1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: אלי מנדלבאום)
בית המשפט האריך היום (שני) את מעצרם של אורי מדינה, עמית אדרי וטל יוסף מזרחי, שוטרי מג"ב שנעצרו אתמול בחשד לתקיפה ושוד מזוין של פלסטינים ביותר ממקרה אחד באחד מהמעברים בדרום הארץ.
במחלקה לחקירות שוטרים חושדים כי השלושה נהגו לתקוף פלסטינים שביקשו להיכנס לישראל, ומייחסים להם גם עבירות של שיבוש מהלכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשרה. בדיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע עלה כי ככל הנראה השלושה פעלו כך במספר רב של אירועים.
מוחמד ארג'יאן, שטען כי השלושה שדדו אותו במעבר ליד מיתר בחודש שעבר, שחזר את המקרה: "עצרו שני שוטרים ואמרו לי להוציא את כל מה שיש לי בכיסים. הוצאתי קודם את התעודה, והוא אמר לי שהוא מוריד לי את המכנסיים". ארג'יאן ציין כי לאחר שהשוטרים הרביצו לו ולקחו את חפציו, הוא הבחין ש-2,600 שקל נעלמו. "כשהחזירו לי את הדברים הבנתי שהכסף הלך".
עורכי דינם של החשודים בבית המשפט
(צילום: רועי עידן )

גם מאהר אורידה מדהרייה, העיד בדיון. "אחרי המחסום לוקחים מאיתנו כסף וטלפונים, ומי שלא רוצה להביא - מרביצים לו", אמר. "ככה זה כל יום, מוקדם בבוקר. היה פלסטיני שהרביצו לו בגלל שלא רצה להביא את הטלפון או התעודות. הוא לא יכול היה לעבודה באותו יום, וחזר הביתה. פחדנו מאוד".
עורך הדין דוד אביטן, שמייצג את השוטר מדינה, אמר כי מדובר ב"חייל מצטיין בשגרה". לדבריו, הוא משתף פעולה ומסר גרסה מלאה לחשדות שיוחסו לו. "ידיו נקיות לחלוטין ואין לו כל חלק ונחלה במעשה המתועב אשר רחוק ממנו מוסרית כרחוק מזרח ומערב", אמר בסנגור.
גם עורך הדין שי רודה, שייצג חשוד אחר, הוסיף כי מרשו מכחיש את החשדות של עבירות השוד והאיום בנשק - וטוען כי לא היה באותה המשמרת. "מרשי שוטר שמוערך מאוד על-ידי מפקדיו ומבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר".
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את החשדות המיוחסים ללוחמים המשרתים בשירות סדיר במג"ב. מדובר במקרה חריג וככל שיאומתו החשדות הרי שאין ללוחמים מקום בשורות החיל".