1 צפייה בגלריה
ישראלים תקועים בדובאי
ישראלים תקועים בדובאי
ישראלים תקועים בדובאי. בקרוב יצטרכו גם בידוד לאחר החזרה לארץ
אורוגוואי, פינלנד ואיחוד האמירויות יהפכו למדינות אדומות, כך מסר היום (שלישי) משרד הבריאות. החוזרים ממדינות אלו יהיו חייבים בבידוד החל מיום חמישי הבא, בהתאם למנגנון שנקבע ואושר על ידי קבינט הקורונה. מחר צפוי להיחתם באופן רשמי הצו החדש על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי.
כעת, רשימת המדינות הירוקות נכון לעכשיו כוללת את בחריין, איי סיישל, סינגפור, אוסטרליה, הונג קונג, ניו זילנד, קובה, תאילנד, פיג'י, טייוואן, רואנדה, דרום קוריאה, וייטנאם, סין ויפן.
אתמול אישרו שרי קבינט הקורונה את תוכנית משרד הביטחון לבידוק שבים מחו"ל וממדינות אדומות, שפורסמה לראשונה ב-ynet, כתנאי לבידוד ביתי. על פי המתווה, כל מי שחוזר לארץ ממדינה אדומה ייכנס לתכנית "כנפי חיל" ויחויב בבדיקת קורונה. מי שיסכים לעבור בדיקה ייכנס לבידוד ביתי של 10 ימים כשכל יום יבקר אותו נציג מטעם הפרויקט כדי לוודא שהוא בבידוד. אם יפר אותו - יועבר לטיפול מנהלת האכיפה. הנכנסים לבידוד ביתי יעברו שתי בדיקות קורונה: אחת בנחיתה והשנייה לפני היציאה מהבידוד
עשרות ישראלים עוכבו בדובאי
(צילום: חו"ל מהודר )
מדובר למעשה בקיצור ימי הבידוד מ-12 יום לעשרה ימים, בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מי שיסרב לעבור את הבדיקה יחויב להיכנס לבידוד במלונית למשך שבועיים מלאים. פיקוד העורף ערוך לפתוח מלוניות תוך 48 שעות במידת הצורך. המתווה יתחיל בארבע מדינות אדומות שאת זהותן יקבע משרד הבריאות. בשלב הראשון יטופלו במסגרת המתווה אלף ישראלים ביום.
שלשום דווח ב-ynet כי משרד הבריאות עשוי להציע לבטל הכרזה על מדינות ירוקות (עם נתוני תחלואה נמוכים בקורונה), והפיכת כל מדינות העולם לאדומות. מאחורי הרעיון עומדת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס. "חשוב לבטל כבר עכשיו את הנושא של מדינות ירוקות", ציינה ד"ר אלרעי פרייס בתכתובת פנימית. "עם המצב הקיים אין לנו אפשרות להכניס לכאן תחלואה מיובאת. לפי הנתונים יש לא מעט ייבוא בתחלואה ממדינות ירוקות והם אפילו לא נדרשים לבידוד. זה מחייב שינוי גישה".
ראש קבינט המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה, פרופ' רן בליצר, התייחס אתמול לסוגיית השבים מחו"ל ואמר לאולפן ynet כי "מה שקורה בנתב"ג בחודשיים האחרונים זו רכבת אווירית של חולי קורונה שמגיעים לישראל מדי יום. בחלק מהמדינות, 4% מהשבים ממדינות מסוימות נמצאו חיוביים. הרוק לא נבדקו. אנחנו מייבאים עוד ועוד תחלואה ולהבדיל ממדינות אחרות שבודקות את כל הנכנסים ממדינות אדומות – לא בודקים כאן את כולם".