שתף קטע נבחר

המצוד אחר המחבל מפיגוע הדריסה: נעים בכלי רכב ממוגנים, מחרימים צילומי אבטחה

כוחות צה"ל נפרסו בבית לחם ובעיירה הצמודה בית ג'אלה, שם אותר הרכב של מבצע פיגוע דריסת לוחמי גולני בירושלים. נתניהו: "שאלה של זמן עד שנשים ידינו על המפגע. ננצח!". גנץ: "אסור לתת לטרור להרים את ראשו"

מערכת הביטחון ממשיכה היום (ה') במצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הלילי בירושלים. בעוד מצבו של אחד מ-12 לוחמי גולני שנפצעו בפיגוע ממשיך להיות קשה, נפרסו כוחות צה"ל בעיירה בית ג'אלה ובעיר הסמוכה בית לחם בחיפוש אחר עקבותיו של המחבל שזהותו ידועה. המכונית ששימשה את המחבל אותרה מוקדם יותר בבית ג'אלה.

 

הכוחות סורקים את הרחובות עם כלי רכב ממוגנים מסוג "זאב" ו"דוד", ומחרימים הקלטות של מצלמות אבטחה בצירים הראשיים. בכמה מוקדים היו ניסיונות של צעירים פלסטינים להפריע לכוחות.

 

כמה מהצעירים התעמתו עם כוחות הביטחון, אולם מדובר בעימותים מינוריים. הכוחות משתמשים בגז מדמיע על מנת לפזר את המפגינים ולא נרשמו אירועים חריגים.

 

עימותים בבית ג'אלה ( צילום: רויטרס)
הסריקות אחר המחבל בבית ג'אלה( צילום: רויטרס)

עימותים בבית ג'אלה ( צילום: רויטרס)
( צילום: רויטרס)

עימותים בבית ג'אלה ( צילום: רויטרס)
( צילום: רויטרס)

סריקות אחר המחבל בבית ג'אלה ()

סריקות אחר המחבל בבית ג'אלה ()

סריקות אחר המחבל בבית ג'אלה ()

סריקות אחר המחבל בבית ג'אלה ()

 מפה פיגוע דריסה מחבל בית ג'אלה ירושלים ()

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות הפיגוע: "בשם כל אזרחי ישראל, אני שולח איחולי החלמה לחיילינו הפצועים. זאת רק שאלה של זמן - ולא הרבה זמן - עד שנשים ידינו על המפגע. הטרור לא יכניע אותנו, אנחנו ננצח!".

 

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר: "ביחד עם כל עם ישראל, אני מתפלל לרפואתם של חיילי גולני שנפצעו הלילה בפיגוע הדריסה בירושלים. אני סומך על כוחות הביטחון שישימו את ידיהם על המחבל השפל ויסגרו עמו חשבון. אסור לתת לטרור להרים את ראשו - לא בעזה ולא באיו"ש".

בנימין נתניהו בני גנץ  (צילום : אלכס  קולומויסקי )
נתניה וגנץ. הביעו ביטחון בלכידת המחבל(צילום : אלכס קולומויסקי )

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס גם הוא לפיגוע. לדבריו, "רק במזל פיגוע הדריסה הלילה לא הסתיים באסון גדול הרבה יותר. ברור שכוונת המחבל הייתה להרוג כמה שיותר חיילים. אני בטוח שכוחות הביטחון ישימו את ידם עליו ומקווה שמלוא חומרת הדין תמוצה עמו. היום ליבי עם החיילים הפצועים ובני משפחותיהם ואני מאחל להם החלמה מהירה".

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר: "‏תפילותינו נתונות לרפואת חיילינו הפצועים המטופלים בבית החולים הבוקר. אני סמוך ובטוח כי כוחותינו הדולקים אחר המחבל יגיעו אליו ויביאו אותו למיצוי הדין במהרה. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו וניאבק בו ללא פשרות".

 

בחמאס בירכו על כלל התקריות ביממה האחרונה: "פעולות ההתנגדות לאורך כל הגדה המערבית ובלב ירושלים הן תגובה בפועל לתוכנית טראמפ. במקביל להכרזות על סיפוח מצד ההנהגה הישראלית והאמריקנית, ישנה החלטה של כל העם הפלסטיני לגרש את הכובש מהגדה", אמרו בארגון הטרור בעזה.

 

 

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: AP)
זירת פיגוע הדריסה בירושלים(צילום: AP)

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: AP)
(צילום: AP)

12 לוחמים נפצעו כאמור בפיגוע, אחד מהם באורח קשה והשאר קל. חלק מהפצועים קל כבר שוחררו לבתיהם. תחקיר ראשוני העלה כי חלק מהחיילים הכניסו מחסנית לנשקם ואף לרוץ לעבר הרכב הדורס, אולם הרכב ביצע פניית פרסה ונמלט והחיילים לא הספיקו לירות לעברו.

 

במשטרה מעריכים כי המחבל פעל באופן ספונטני, לנוכח שעת הלילה המאוחרת שבה אירעה הדריסה. ייתכן שהאירוע וההימלטות של הרכב הדורס ישליכו על אופן היערכות המשטרה בסוף השבוע, ששוקלת כעת להסיט סדרי עדיפויות לטובת הביטחון השוטף בבירה.

 

ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה של שערי צדק, עדכן כי הלוחם שנפצע קשה סובל מחבלה רב-מערכתית ומפגיעת ראש קשה מאוד. "לאחר בדיקות הדמיה הוא הועבר לחדר ניתוח ובוצע ניתוח דחוף. הניתוח הסתיים והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם, מצבו כעת יציב אבל אי אפשר להגיד שלא נשקפת סכנה לחייו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: רויטרס
הסריקות בבית ג'אלה
צילום: רויטרס
מומלצים