5,138 בני אדם אובחנו אתמול (שני) עם קורונה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתוך כ-70 אלף בדיקות, 7.5% חזרו עם תשובה חיובית. 962 בני אדם מאושפזים ברחבי הארץ במצב קשה ו-301 חולים מחוברים למכונות ההנשמה. עם זאת, מקדם ההדבקה ממשיך לרדת - ועומד היום על 0.82.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
(צילום: EPA)
76.4% מהמאובחנים אתמול, כלומר יותר משלושה מכל ארבעה, הם בני 39 ומטה – נתון דומה לזה של השבוע האחרון. אחד מכל שישה נדבקים הוא בן 40 עד 59 ו-6.1% - כלומר אחד מכל 17 – הוא בן 60 ומעלה. לשם השוואה, בגל הראשון 17% מהנדבקים היו בני 60 ומעלה.
בדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר נכתב בין היתר כי מספר החולים הקשים ירד בימים האחרונים לכאלף, ומקדם ההדבקה בסימן ירידה בימים האחרונים. לעת עתה, כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, באופן המסמן דעיכה בהתפשטות המגפה. עם זאת, נכתב בדו"ח, שיעור החיוביים והעומס על בתי החולים ממשיכים להיות גבוהים באופן מוחלט.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "היום נעבור את ארבעת מיליון המחוסנים במדינת ישראל, מתוכם 2,612,000 קיבלו גם את החיסון השני. וממשיכים לעלות במספר החיסונים היומיים: אתמול חוסנו 156,000 איש. עכשיו זו כבר עובדה: מי שלא יתחסן – יישאר מאחור".
בדו"ח נכתב כי השלמת חיסון אוכלוסייה מבוגרת (בני 50 ומעלה) - נותרו כ-12% מאוכלוסיה זו (לאחר ניכוי המחלימים) שטרם חוסנו בחיסון ראשון. יודגש כי עד לשבוע לאחר המנה השנייה, החיסון מקנה הגנה חלקית בלבד, וכי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 40 ומעלה, יוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסייה.
אתמול אישר קבינט הקורונה שורת הקלות החל מיום ראשון. המסחר ייפתח לכלל האוכלוסייה תחת הגבלות, ובמקביל יירשמו הקלות מסוימות ובלעדיות למחזיקי תעודת מתחסן או מחלים. גם בתחום החינוך החליט הקבינט על הסרת הגבלות, ובראשן החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי הספר בערים ירוקות, צהובות ו"כתומות גבוליות".
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הזהיר בדיון בקבינט את השרים מפני פתיחה מהירה של המשק, וקרא להם שלא "להסתנוור" מהשיפור בנתוני התחלואה. "יש יותר מ-5,000 חולים ביום. אנחנו עומדים על כאלף חולים קשים. אם לפני חודשיים מישהו היה אומר שבמצב של היום נפתח את המשק, הייתי אומר שהוא משוגע. אבל אנחנו פותחים כי אנחנו רואים את החשיבות", אמר.
במקביל, מתגבר החשש מפני היקפי תחלואה נרחבים בקרב ילדים ונערים. בבית החולים מאיר בכפר סבא מאושפז נער בן 14 שלא סבל ממחלות רקע, ומצבו קשה מאוד. הוא אושפז בעקבות תסמיני פוסט קורונה. בית החולים עדכן כי הנער "במצב סוער ביותר בטיפול נמרץ וסכנה נשקפת לחייו". בבית החולים מאיר מאושפזים עוד חמישה ילדים עם קורונה וסיבוכיה.