ציון חבה, מנהל מאפייה בירושלים עובד על הטאבון שלו, האשתנור בשפה הירושלמית, כבר 50 שנה. היום (ד') הוא נתפס כשהוא מוכר ללקוח פיתה והמסכה אותה עטה הייתה על הסנטר שלו, ולא כיסתה את פניו כנדרש. שוטרים שהיו במקום זימנו אותו לשימוע והטילו צו סגירה על המקום ליום אחד. גדעון חבה, קרוב משפחתו שעובד במקום אמר: "המקום הזה הוא החיים שלו".
2 צפייה בגלריה
אכיפה משטרתית בירושלים
אכיפה משטרתית בירושלים
חלוקת הדו"ח במאפייה
(צילום: יערה קלמנוביץ)
"הוא בדרך כלל עובד באשתנור שמגיע ל-300 מעלות, החום במאפייה עצמה מגיע ל-50 מעלות", מספר גדעון. הוא טען כי "יש עובד שעובד בעיקר בקופה ומוכר. לפי מה שאני מבין הבן אדם השני יצא לרגע ולא היה ליד הקופה". לכן, "ציון שעובד על הטאבון מכר ללקוח שהגיע והיה עם מסכה על הסנטר. הגיעו שוטרים ואמרו לו שהוא מכר בלי מסיכה".
לדבריו, "כל מלחמות ישראל היינו עובדים. כל הזמן פתוחים בקיץ ובחורף, בשלג. אין דבר כזה לסגור את המאפייה".
2 צפייה בגלריה
הצו
הצו
צו הסגירה לעסק. "סיכן את עצמו ואת הציבור"
"אנחנו כולה מוכרים לחם, מוצר יסוד", המשיך גדעון. "עכשיו סוגרים בגלל מסכה. גם ככה המצב קשה. רק עכשיו פתחנו בחזרה. הפדיון כל כך נמוך שבכלל לא משתלם לפתוח. מה עשה? מכר פיתה? למה לא לתת אזהרה? זה לא הגיוני". הוא מסביר: "זה לא הכסף, זו האנושיות. זה הכוח? לבוא לאנשים החלשים?".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת הפעילות כנגד התפשטות נגיף הקורונה בוצעה פעילות אכיפה אל מול עסקים אשר באים במגע עם הציבור. במהלך היממה האחרונה נראה עובד במקום כאשר אינו עוטה מסכה ומוכר מאפים לציבור תוך שמסכן את עצמו ואת ציבור הקונים במקום. לכן נאלצה המשטרה לבצע שימוע שבעקבותיו הוחלט לסגור את העסק ליום אחד, תוך התחשבות בבעל עסק ומועד הסגירה תואם עימו".
עוד נכתב: "משטרת ישראל אינה יכולה לאפשר פעילות במקום בו הנחיות בריאות העם לא מבוצעות פעם אחר פעם ומעמיד בסכנה בריאותית את כלל ציבור הקונים ומי שבא במגע עם בעל העסק".
4,492 דו"חות נרשמו ביממה האחרונה על אי עטיית מסיכה. סך הכל עד היום נרשמו 69,015 על אותו האיסור. סה"כ מתחילת המשבר נרשמו 126,475 דו"חות.