שתף קטע נבחר

הפרקליטות דורשת 4 שנות מאסר לאביה של עדי ביטי: "היה מודע למעשיו"

בית המשפט דן בטיעונים לעונשו של רונן ביטי, אביה של כוכבת הנוער שהודה והורשע בעבירות מין במעריצות שהכיר בוואטסאפ. סנגוריו טענו שמשבר זוגי ומות אמו הובילו אותו למעשים. ביטי הביע חרטה וביקש את "מידת הרחמים"

 

הפרקליטות דרשה היום (רביעי) מבית המשפט לגזור ארבע שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי על רונן ביטי (50), אביה של כוכבת הנוער עדי ביטי, שהורשע במסגרת הסדר טיעון במעשים מגונים ובהטרדה מינית של מעריצות שלה.

 

רונן ביטי (צילום: יריב כץ )
רונן ביטי בבית המשפט, היום(צילום: יריב כץ )

ביטי הודה בניהול שיחות מיניות עם נערות מקבוצת הוואטסאפ "ביטי אימפריה" שהקים, ובפנייה לכמה מהן באופן פרטי בניסיון לשכנע להוריד את יישומון המסרים המיידיים טלגרם שמאפשר מחיקה מהירה של ההודעות. לפי כתב האישום, ביטי שאל את הנערות אם קיימו יחסי מין, ושלח להן צילומים של עצמו מבצע מעשים מיניים. לחלקן אף הציע לבצע את המעשים בעצמן.

 

עוד נטען כי לאחת הנערות בקבוצה הציע לעבור ולשוחח עימו בטלגרם, וכתב: "זה יהיה מגניב אם אשלח לך את איבר המין שלי בלייב, אני חרמן". לשלוש נערות אחרות שלח סרטון מיני בין שני קטינים. עם זאת, בהסדר הטיעון לא מופיע סעיף האיומים שהופיע בהתחלה, ומספר המתלוננות ירד מתשע לשבע נערות.

 

לאחר ההרשעה דנה הפרקליטות עם סנגוריו של ביטי על גזר הדין. במסגרת ההסדר הוחלט לשלוח אותו לתסקיר שירות מבחן כדי לקבוע את מידת מסוכנותו. עו"ד נטלי חגי, התובעת מפרקליטות מחוז מרכז, טענה בדיון: "הנסיבות לחומרא הן גיל המתלוננות, שיח מיני, פער גילאים ועוד. ההסלמה של המעשים, שבה האמירות הפכו להצעות גם אם יש הדדיות בהודעות זה לא לקולא, כי מדובר במעריצות של בתו. הוא מודע למעשיו ומושך אותן לטלגרם".

 

רונן ביטי אבא של עדי ביטי (צילום: דנה קופל)
סנגוריו טוענים כי משברים אישיים הובילו אותו למעשים. ביטי בבית המשפט(צילום: דנה קופל)

טיבי אמר בבית המשפט כי הוא "מביע חרטה עמוקה על המעשים הלא ראויים", וביקש להתנצל בפני הקורבנות. "אני מבקש את מידת הרחמים", אמר.

 

עורכי הדין אבי חימי ורותם טובול, שמייצגים את ביטי, דורשים לוותר על עונש המאסר בפועל, ואמרו כי הוא החל הליך טיפולי. בדיון הם אמרו: "מעשיו של הנאשם אירעו במשך חצי שנה, ומדובר בליקוי מאורות. הוא לא הקים את הקבוצות (בוואטסאפ) על מנת לפגוע בנערות, והיה מעורב בקריירה של בתו".

 

השניים הוסיפו כי "כתב האישום אינו מסביר מה קרה לנאשם בזמן המעשים, כל חוות הדעת מצביעות כי המעשים בוצעו על רקע משבר אישי לאחר מות אימו ומשבר בזוגיות. הנאשם לא התמודד עם המשבר, חווה כישלון אישי, וזה מה שהוביל למעשים. משום מה, וחבל שכך, הרגיש הנאשם בקבוצות כמו 'אחד מהחבר'ה".

 

ליאת, אשתו לשעבר של ביטי ואמה של הזמרת, העידה בשלב הטיעונים לעונש מטעם ההגנה, אך השופט מיכאל קרשן החליט לקבל את בקשת הסנגורים והוציא צו איסור פרסום על עדותה. אביה של אחת המתלוננות התנגד לצו, וטען כי מטרתו רק להגן על ה"תעשייה" סביב כוכבת הנוער.

 

עו"ד ענבר קידר-ברוך, שמייצגת את אחת הנערות שהיו עימו בקשר, אמרה בדיון כי "ביטי ניצל את תמימותן של הקטינות אשר העריצו את בתו, ואין דרך אחרת מלבד לגזור עליו מאסר בפועל ומאסר ממושך. את הנזקים שהוא עשה לקטינות לא יהיה ניתן לתקן. ביטי ומשפחתו לא קיבלו אחריות על המעשים".   

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
רונן ביטי
צילום: שאול גולן
מומלצים