שתף קטע נבחר

הפאזל הושלם: גם האח השלישי שהוסגר מספרד הואשם במעורבות בארגון פשיעה

הראל בן דוד, אחיהם של יניב ותום, הואשם במעורבות עמם בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-850 מיליון שקל. שלושת האחים, כך נטען, ניהלו את ארגון הפשיעה לפני שעזבו את הארץ לספרד

יניב בן דוד הוסגר מספרד בנובמבר 2018 - והואשם חודש לאחר מכן בכך שניהל ביחד עם שני אחיו ארגון פשע שהפיץ חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-850 מיליון שקל. האח תום בן דוד, שהוסגר מספרד ביולי 2019, נכלל בכתב האישום חודש לאחר מכן - ובסוף השבוע הפאזל הושלם: האח הראל בן דוד, שהוסגר מספרד בדצמבר האחרון, הואשם ביום שישי במעורבות במעשים.

 

לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה, ראשי ארגון הפשיעה הפעילו את מערך זיוף החשבוניות מספרד. כתב האישום שהוגש בסוף השבוע מצטרף לאישום מפברואר 2018 - אז יוחסו למעורבים עבירות על חוק המאבק בארגוני פשיעה, חוק מס ערך מוסף, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון.

 

לפי כתב האישום, המעורבים התאגדו החל מינואר 2015 במסגרת ארגון פשיעה. האח יניב שימש כראש הארגון. הוא היה מכוון את הפעילים והחברים בו לביצוע עבירות, מורה על חלוקת הרווחים בין חברי הארגון ועוד. יחד עם האחים תום והראל, שהיו מנהלים בארגון, גייס יניב את המנהלים והפעילים.

האח יניב בן דוד (צילום: שאול גולן  ) (צילום: שאול גולן  )
האח יניב בן דוד(צילום: שאול גולן )

לטענת הפרקליטות, באמצעות חברות ההפצה הפעיל הארגון מערך משומן של הפצת חשבוניות מס כוזבות לעוסקים וחברות שונות. הפצת החשבוניות הכוזבות, נטען, הצמיחה הכנסות בהיקף נרחב בחברות ההפצה של הארגון, הכנסות החבות במס הכנה ובמס ערך מוסף.

 

עוד נטען כי כדי להפחית את תשלום מס הכנסה ולקבל במרמה בחזרה מהמדינה את מס ערך מוסף ששולם על ידי חברות ההפצה, השתמש הארגון במערך חברות נוסף (חברות קש) אשר סיפקו חשבוניות מס תשומות כוזבות לחברות ההפצה ובאופן זה קיבל הארגון את כל מאות מיליוני השקלים ששולמו כמע"מ על ידו בחזרה לידיו. בנוסף, עשה הארגון שימוש בחנויות להמרת כספים (צ'יינג'ים) לצורך הלבנת הון.

 

היקף החשבוניות הפיקטיביות שהוציא הארגון עמד כאמור על יותר מ-850 מיליון שקל, והיקף עבירות הלבנת ההון שביצעו הנאשמים עומד על כרבע מיליארד שקלים.

עו
עורכי הדין שי שורר ואסתר אתנה-אדרי

 

"בעייתיות גלומה בתיק זה"

עו"ד אסתר אתנה-אדרי, פרקליטתו של הראל בן דוד, מסרה בתגובה: "מרשי הוסגר לארץ לאחר שנתיים בהן היה במעצר בכלא בספרד. זה עתה הוגשו כתב האישום ובקשת המעצר עד תום ההליכים. על אף האישומים בעבירות של ארגון פשיעה והלבנת הון, מרשי לא הועמד לדין בגין עבירות פיסקליות בהתאם להסכם ההסגרה, מה שמלמד כבר עתה על הבעייתיות הגלומה בתיק זה.

 

"לאחר למידת חומרי החקירה הלא מעטים אני וצוות ההגנה נעשה את המיטב להוכיח את חפותו של מרשי".

 

את תום בן דוד מייצג עו"ד שי שורר, שאמר: "עניינו של תום בנוגע להליך מעצר עד תום הליכים בימים אלו בסיומו. תוך כמה ימים כולי תקווה כי ישוחרר, או יועבר למעצר באיזוק".

 

שלושת האחים בן דוד עזבו את הארץ וניהלו את הארגון מספרד באמצעות מתן הנחיות למנהלים ולפעילים בארץ. ההסגרה של האחים בן דוד טופלה על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. התיק מנוהל על ידי עורכי הדין הילה גבאי, אוראל בן מוחה ועידו נולמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
האח יניב בן דוד
צילום: שאול גולן
מומלצים