שתף קטע נבחר

אנס ורצח נערה יהודייה: מאסר עולם לעיראקי בגרמניה

מבקש מקלט שנכנס לגרמניה בגל ההגירה ב-2015 רצח את סוזנה פלדמן בשנה שעברה, ונמלט למולדתו. הוא הוסגר, וכעת נגזר עליו העונש החמור. הוא לא יוכל לזכות בשחרור מוקדם. אם הנערה פרצה בבכי: "אני כבר קיבלתי עונש לכל החיים"

הרוצח ()
לא מסוגל לחוש אמפתיה. הרוצח עלי בשאר

בית משפט בגרמניה גזר היום (ד') מאסר עולם על מבקש המקלט העיראקי שאנס ורצח בשנה שעברה את סוזנה מריה פלדמן בת ה-14, בפרשה שהסעירה את גרמניה וסיפקה תחמושת לביקורת על מדיניותה של הקנצלרית אנגלה מרקל בנוגע לקבלת המהגרים והפליטים. 

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בית המשפט בוויסבאדן קבע כי הרוצח, עלי בשאר בן ה-22, לא יוכל לזכות בשחרור מוקדם לאחר 15 שנה, כפי שנעשה במקרים רבים של עונשי מאסרי עולם בגרמניה, העונש החמור ביותר במדינה.

עלי בשאר עיראקי ש רצח ו אנס את ה נערה ה יהודייה סוזנה פלדמן ב גרמניה (צילום: AFP)
בשאר בבית המשפט בגרמניה(צילום: AFP)

בשאר הורשע כי הכה, אנס וחנק למוות את פלדמן, נערה יהודייה, ב-23 במאי אשתקד. הרצח התרחש באזור מיוער סמוך למסילת רכבת בוויסבאדן, שרחוקה כ-17 ק"מ ממיינץ. בבית המשפט נחשף כי בשאר שלח לאחר מכן מסרונים שקריים מהטלפון הנייד של הנערה, שבהם כתב כי היא החליטה לצאת בפתאומיות לטיול בפריז. גופתה נמצאה קבורה מתחת לסבך שיחים לאחר כמה ימי חפושים, ב-6 ביוני.

 

עד אז, בשאר ומשפחתו כבר הספיקו להימלט מגרמניה ולחזור לעיר ארביל שבצפון עיראק. עם זאת, הוא נעצר בהמשך על-ידי הרשויות הכורדיות, והוסגר לגרמניה. מפקד המשטרה בגרמניה דיטר רומן השתתף בעצמו במבצע ההסגרה. הוא ספג בשל כך ביקורת וחקירה בנושא נפתחה נגדו

הנרצחת סוזנה פלדמן ()
סוזנה פלדמן שנרצחה והמקום שבו נמצאה גופתה

 

 

בשאר הודה לאחר שהוחזר לגרמניה ברצח, אך הכחיש כי אנס את פלדמן. הוא טען כי קיים עימה יחסי מין בהסכמה. לדבריו היא נפלה, כעסה ואז איימה להזעיק את המשטרה.

 

אימה של סוזנה, דיאנה פלדמן, הקפידה להגיע לדיונים השונים במשפט, שנמשך ארבעה חודשים, כשהיא לבושה בשחורים. היא פרצה בבכי בעת שפרטי הרצח הושמעו באולם. "אני כבר קיבלתי עונש לכל החיים", אמרה בדיון קודם בשבוע שעבר. בניגוד אליה, הרוצח שמר על ארשת פנים רצינית במהלך כל המשפט, שבו העיד עליו פסיכיאטר כי הוא סובל מהפרעה נפשית ולא מסוגל לחוש אמפתיה כלפי אחרים.

דיאנה פלדמן אימה של ה נערה ה יהודייה ש נרצחה ב גרמניה סוזנה פלדמן (צילום: AFP)
"אני כבר קיבלתי עונש לכל החיים". דיאנה פלדמן(צילום: AFP)

הפרשה עוררה זעם רב בקרב הימין הקיצוני בגרמניה. היא הגבירה את הלחץ על ממשלתה של מרקל, שפתחה את שערי המדינה לפליטים בגל ההגירה הגדול של 2015. בשאר הגיע עם הוריו ואחיו לגרמניה באותו גל הגירה, שבו נכנסו למדינה כמיליון מהגרים, רובם מהמזרח התיכון ומאפריקה.

 

בקשתו למעמד של פליט נדחתה בסוף 2016, אך הותר לו להישאר במדינה באופן זמני, כל עוד הדיונים בנוגע לערעור שלו ממשיכים להתנהל. בכל תקופה זו הוא היה מעורב בכמה תקריות של קטטות, ולפי החשד גם היה מעורב בשוד ובהחזקה לא-חוקית של אולר. בשאר מואשם בימים אלו באונס של ילדה אחרת, בת 11, שלפי החשד הותקפה מינית גם על-ידי צעיר אפגני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים