שתף קטע נבחר

צעיר מנתניה מואשם בדקירה ואיומים ממניע גזעני: "ערבים מסריחים"

לפי האישום, אברהם קסטה הבחין ברכב ובו ערבים ישראלים מחוץ למכולת בנתניה. הוא איים עליהם ואף דקר את אחד מהם במצח: "כלבים מניאקים, לא רוצה לראות אתכם פה". בהמשך איים גם על שוטר שהגיע לביתו

 
 
הפרקליטות הגישה הבוקר (יום ג') כתב אישום נגד אברהם קסטה, בן 23 מנתניה, בגין תקיפה בסכין ואיומים על חמישה ערבים ישראלים ליד מכולת שכונתית לפני שבוע וחצי. הוא נאשם בעבירות של פציעה בנסיבות מחמירות מתוך מניע של גזענות נגד ערבים, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות מתוך מניע של גזענות, איומים, שיבוש מהלכי משפט והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

 

תושב נתניה המואשם בגין עבירות אלימות שביצע במכולת בנתניה (צילום: מוטי קמחי)
הנאשם מנתניה בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, ב-26 ביולי, מעט לפני השעה 7:00, הבחין קסטה ברכב ובו שלושה המתלוננים מחוץ למכולת בנתניה. באותה עת, שני מתלוננים נוספים היו בתוך המכולת. הוא ניגש אל הרכב ושאל את יושביו האם הם ערבים. אחד מהמתלוננים השיב בחיוב ובתגובה קרא הנאשם לעברם: "ערבים מנייק, על הזין שלי", "יא מניאק, בן זונה כל הערבים האלה" ו"ערבים מסריחים תלכו מפה".

 

לאחר מכן פנה אל אחד המתלוננים ואמר: "בוא רד מהאוטו". המתלונן פתח את דלת הרכב על מנת לצאת ממנו, אולם לא יצא מהרכב, ולאחר זמן קצר סגר את הדלת. קסטה התקרב אל הרכב, אוחז בסכין בידו, וניגש אל אחד מחלונות הרכב שהיה פתוח. אחד מהמתלוננים, שהבחין, בו, ניסה לסגור את החלון אולם למרות זאת, הנאשם דקר אותו במצח מצד שמאל.

תושב נתניה המואשם בגין עבירות אלימות שביצע במכולת בנתניה (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

לאחר מכן, על פי האישום, דפק קסטה בידיו על הרכב וקרא לעבר יושביו לצאת מתוכו. בעקבות זאת, יצאו מהמכולת שניים מהמתלוננים. אחד מהם פנה אל קסטה וניסה להבין לפשר מעשיו, וזה השיב לו: "כלבים מניאקים, לא רוצה לראות אתכם פה". בהמשך הוא פנה לבעל המכולת ואיים עליו שלא יראה את התיעוד ממצלמות המכולת לרשויות החקירה, אחרת ישרוף לו את המכולת.

 

אחד המתלוננים התקשר למשטרה, ומשהבחין הנאשם במעשיו אמר לו: "תתקשר למשטרה יא מניאק בן זונה", התקרב אליו, שלף את הסכין ממכנסיו, וניסה לדקור אותו ברגלו. בתגובה, מיהר המתלונן להיכנס אל המכולת והנוכחים, יחד עם עוברי אורח נוספים שהיו במקום, שזהותם אינה ידועה במדויק, ניסו להרגיע את הנאשם.

 

"מעשיו מעידים שהוא חסר גבולות" 

קסטה עזב את המקום על הקורקינט שלו, עם הסכין בכיס מכנסיו. בהמשך, כשהגיעו שוטרים לביתו, הוא לא נענה להוראותיהם ואף איים על אחד השוטרים ואמר: "כמו שאמא שלי תיפגע, גם אמא שלך תיפגע".

 

בבקשת המעצר שהגישה עו"ד קרן שדה מפרקליטות מחוז מרכז נכתב כי "העובדה שהמשיב לא בחל בביצוע העבירות בזו אחר זו, בטבורה של עיר, לאור יום, כאשר נוכחים במקום אנשים נוספים, מלמדת בפני עצמה על חומרתם של המעשים, על היעדר מורא, על אופיו של המשיב ועל המסוכנות הנשקפת ממנו".

 

עוד נכתב כי "מעשיו של המשיב, אשר הוסיף חטא על פשע, ופנה באיומים לבעל המכולת לבל ישתף פעולה עם רשויות החקירה, ולשוטר, כשהוא לא שועה להוראות גורמי האכיפה, מעידים על כך שהוא חסר גבולות ועל כי לא ניתן ליתן בו אמון".

 

עו"ד ארז מושקוביץ שמייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של ההליך המשפטי. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נבחן את צעדינו המשפטיים ונגיב בבית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הנאשם מנתניה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים