בימים כתיקונם, עגלת הקפה של קובי ספקטור עומדת במקומה, ביישוב נחושה שבעמק האלה. אבל בחודשיים האחרונים, מאז 8 באוקטובר, הפכה העגלה שלו לבית קפה נייד לחיילים בשטח.
"העגלה שלי, לימונרו, עובדת בכל יום שישי", מספר ספקטור (47). "פתאום אמרתי לעצמי - יש לי אוצר ביד, בוא נתחיל לעשות ממנו טוב: כוס קפה הפוך באמצע שום מקום. התייצבתי להכין קפה לגדוד 12 של גולני, ראיתי את הרעל בעיניים של החיילים".
1 צפייה בגלריה
ספקטור בתוך עגלת הקפה
ספקטור בתוך עגלת הקפה
"ראיתי את הרעל בעיניים של החיילים". ספקטור
(צילום: פרטי)
את החוויה מגדיר ספקטור כמרפאת עבורו. "אני פוסט-טראומתי מאז אסון המסוקים, ראיתי את ההתרסקות במו עיניי והייתי בג'יפ הראשון שהגיע לנפילה. כל הלילה חילצנו גופות. אני יכול להבין מה החיילים מרגישים".
אתה מדבר איתם על זה? "אני יושב עם החיילים ומסביר להם שכדאי לדבר על זה ולא לשתוק. אני שתקתי, הכל היה בפנים. הדבר היחיד שמרגיע אותי הוא להראות לאנשים את השלווה של הכוס קפה. ברגע שאני על המכונה אני אדם אחר. היו ימים של 500 כוסות קפה ביום - 500 כוסות שמכניסות אותי לאטרף שבו אני לא עסוק בטראומה שלי. זו הבריחה שלי מהמציאות, כדי לעשות להם בריחה מהמציאות. אני משני הצדדים של העגלה - הצד של המטופל והצד של המטפל. אני גם נותן וגם מקבל. כשאתה מביא להם חמש דקות של שפיות עם כוס קפה, אתה נותן להם טעם של אזרחות, חמש דקות של מנוחה נפשית".
ליצירת קשר: קובי ספקטור - 054-6563314