שתף קטע נבחר

טראמפ ממשיך לתקוף: "השגריר הבריטי טיפש מאוד"

סכסוך דיפלומטי אחרי החשיפה שהשגריר בוושינגטון דיווח שממשל טראמפ "לא כשיר". טראמפ, שהודיע שיחרים אותו, תקף את תרזה מיי על הברקזיט ואמר שהשגריר שלה "מטורף וטיפש". בבריטניה עומדים מאחורי השגריר

דונלד טראמפ המשיך לתקוף היום (ג') את שגריר בריטניה בוושינגטון, אחרי חשיפת מסמכים סודיים שבהם כתב השגריר לממונים עליו שהממשל של טראמפ "בלתי מתפקד" ו"חסר יכולת". בסדרת ציוצים בטוויטר כתב נשיא ארה"ב על השגריר קים דרוק: "השגריר המטורף שבריטניה כפתה על ארה"ב הוא לא מישהו שאנחנו מאושרים לגביו, הוא איש טיפש מאוד".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

דונלד טראמפ פגישה עם תרזה מיי בריטניה לונדון (צילום: AFP)
מיי וטראמפ בפגישה בלונדון(צילום: AFP)

לפי טראמפ דרוק "צריך לדבר עם המדינה שלנו, ועם ראש הממשלה מיי, על שיחות הברקזיט הכושלות, ולא לכעוס מהביקורת שלי על הדרך שבה הן התנהלו. אמרתי לתרזה מיי איך לעשות את ההסכם הזה, אבל היא הלכה עם הדרך המטופשת שלה - ולא הצליחה לעשות את זה. אסון!".

 

"אני לא מכיר את השגריר אבל נאמר לי שהוא טיפש ונפוח. תגידו לו שלארה"ב יש כעת את הכלכלה והצבא הטובים ביותר בעולם, בפער גדול, והם רק גדלים ומתחזקים מדי יום. תודה לך, אדוני הנשיא!", סיים טראמפ. אמש הבהיר הנשיא שהוא מתכוון שלא לבוא במגע עם שגריר בריטניה.

שגריר בריטניה ב ארה
השגריר בארה"ב קים דרוק(צילום: AP)
 

בבריטניה הבהירו היום שהשגריר בוושינגטון זוכה לתמיכתה של ראש הממשלה תרזה מיי, וימשיך בתפקידו. "סר קים ממשיך לקבל את תמיכתה המלאה של ראש הממשלה. הוא ממשיך לבצע את חובותיו עם תמיכתה המלאה של ראש הממשלה", אמר הדובר של מיי, שהוסיף שהיא הדגישה בפני הקבינט שלה שהדלפת המסמך הייתה בלתי מקובלת.

 

הדובר של מיי אמר שהמסמכים שהודלפו לתקשורת הבריטית לא משקפים חוות דעת רבות ששלח דרוק ללונדון. הדובר הוסיף שמיי אמרה לשרי הממשלה שבריטניה וארה"ב ימשיכו להיות בקשר ייחודי ומתמשך.

 

דרוק מכהן כשגריר בריטניה בוושינגטון מאז 2016. המסמכים שנחשפו, וגרמו למבוכה רבה בממשל הבריטי, נכתבו מ-2017 ועד לשבועות האחרונים. הוא כתב בהם בין השאר כי מדיניות הממשל של טראמפ כלפי איראן "מבולבלת" והטיל ספק בכך שהבית הלבן של טראמפ "אי פעם ייראה כשיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים