שתף קטע נבחר

איש ויקיליקס נפגע בתאונת קיאק ונעלם

היעלמותו של אריאן קמפאוס, איש סייבר הולנדי שעבד בשירות ויקיליקס, הובילה אשתקד לשלל תיאוריות קונספירציה. אתמול הודיעה נורבגיה שהוא ככל הנראה טבע כשחתר בקיאק בפיורדים: "הגופה לא נמצאה"

הולנדי ששיתף פעולה עם אתר ההדלפות ויקיליקס, ונעלם בנסיבות מסתוריות לפני שנה, נהרג ככל הנראה בתאונת קיאק. כך מסרה אתמול המשטרה הנורבגית, שציינה שגופתו עדיין לא נמצאה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

אריאן קמפאוס, מומחה סייבר בן 47, נראה לאחרונה כשעזב את המלון בעיירה בודו בצפון נורבגיה ב-20 באוגוסט 2018. הוא אמור היה לחזור לאמסטרדם יומיים לאחר מכן. בעקבות היעלמותו פורסמו תיאוריות קונספירציה ברשתות החברתיות. היו גולשים שטענו שה-CIA או רוסיה מעורבים בפרשה, אחרים היו משוכנעים שקמפאוס יצא למשימה חשאית למען מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג'.

אריאן קמפאוס איש סייבר מאתר ויקיליקס נהרג בתאונת קיאק ב נורבגיה ()
אריאן קמפאוס
 

בימים שאחרי היעלמותו מצאה המשטרה קיאק באזור שבו נתקלו דייגים בחפצים האישיים של קמפאוס, שצפו במים במרחק של 50 ק"מ ממזרח לעיירה בודו. המשטרה קבעה שמר קמפאוס נפגע ככל הנראה בתאונה בערב ה-20 באוגוסט 2018, בזמן שיט בקיאק בפיורדים בצפון המדינה. לאחר התאונה הוא ככל הנראה נעלם בים. "גופתו עדיין לא נמצאה", הוסיפה המשטרה.

 

בוויקליקס, אתר ההדלפות שפרסם ב-2010 מסמכים חשאיים של הצבא האמריקני והתכתבויות דיפלומטיות, אמרו שהיעלמותו של קמפאוס "משונה". המסתורין גבר ב-30 באוגוסט אשתקד כשטלפון שלפי החשד שימש את קמפאוס נדלק לזמן קצר באזור עיר הנמל סטוונגר בדרום מערב נורבגיה – במרחק של 1,600 ק"מ מהעיירה בודו.

אריאן קמפאוס איש סייבר מאתר ויקיליקס נהרג בתאונת קיאק ב נורבגיה (צילום: AFP)
המשטרה מצאה קיאק באזור שבו נמצאו חפציו האישיים של קמפאוס(צילום: AFP)
 

אתמול הבהירה המשטרה ששני נהגי משאית ממזרח אירופה מצאו את הטלפון של קמפאוס, את המחשב הנייד שלו וחפצים אישיים אחרים במהלך דיג באזור שבו נמצא הקיאק. לפי המשטרה הם לקחו איתם את החפצים, כולל את הטלפון שנדלק.

 

"למשטרה אין סיבה להאמין שנהגי המשאית היו מעורבים בהיעלמותו של מר קמפאוס בשום דרך", מסרה המשטרה הנורבגית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים