שתף קטע נבחר

ניצחון לראש העיר טייבה, מהפך בג'ת וראש מועצה חדש בתמר

אלפי תושבים משלוש רשויות ערביות ובמועצה האזורית תמר, שהעומד בראשה נאלץ להתפטר באוגוסט, קיימו אתמול בחירות להנהגה המקומית. ראש העיר טייבה נאם בבכי: "מקדיש את הניצחון לחברה הערבית"

 

 

ראש העיר בטייבה ממשיך לעוד קדנציה, מהפך בג'ת, סיבוב נוסף לבקה אל-גרבייה וראש מועצה חדש בתמר: תושבים בארבע רשויות מקומיות בחרו אתמול (שלישי) פעם נוספת בשל התפטרותו של ראש מועצת תמר דב ליטבינוף וקיום הבחירות ברשויות הערביות ב-2015.

 

בחירות מקומיות חגיגות ניצחון טייבה  ()
חגיגות הניצחון בטייבה

לראשונה אימץ משרד הפנים את החלטת ועדת הבחירות המרכזית והציב 23 "מפקחי טוהר בחירות" בקלפיות, שסיירו בין המוסדות השונים ופיקחו על סדר ההצבעה וספירת הקולות.

 

עורך הדין שועאע מנצור מסארוה, ראש העיר טייבה, גבר על יריביו מוחמד טאהר חאג' יחיא והשייח סעד עמשה ג'אבר, וזכה ל-59% מכלל הקולות. מסארוה הקדיש בנאומו את ניצחונו לתושבי העיר ולחברה הערבית כולה, ואמר בבכי כי "זהו מסר ברור - מי שמשקיע בעירו, תושביו ידעו להביא לו את הניצחון. לא היה לי ספק שאנשי טייבה יעריכו את מה שעשינו. אני מודה לאשתי, לבני משפחתי ולכל מי שתמך בנו. נחזור לעירייה ונמשיך להוביל את העיר בכל התחומים".

 

ראש העיר טייבה, שועאע מנצור מסארוה ()
ראש העיר טייבה, שועאע מנצור מסארוה

במועצת ג'ת ניצח חאלד גרה שגרף 56% מכלל הקולות - והדיח את ראש המועצה המכהן מוחמד ותד. "תושבי הכפר בחרו בי כי האמינו בדרכי, אעשה הכל למען הכפר והתושבים", אמר גרה שציין כי מערכת הבחירות התקיימה בצורה מכובדת. "בסופו של דבר הבחירות הן רק ליום אחד, אבל היחסים בין התושבים הם לכל החיים", אמר.

 

כאלד גררה ניצח בבחירות ל ראשות המקומית כפר ג'ת ש במשולש (ללא קרדיט מסחן שעלאן)
חאלד גרה, המנצח בג'ת. "הבחירות הן יום אחד, היחסים בין התושבים הם לנצח"(ללא קרדיט מסחן שעלאן)

 ג'לאל אבו חוסין ()
ג'לאל אבו חוסיין (מימין) וראיד דקה. יתמודדו ראש בראש בעוד שבועיים

בבאקה אל-גרבייה יצטרכו התושבים לשוב לקלפיות בעוד שבועיים - מאחר שאף אחד מהמועמדים לא הגיע ל-40% מכלל הקולות. איש העסקים ג'לאל אבו חוסיין, שקיבל 23% מהקולות יתמודד נגד ראיד דקה זכה ל-26% תמיכה.

 

אבו חוסיין אמר כי הוא לא הופתע מהתוצאה, וכי הוא ימשיך לעשות כל שביכולתו על-מנת לנצח בבחירות הבאות ו"להביא את השינוי שתושבי העיר מחכים לו". דקה ציין כי "התוצאה מראה עד כמה התושבים מרוצים ומאמינים" בו - והודה לתומכיו.

 

ניר ונגר בחירות מקומית מועצה אזורית תמר (צילום: אילן בשור)
ניר ונגר(צילום: אילן בשור)

לאחר הטלטלה במועצה האזורית תמר שבאזור ים המלח עקב התפטרותו של דב ליטבינוף, ניצח בבחירות ניר ונגר מקיבוץ עין גדי שקיבל 46% מהקולות וגבר על נועה גורדון ואת אורי גל פרי. ונגר יחליף את רותי קפלן שהחליפה את ליטבינוף מאז אוגוסט

 

ונגר כיהן בעבר כראש אגף תיירות ועמד בראש אגף הקהילה במועצה האזורית. כיום הוא מתנדב כסגן מפקד יחידת החילוץ עין גדי. לאחר פרסום התוצאות אמר ונגר: "מעתה אני ראש המועצה של כולם. גאה להוביל את התמר אל המחר".

 

שר הפנים אריה דרעי מסר בעקבות התוצאות כי הוא "מרוצה מאוד מניהול יום הבחירות אתמול בארבע הרשויות. עבדנו קשה ויישמנו את כל הלקחים ואכן יום הבחירות התנהל בסדר מופתי, דמוקרטי וללא שום תקלות. גם אחוזי ההצבעה היו גבוהים וזו תעודת כבוד לתושבים ולנבחרים". דרעי בירך את ראשי הרשויות שנבחרו ואיחל להם בהצלחה, והוסיף: "אני סמוך ובטוח שגם הסיבוב השני יעבור ללא תקלות ובאופן תקין ודמוקרטי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים