שתף קטע נבחר

סופדים לגאולה כהן: "אמי זכתה להיות לוחמת חירות ללא מדים"

גל הספדים מכל קצות הקשת הפוליטית בעקבות מות ח"כ לשעבר גאולה כהן. בנה, צחי הנגבי: "עד יומה האחרון נאבקה למען שלמות המולדת, אחדות העם וקיבוץ גלויות". נתניהו: "קולה לא יידום". עמיר פרץ: "יריבה אידיאולוגית, אך הערכתי אותה"

 

גאולה כהן  (צילום אלכס קולומויסקי)
גאולה כהן (צילום אלכס קולומויסקי)

מכל קצוות המערכת הפוליטית ספדו היום (חמישי) לחברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, שהלכה לעולמה אמש (רביעי) בגיל 93. בנה, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, ספד לאמו: "בצער עמוק אני מודיע על פטירת אמי היקרה, גאולה כהן, לוחמת חרות ישראל משחר נעוריה ועד יומה האחרון. זכיתי לגדול במחיצת אשה דגולה, שכל חייה היו קודש לשלמות המולדת, לקיבוץ גלויות ולחינוך דור העתיד. אהבתה לעם לא האפילה על אהבתה כאם ומסירותה כסבתא לעידן, מתן, סתיו וליאב".

 

גאולה כהן שכיהנה כחברת כנסת במשך 18 שנים תובא למנוחות ב-13:30 בהר הזיתים בירושלים. המשפחה תשב שבעה בהרצליה, ברחוב יצחק בן צבי 96, בית משפחת כהן.

 

"אמי זכתה להיות לוחמת חירות ללא מדים, אבל כפי שאמרה תמיד, גם לאחר שמשאלתה הוגשמה ועמה זכה לעצמאות, היא לא פשטה את המדים. עד יומה האחרון נאבקה למען שלמות המולדת, אחדות העם וקיבוץ גלויות, אבל לרגע לא פסקה להיות אם אוהבת וסבתא אהובה. חסרונה יורגש לא רק במשפחתנו, אלא בלב העם שלמענו נלחמה ושתמיד החזיר לה אהבה. יהי זכרה ברוך!", כתב הנגבי.

 

 

גאולה כהן עם בנה צחי הנגבי והנשיא ראובן ריבלין (צילום: יוסי אלוני, דוברות מרכז מורשת בגין) (צילום: יוסי אלוני, דוברות מרכז מורשת בגין)
גאולה כהן עם בנה צחי הנגבי והנשיא ראובן ריבלין(צילום: יוסי אלוני, דוברות מרכז מורשת בגין)

עם בנה צחי וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: ח״כ מוטי יוגב) (צילום: ח״כ מוטי יוגב)
עם בנה צחי וראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: ח״כ מוטי יוגב)

 

בשנת 2003 הוענק לכהן פרס ישראל על מפעל חיים. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לה: "האש היוקדת של גאולה כבתה הלילה. לוחמת חירות ישראל ברובד העמוק של הרעיון, שהייתה לי ולכולנו להשראה. אנו נלך לאור האש הזו בשבילים שסללה ובזכות פועלה - במחתרות, בפעילות למען ההתיישבות כמחוקקת וכפרלמנטרית. נוחי על משכבך בשלום גאולה יקרה. תנחומינו למשפחתך בצער הגדול, צער לאומי של ממש".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ הלילה בטוויטר: "קולה של גאולה כהן לא יידום. תמיד ננצור את זיכרון פועלה הכביר למען חירות ישראל ואת מסירותה ואהבתה לארץ ישראל. היא שייכת לדור הנפילים ותישאר תמיד זכר ומופת לנו, ממשיכי דרכה".

 

יו"ר כחול לבן בני גנץ צייץ: "גאולה כהן ז"ל. לוחמת לח"י ואצ"ל, אישה פורצת דרך, אוהבת העם והארץ. יהי זכרה ברוך".

 

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) ספד לכהן. "‏גאולה כהן הייתה מדמויות המופת של ישראל: תמיד לחמה וחלמה. מנעוריה בלח"י היא באמת גוייסה 'לכל החיים' לרעיון תחיית עם ישראל בארצו", אמר סער. "הלהט האידיאולוגי שלה מעולם לא דעך: במדרשה הלאומית ובפעילות הפרלמנטרית. משתתף בצער חברי צחי הנגבי והמשפחה", הוסיף סער.

 

יו"ר העבודה גשר, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי "גאולה כהן ז"ל הייתה יריבה אידאולוגית, אך הערכתי אותה על דביקותה בתפישות עולמה. מאחל לחברי השר צחי הנגבי שלא יידע יותר צער. יהי זכרה ברוך".

 

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב: "מבכים את לכתה של הלוחמת הגדולה למען מדינת ישראל - גאולה כהן, מאחרונת דור הנפילים, כלת פרס ישראל, מי שהיתה חברת כנסת כ-20 שנה בליכוד ובמפלגת התחיה והובילה את המאבק לעליית יהודי ברית המועצות. תנחומינו הכנים לבנה השר צחי הנגבי ובני המשפחה".

 

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי הוא "כואב על פטירת גאולה כהן, לוחמת הלח"י, חברת כנסת, כלת פרס ישראל ויקירת ירושלים. אשה אמיצה שתרמה במשך עשרות שנים לעם ולמדינה ולחמה למען עליית יהודי ברית המועצות ארצה. תנחומים לבנה, השר צחי הנגבי, ולכל המשפחה". שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "גאולה כהן ז"ל. מנהיגה, אשת ארץ ישראל השלמה, לוחמת צדק. דור נפילים. איפה ישנם עוד אנשים. יהי זכרה ברוך".

 

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט אמר כי "גאולה כהן הייתה לוחמת עם נשמה גדולה למען ארץ ישראל השלמה. אידיאליסטית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא תחסר לעם ישראל".

 

תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "גם מהצד ההפוך של המפה הפוליטית אי אפשר שלא להעריך את הדבקות האידיאולוגית, הנאמנות לדרך והנחישות להוביל אותה. יהי זכרה ברוך, תנחומים לצחי הנגבי ולמשפחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום אלכס קולומויסקי
גאולה כהן
צילום אלכס קולומויסקי
מומלצים