4,265 ישראלים אובחנו אתמול (יום ג') כחיוביים לקורונה. על פי נתוני דו"ח אמ"ן, אתמול נערכו כ-88 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 4.8% - הנתון הנמוך ביותר מאז סוף דצמבר. 5,797 חולי קורונה מתו מפרוץ המגפה - 19 מהם אתמול.
2 צפייה בגלריה
עדן עמיאל
עדן עמיאל
בדיקת קורונה
(צילום: חגי דקל)
עוד עולה מהנתונים כי 48.5% מהמאובחנים אתמול הם בני פחות מ-19. בקבוצת גיל זו התחלואה ברוב המכריע של המקרים אינה קשה. 717 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, בהם שבעה ילדים ונערים. 224 מהמאושפזים מחוברים למכונות הנשמה.
מקדם ההדבקה עלה בחזרה ל-1. בדו"ח אמ"ן נכתב כי העלייה במקדם ההדבקה קשורה כנראה בהסרת המגבלות ובתרומת הווריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל; זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ומגדיל משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז.
מקדם ההדבקה בחברה הערבית ירד מעט ל-1.12. בחברה הכללית הוא שומר על יציבות ועומד על 0.99 ואילו בחברה החרדית חלה עלייה הדרגתית והמקדם שם עומד על 0.86.
אתמול קבינט הקורונה החליט על צמצום משמעותי של פעילות ועדת החריגים - והגבלתה ליוצאים מישראל שאינם מחוסנים בשתי מנות בלבד. לפי ההחלטה, עד 3,000 ישראלים יוכלו להיכנס לארץ מדי יום. חוזרים מחו"ל שאינם מחוסנים או מחלימים יחויבו בבידוד ביתי או בכניסה למלונית. בכל מקרה, כל מי שיחזור לישראל או ייצא ממנה - כולל מחוסנים ומחלימים - יידרש לעבור בדיקת קורונה.
על פי המתווה שאושר, מחוסנים או מחלימים יוכלו לטוס לחו"ל במגבלת היקף הטיסות. לצד זאת, מיום ראשון יופעל לצד הצמיד האלקטרוני "הסכמון" – העברת המיקום ב-SMS למשטרה. בנוסף הוחלט כי יתווספו עד 660 פקחים לאכיפת חובת הבידוד.
2 צפייה בגלריה
מתווה פתיחת השמיים קבינט הקורונה קורונה
מתווה פתיחת השמיים קבינט הקורונה קורונה
מתווה פתיחת השמיים קבינט הקורונה קורונה
ביום ראשון הקרוב, כשבועיים לפני הבחירות, שורת ענפים יוכלו להיפתח מחדש תחת הגבלות של התו הירוק והתו הסגול. הפעימה השלישית של תוכנית היציאה מהסגר תצא לדרך עם החזרת הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות, וכן פתיחת מסעדות, אולמות וגני האירועים ובתי מלון.
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הזהיר את שרי הממשלה מהעלייה התלולה שצפויה במקדם ההדבקה בימים הקרובים והמליץ שלא להקדים את מתווה היציאה, אך לבסוף התיישר עם דרישותיהם של השרים.