תיעוד ההתעללות בגן בחולון שנחשפה בידי ההורים

צוות הגננות החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ילדים בחולון יועמדו לדין בכפוף לשימוע. כך הודיעה להן היום (שני) הפרקליטות, שמייחסת להן בין היתר עבירות של התעללות ותקיפה שגורמת חבלה של ממש, תקיפת קטין והפרת חובת דיווח.
חקירת הפרשה החלה לפני כחודשיים, במהלכה נעצרו חמש גננות וסייעות וכן בעלת הגן. האירועים הללו דווחו זמן קצר לאחר שנחשפה פרשת ההתעללות בילדים מצד סייעות בגן ברמלה.
הורי הילדים בגן בחולון טענו אז כי הצוות פגע בילדיהם ותקף אותם, ואף הגישו תלונה במשטרה והציגו תיעוד ממצלמות האבטחה שבו נראים המעשים. ההורים אספו את התיעוד מהמצלמות שהוצבו בגן, ושחזרו את הקבצים שנמחקו. בתיעוד נראות נשות צוות הגן משתמשות בכוח כלפי הפעוטות, ובאחד המקרים אחת מהן תועדה כשהיא מטיחה פעוט על מזרן.
קריאות גנאי לעבר הגננות החשודות מחוץ לבית המעצר, חודש אוגוסט

נציג המשטרה אמר בדיון שנערך בתיק כי "עלה חשד שצוות הגן מתעלל בפעוטות בתוך הגן. הממצאים הגיעו להורים, ומצפייה במצלמות האבטחה עולה חשד ממשי לביצוע של עבירות תקיפת חסר ישע בידי אחראי והתעללות פיזית ומילולית לאורך תקופה. עיקר המקרים הם דחיפות, סטירה, חניקה, האבסה, מכות, בעיטות, צרחות והשלכות שמיכות".
2 צפייה בגלריה
תיעוד התעללות בפעוטות בגן ילדים במרכז הארץ
תיעוד התעללות בפעוטות בגן ילדים במרכז הארץ
תיעוד התעללות בפעוטות בגן ילדים במרכז הארץ
החשד להתעללות בגן: הורי הילדים בריאיון ל-ynet
(צילום: אבי חי)

לאחר מספר הארכות מעצר, שאליהן הגיעו גם הורי הקטינים והתעמתו מילולית עם הגננות ועם קרובי משפחתם ועורכי הדין, צוות הגן שוחרר ממעצר. היום, כאמור כחודשיים לאחר סיום חקירת המשטרה, הודיעה הפרקליטות לכמה מהן כי בכוונתה להעמיד אותן לדין בכפוף לשימוע בגין העבירות המיוחסות להן.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שי שורר, דורית גיטרמן וששי גז
עו"ד שי שורר, דורית גיטרמן וששי גז
מימין: עורכי הדין שי שורר, דורית גיטרמן וששי גז
(צילום: ירון ברנר, עידו ארז)
עו"ד ששי גז, המייצג את בעלת הגן, מסר בתגובה להודעת הפרקליטות: "אני שמח שהחקירה נגמרה ויש לנו ההזדמנות להוכיח בשימוע כי מרשתי לא עשתה דבר, ואם נעשו דברים היה זה בניגוד לדעתה. אין שום צילום וברור שמרשתי לא הכתה אף ילד. הילדים היו אהבת חייה, ואין לי ספק שבתום השימוע לא יהיה נגדה כתב אישום".
עו"ד דורית גיטרמן, המייצגת את אחת החשודות, מסרה: "מהיום הראשון הלקוחה שלי כופרת בכל החשדות נגדה. היא לא עשתה דבר ולא ידעה דבר על מעשים אחרים שטוענים כי עשו".
עו"ד שי שורר, המייצג את אחת הסייעות, מסר: "אני בטוח כי בתום השימוע הפרקליטות תחליט שלא להעמיד לדין את מרשתי".