצד השני. אני מתרשמת שכל צד די נעול על הבחירה שלו. הבחירות בישראל מאוד דומיננטיות בקרב הישראלים שגרים בארה"ב וכל אחד מנסה למשוך עוד קולות למחנה שלו".

 

חיים דץ מירושלים, חזר היום לישראל מקייב במיוחד כדי להספיק ולהצביע מחר למפלגת יהדות התורה. "הגעתי היום כדי להצביע מחר ולחזק את המפלגה שלנו", אמר. "זאת זכות גדולה ואני גאה בזה מאוד. אני ביום חמישי כבר חוזר לקייב. המחויבות שלי כחרדי היא להצביע וגם יש מחויבות לרבנים שאמרו שצריך לחזור מחוץ לארץ כדי להצביע ולתמוך. הייתה בהתחלה התלבטות למי להצביע אבל הגעתי למסקנה לבחור במי שהכי מייצגים אותי".

נתב
(צילום: ניצן דרור)

נתב
(צילום: ניצן דרור)

גם מאיר פניגשטיין, המוכר כ"פוגי" מלהקת כוורת, חזר בצהריים לישראל מארה"ב כדי להצביע. "תכננתי את מועד החזרה לישראל מראש כדי שאספיק להגיע בזמן לישראל ואוכל להצביע", אמר כשהוא מוקף בנכדיו בטרמינל 3. "אני עדיין לא יודע למי אצביע, אבל עד הערב אני כבר בטוח אדע, אני עוד חושב על זה".

 

ישראל וחבריו לישיבה מירושלים, קיצרו ביממה את הטיול בקברי צדיקים באוקראינה, כדי להספיק ולהצביע. "שנה שעברה זה היה טיול של שישה ימים, והשנה קיצרנו ביממה, כדי שכולם יוכלו להצביע", סיפר ישראל. "כולם כבר יודעים למי להצביע. כחרדים זה הרבה יותר פשוט, הרבנים אומרים לנו למי להצביע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניצן דרור
ישראלים חוזרים ארצה כדי להצביע
צילום: ניצן דרור
מומלצים