תיעוד: עבריינים שדדו סיגריות בשווי 13 אלף שקל

שלושה צעירים תועדו בחודש שעבר שודדים לאור יום חנות בבאר שבע ולוקחים ממנה ארגזי סיגריות בשווי כ-13 אלף שקל. פרקליטות מחוז דרום הגישה לאחרונה כתב אישום נגד השלושה - שחר בקלה (26) ויוסף דמקה (26) מבאר שבע ויצחק קבדה (19) מירושלים - והיא מייחסת להם עבירת שוד בנסיבות מחמירות. תיעוד השוד בפתח הכתבה.
על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, השלושה תכננו את המעשה שוד והצטיידו במסכות קורונה, כפפות, כובעי מצחייה וקפוצ'ונים. בקלה, נטען, המתין ברכב המילוט בזמן שקבדה ודמקה נכנסו למאפיה.
דמקה אחז מאחור בעובדת החנות, וכיסה את עיניה ואמר לה: "לא לזוז, אני לא רוצה לפגוע בך". הוא דחף אותה אל החלק האחורי של החנות ודרש ממנה להמתין שם חמש דקות. לאחר מכן לקחו דמקה וקבדה את הסיגריות וברחו לרכב המילוט.
מתוך הסרטון שתיעד את השוד:
אחד החוקרים בתיק, רס"ר מאור מעתוק מהיחידה ללחימה בפשיעה במשטרת באר שבע, סיפר: "הגענו לנאשמים באמצעות אמצעים טכנולוגיים, בסיוע חוקרי הזירה הטכנולוגית ומצלמות אבטחה שהיו בכל האזור. הגענו לרכב של הנאשמים ולאחר מכן עצרנו אותם. הקורבן לא נזקקה לטיפול רפואי, אבל זה שוד חריג מפני שהופעלה עליה אלימות".
בתחילת החקירה הכחישו השלושה את המיוחס להם, עד שהופללו כשאחד מחבריהם הודה בפני מדובב בביצוע השוד. בבקשה למעצרם עד תום ההליכים נכתב: "אין מדובר בשוד אקראי אלא בשוד שתוכנן מבעוד מועד".
לשלושת הנאשמים יש עבר פלילי עשיר. דמקה הורשע בעבר באיומים ופציעה ונידון ל- 9.5 חודשי מאסר בפועל. בקלה תקף שליח פיצה לאחר שלא היה שבע רצון מהמחיר. בזמן שביצע את השוד הוא היה משוחרר ממעצר, והמתין לגזר דינו בתיק.